Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Denken jullie mee: bed voor 3-jarige


Dat bed met zo'n huisje: maakt dat niet belazerd op? Ik heb een keer in een vakantiehuisje zulke kinderbedden gehad, en hoewel ik behoorlijk soepel ben, vond ik dat ik me toch in tamelijk onmogelijke bochten moest wringen om die krengen op te maken. 
Opmaken was bij mij overigens ook een argument voor de Kura, ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen een echte hoge hoogslaper mogen als ze zelf hun bed opmaken. Die tijd is inmiddels aangebroken, maar ik heb nog geen verzoeken om een echte hoogslaper gehad. 
Een halfhoogslaper is ook fijn als je kind nog de leeftijd heeft voor voorlezen en kusjes voor het slapen gaan: dat kan allemaal zonder dat je in dat bed hoeft te klimmen. 

hmmm 3 jaar is wel een leeftijd waarbij ze al weer heel snel te groot worden voor een peuterbed. Ik begrijp overigens de keuze om tussendoor een peuterbed te kopen wel. Onze zoon slaapt ook in een kleine kamer, toen hij uit zijn babybedje ging hebben we ook eerst een peuterbed gekocht zodat er iets meer ruimte in zijn kamer was. Daarna hebben we toen hij een jaar of 5 was een hoogslaper gekocht daar was hij met 2 jaar echt nog niet aan toe.

Temet schreef op 08-05-2022 om 20:36:

Dat bed met zo'n huisje: maakt dat niet belazerd op? Ik heb een keer in een vakantiehuisje zulke kinderbedden gehad, en hoewel ik behoorlijk soepel ben, vond ik dat ik me toch in tamelijk onmogelijke bochten moest wringen om die krengen op te maken.
Opmaken was bij mij overigens ook een argument voor de Kura, ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen een echte hoge hoogslaper mogen als ze zelf hun bed opmaken. Die tijd is inmiddels aangebroken, maar ik heb nog geen verzoeken om een echte hoogslaper gehad.
Een halfhoogslaper is ook fijn als je kind nog de leeftijd heeft voor voorlezen en kusjes voor het slapen gaan: dat kan allemaal zonder dat je in dat bed hoeft te klimmen.

Ligt aan het model, het maakt in ons geval niet anders op dan het bed van andere dochter, zonder huisje. Genoeg ruimte om normaal op te maken en het frame van het huisje is zo hoog, dat ik geen hinder heb van het frame. 
Je hebt ook van die frames die al vroeg schuin lopen, dat hebben wij niet en dat normaal kunnen opmaken was hier ook een vereiste. 

Ik vind het model van peuter (lager bij de grond) lastiger dan het bed van kleuter ( bedhuisje). Voor peuter heel handig, die lage instap, maar met opmaken is het vooral op de knieën zitten. Maar goed, dat is het enige nadeel aan bed van peuter. 

Temet schreef op 08-05-2022 om 20:36:

Dat bed met zo'n huisje: maakt dat niet belazerd op? Ik heb een keer in een vakantiehuisje zulke kinderbedden gehad, en hoewel ik behoorlijk soepel ben, vond ik dat ik me toch in tamelijk onmogelijke bochten moest wringen om die krengen op te maken.
Opmaken was bij mij overigens ook een argument voor de Kura, ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen een echte hoge hoogslaper mogen als ze zelf hun bed opmaken. Die tijd is inmiddels aangebroken, maar ik heb nog geen verzoeken om een echte hoogslaper gehad.
Een halfhoogslaper is ook fijn als je kind nog de leeftijd heeft voor voorlezen en kusjes voor het slapen gaan: dat kan allemaal zonder dat je in dat bed hoeft te klimmen.

Dat vraag ik me ook altijd af. Ik krijg al rugklachten als ik eraan denk. Hier dus ook geen huisjes of hoogslapers.

Hier een hoogslaper, opmaken is inderdaad lastig maar daar helpt mijn zoon mee en we hebben een opstapje, de winst van speelruimte onder het bed maakt echt een hoop goed tov een halfhoogslaper of een laag bed.

Ik zou een hoogslaper irritant vinden met opmaken/verschonen. Dochter heeft een grotere kamer dan wij maar wel schuine wand. Op dit moment gaat dat vooral ten koste van kastruimte. 

Ik zou sowieso geen zin hebben om elke paar jaar een nieuw bed te kopen ledikant-peuterbed-hoogslaper-eenpersoons-tweepersoons. We hadden al een tweepersoonsbed als logeerbed dus het was wel ergens gemakzucht maar dochter heeft wel een bed waar ze mee vooruit kan zo lang ze hier woont.
Anders had ze een eenpersoonsbed gekregen en daar had ze het dan mee moeten doen. 

tweepersoons gaat hier nooit komen dat past niet in die kamer 

als ik nu een jong gezin had, zou ik gerust een peuterbed als tussenstap kopen. Er is zoveel leuks tweedehands te koop.
Als je hecht aan nieuw, dan zou ik kiezen voor een eenpersoons bed. Ik heb niet gelezen hoe groot de kamer is en of jullie mensen met veel lengte zijn - wie weet is 190 x 80 cm een idee? 

oh ja, geen hoogslaper. Vervelend met opmaken, vervelend als een kind ziek is. En de nuttige ruimte eronder is zeer betrekkelijk.

Wilgenkatje- schreef op 08-05-2022 om 21:40:

oh ja, geen hoogslaper. Vervelend met opmaken, vervelend als een kind ziek is. En de nuttige ruimte eronder is zeer betrekkelijk.

Dat hangt puur van het bed af, vervelend met opmaken maar dat is 1 keer per week. Vervelend met ziek zijn dat is 2 keer per jaar ofzo en dan ligt het matras zo op de grond.

Hier wel peuterbedden vanwege kleine slaapkamers en we zijn klein van stuk. Ik verwacht dat ze pas met 6 jaar naar een eenpersoonsbed zullen gaan.

Je hebt het matras  en beddengoed al liggen, ik zou een voordelig peuterbedje van MP of bij Ikea halen.  Dat slijt je dan zelf over twee jaar op MP weer.  Of je schuift het weer door naar een bekende. Meer ruimte in haar kamertje om te spelen. En ik omdat ik het gewoon wel schattig vind zo'n hummel in een knus bedje. Dat van dat flexibeler bij logeren lijkt me ook een beetje kul.  

Meesje schreef op 08-05-2022 om 19:18:

Als je direct voor een groot bed gaat met het idee dat een peuterbed zonde geld is begrijp ik zo'n huisje oid niet. In zo'n huisje wil een kind ouder dan 10 jaar toch ook niet meer? Dan is een peuterbed en daarna een groot bed dat tot volwassenheid mee kan kosteneffectiever lijkt me. Iig in geval voor to die de matras en beddengoed voor het peuterbed al heeft. Als je dat niet hebt zou ik wrs meteen voor een eenpersoonsbed gaan dat dan ook gewoon kan blijven. Niet een eenpersoonsbed dat je halverwege de kindertijd weer moet vervangen.

Dochter is tiener en slaapt er nog steeds graag in. Tv er in op een plank, echt haar eigen knusse plek. Zal wel veranderen als er ooit een vriendje komt, maar dan heeft ze dat bed ook alweer een jaar of 13 en mag er wel wat nieuws komen. Een nieuw bed voor een 3-jarige koop je nu toch ook met het idee dat het een jaar of 10-15 mee gaat? Als we een gewoon 1-persoons bed hadden gekocht, had ik die ook wel vervangen na zo’n 13 jaar. Doe ik met ons eigen bed ook.


Dochter heeft hier overigens wel de grootste kamer van allemaal (buiten de zolder, maar die heeft weer schuine wanden). Ruimte is dus nooit een probleem geweest. Ze heeft ook meer dan voldoende speelruimte.

Temet schreef op 08-05-2022 om 20:36:

Dat bed met zo'n huisje: maakt dat niet belazerd op? Ik heb een keer in een vakantiehuisje zulke kinderbedden gehad, en hoewel ik behoorlijk soepel ben, vond ik dat ik me toch in tamelijk onmogelijke bochten moest wringen om die krengen op te maken.
Opmaken was bij mij overigens ook een argument voor de Kura, ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen een echte hoge hoogslaper mogen als ze zelf hun bed opmaken. Die tijd is inmiddels aangebroken, maar ik heb nog geen verzoeken om een echte hoogslaper gehad.
Een halfhoogslaper is ook fijn als je kind nog de leeftijd heeft voor voorlezen en kusjes voor het slapen gaan: dat kan allemaal zonder dat je in dat bed hoeft te klimmen.

Hoeslaken is niet lastiger dan bij een gewoon bed. Ik haal het trapje weg en kan dan overal prima bij vanuit de opening. Dekbed haal ik er uit, overtrek er omheen en dan weer er in. Matras bij het voeteneind omhoog, instoppen en klaar. Ik vind het niet lastiger dan een ander bed. Ligt ook aan de hoogte denk ik. 

Irregular_Choice schreef op 08-05-2022 om 23:22:

[..]

Dochter is tiener en slaapt er nog steeds graag in. Tv er in op een plank, echt haar eigen knusse plek. Zal wel veranderen als er ooit een vriendje komt, maar dan heeft ze dat bed ook alweer een jaar of 13 en mag er wel wat nieuws komen. Een nieuw bed voor een 3-jarige koop je nu toch ook met het idee dat het een jaar of 10-15 mee gaat? Als we een gewoon 1-persoons bed hadden gekocht, had ik die ook wel vervangen na zo’n 13 jaar. Doe ik met ons eigen bed ook.


Dochter heeft hier overigens wel de grootste kamer van allemaal (buiten de zolder, maar die heeft weer schuine wanden). Ruimte is dus nooit een probleem geweest. Ze heeft ook meer dan voldoende speelruimte.

Daarin verschillen we dan. Ik vervang mijn matras wel. Maar ik koop daar dan niet een nieuw bed bij. 

Bij mijn ouders heb ik 20 jaar in het zelfde bed geslapen en dat staat daar nu nog, voor logees.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.