Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Denken jullie mee: bed voor 3-jarige


Renmuis

Renmuis

08-05-2022 om 14:12 Topicstarter

Bedankt voor al jullie input! Veel staan aan mijn kant, haha, dus dat neem ik mee in onze discussie vanavond. Een halfhoogslaper of de Kura is inderdaad niet mogelijk vanwege de schuine wanden. Anders wel heel handig. Ik ben vooral voor de Hemnes met het oog op logeetjes, en omdat ze als tiener anders misschien alsnog een 2-persoonsbed wil. Daar kunnen we de komende 15 jaar mee vooruit, denk ik zo. 

Renmuis

Renmuis

08-05-2022 om 14:16 Topicstarter

JtM schreef op 08-05-2022 om 11:26:

Ik heb die peuterbedden nooit begrepen. Kost alleen maar extra geld imo.

Wij dachten oorspronkelijk aan een peuterbed of een vloerbed omdat we dus dachten dat ze voor haar tweede al zou overstappen. Toen vond ik haar echt nog te klein voor een groot bed - ze zou er niet eens zelf in en uit hebben kunnen komen, en het leek me onveilig. Dat is nu anders. 

Peuterbed lijkt me prima, vooral omdat je anders de kamer moet gaan veranderen best kans dat als je die kast verplaatst het blijkt dat je opnieuw moet gaan behangen of verven, en dat er weer andere dingen bij komen. Zo'n klein bedje kan een aantal jaar mee en die kamer moet je nog vaak genoeg gaan veranderen. 
In het peuterbed van m'n man hebben indertijd 3 kinderen geslapen, en later 6 kleinkinderen. Daarna is het op marktplaats gegaan. 

peuterbed op marktplaats kopen. Luchtbed voor logees. Dan kun je nog jaren vooruit en besteed je er nu niet veel geld aan. Als ze dan echt te groot is voor het peuterbed een bed uitkiezen waar ze als puber ook nog mee kan doen.

Team groot bed. Ik snap die peuterbedden ook niet. Zie het nut er niet van in en weggegooid geld. Als je nu meteen een groter bed neemt, kan ze jaren vooruit.
Dochter heeft hier met haar 3e verjaardag een groot bed gekregen. Is zo’n bedhuisje van steigerhout. Zit opbergruimte onder en geeft een heel geborgen gevoel. We hebben ook naar die Hemnes gekeken destijds, leek me ook een fijn bed. Maar als er iemand komt logeren, kunnen ze in het tweepersoons logeerbed. Daar had ik hem al niet voor nodig. Toen zag ik die huisjes en was meteen verkocht Ze is inmiddels een tiener en slaapt er nog in jammer dat dat geen optie is ivm schuine wanden. Maar dan zou ik voor de Hemnes gaan. Die kan nog heel lang mee en heeft opbergruimte en kan je uitschuiven. Ideaal bed lijkt me!

Zoiets heeft dochter en dan achter het trapje 2 deurtjes ipv lade om er onder te kunnen voor opbergruimte. Matras ligt ongeveer gelijk met de onderrand bij de deurtjes zeg maar.

steigerhouten-whitewash-bedstee-R04-005-454x454.jpg



Hier ook gelijk over naar groot bed, snap dat peuterbed ook niet zo goed. 

Meteen een groot bed! Wij hebben wel een peuterbed gehad voor kind 1 en later doorgeschoven naar kind 2. Helemaal niet handig afgezien van de maat. Zelf konden we er niet bij gaan liggen ivm de maat en er zitten altijd hele dunne matrasjes bij. Ik zou er niet nogmaals voor kiezen.

Het bed van de eerste link is wel lief maar je kunt dan ooit bij je kind op bed zitten vanwege die wolkjes. En dat is soms zo gezellig.
Hier bij dochter meteen groot bed. 
Zoon heeft nog wel even een tussenmaat gehad omdat papa een brandweerbed gemaakt had.

Knutselkei schreef op 08-05-2022 om 18:17:

Het bed van de eerste link is wel lief maar je kunt dan ooit bij je kind op bed zitten vanwege die wolkjes. En dat is soms zo gezellig.

Goed extra tegen argument. 

Als je direct voor een groot bed gaat met het idee dat een peuterbed zonde geld is begrijp ik zo'n huisje oid niet. In zo'n huisje wil een kind ouder dan 10 jaar toch ook niet meer? Dan is een peuterbed en daarna een groot bed dat tot volwassenheid mee kan kosteneffectiever lijkt me. Iig in geval voor to die de matras en beddengoed voor het peuterbed al heeft. Als je dat niet hebt zou ik wrs meteen voor een eenpersoonsbed gaan dat dan ook gewoon kan blijven. Niet een eenpersoonsbed dat je halverwege de kindertijd weer moet vervangen.

Ook team groot bed .

Wij hadden een bed met een hoge rand aan 1 zijkant, die wij in eerste instantie aan de kamerkant gedaan hebben (ipv de muur) zodat hij niet uit bed kon vallen, maar het vervelende daarvan is (zie knutselklei) dat je niet op de rand van het bed kan zitten.

Overigens kun je een groot bed 'kleiner' maken met veel kussens en knuffels.

Hier ook meteen een groot bed...ging prima. Peuterbed vonden wij ook zonde van het geld. En ook al heb je de matras al, het bedje en beddengoed moet je evengoed toch extra kopen. Onze oudste was 2.5 toen ze overging naar het grote bed en dat ging zonder problemen. Haar slaapkamer hebben we qua behang niks aan gedaan, was net nieuw (1.5 jaar oud), dus daar zaten we ook niet mee. Ik snap het argument van de ruimte daarentegen wel, maar ik denk niet dat een peuter of groot bed daarin heel veel gaat schelen. Wij hebben destijds bij de jongste (in zijn 2x3 kamer) ook een kledingkast en bureau erbij gedaan (zo van, kan hij lekker daar aan spelen en heeft hij zijn bureau alvast, passend bij de rest), dat vond ik achteraf wel een domme zet, want dat scheelde wel heel veel ruimte. Opbergers eronder zijn prima of een logeerbed voor eronder, lijkt me prima, mits kwalitatief oke. Oudste had 2 lades waar binnen no-time de knoppen vanaf gingen, dus dat was geen succes. Hier mochten van manlief dus ook beslist geen lades meer toen we gingen verhuizen  

Succes met de keuze

Tess

Veel mensen hier schrijven dat ze een peuterbed nooit hebben begrepen en ik vond dat ook altijd onzin, totdat mijn kind weigerde in een groot bed te slapen. We hebben dat bed samen met hem uitgezocht, maar toen het er eenmaal stond ging hij er niet in. Weken ellende en gedoe, slaapcoach erbij gehaald, echt vanalles geprobeerd, maar hij bleef weigeren. Uiteindelijk ledikant teruggezet naast grote bed, volgens de slaapcoach zou hij vanzelf wel in dat grote bed gaan slapen. Neehoor, half jaar later lag hij nog in ledikant. Toen van ellende toch een peuterbed gekocht en hij slaapt er sinds dag één in. Hij was overigens net drie toen we dat grote bed kochten.

Nu is dat specifiek mijn ervaring met mijn kind, heel veel kinderen gaan wel in een groot bed slapen. Maar ik wil het je toch meegeven als tegengeluid. Aangezien je het matras en alles al hebt én het nu een gedoe is de kamer te veranderen, zou ik voor een peuterbed gaan. Zo één van de Ikea is prima.

Renmuis schreef op 08-05-2022 om 14:12:

Bedankt voor al jullie input! Veel staan aan mijn kant, haha, dus dat neem ik mee in onze discussie vanavond. Een halfhoogslaper of de Kura is inderdaad niet mogelijk vanwege de schuine wanden. Anders wel heel handig. Ik ben vooral voor de Hemnes met het oog op logeetjes, en omdat ze als tiener anders misschien alsnog een 2-persoonsbed wil. Daar kunnen we de komende 15 jaar mee vooruit, denk ik zo.

Wij hadden deze toen bonusdochter 5 was ook met die reden maar toen wilde ze graag een hoogslaper paar jaar later en is bed de deur weer uit gegaan. Nu ze 10 is wil ze juist weer een laag bed. 

Ik zou plannen voor jaar of 4-5 en dan zie je wel verder.

Wij hebben het bovenste bed in je post voor onze peuter ( bijna 3), maar dan in de maat 200x90. Oh, ik zie nu dat het deze is; https://petitpuk.com/products/montessori-bed-cloud9. Wij vonden dat middenstuk niet zo praktisch, bij het bed wat we nu hebben gaat dat veel makkelijker. 

Hier kan ze dus een hele tijd mee uit de voeten en het voelt erg geborgen, ook door de zijkanten die het wat minder ' open' maakt aan het hoofdeinde. Onze oudste ( ruim 4), heeft een bedhuisje van Petit Puk. We kunnen er voor kiezen om het om te bouwen tot een standaard bed, mocht ze uitgekeken raken op het 'huis' frame. 

Hier vonden we het onnodig om voor een tussenmaat te gaan, ze waren ruim 2 toen beide dochters overgingen naar een ander bed en dat ging zonder enige moeite. 
Ik vond het zonde geld om een tussenmaat te kopen en 2 jaar later een groter bed te kopen.. 

Mochten ze uitgekeken raken op hun bedden, dan gaan we denk ik voor een twijfelaar, maar ik heb goede hoop dat ze het nog wel een paar jaar uit gaan houden in de bedden die ze nu hebben. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.