Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Denken jullie mee: bed voor 3-jarige


RoosOpJeHoed schreef op 08-05-2022 om 19:28:

Veel mensen hier schrijven dat ze een peuterbed nooit hebben begrepen en ik vond dat ook altijd onzin, totdat mijn kind weigerde in een groot bed te slapen. We hebben dat bed samen met hem uitgezocht, maar toen het er eenmaal stond ging hij er niet in. Weken ellende en gedoe, slaapcoach erbij gehaald, echt vanalles geprobeerd, maar hij bleef weigeren. Uiteindelijk ledikant teruggezet naast grote bed, volgens de slaapcoach zou hij vanzelf wel in dat grote bed gaan slapen. Neehoor, half jaar later lag hij nog in ledikant. Toen van ellende toch een peuterbed gekocht en hij slaapt er sinds dag één in. Hij was overigens net drie toen we dat grote bed kochten.

Nu is dat specifiek mijn ervaring met mijn kind, heel veel kinderen gaan wel in een groot bed slapen. Maar ik wil het je toch meegeven als tegengeluid. Aangezien je het matras en alles al hebt én het nu een gedoe is de kamer te veranderen, zou ik voor een peuterbed gaan. Zo één van de Ikea is prima.

Wij hebben een bedtentje van Deryan erop gehad bij een van de kinderen. Lekker geborgen en knus. 

Meesje schreef op 09-05-2022 om 06:18:

[..]

Daarin verschillen we dan. Ik vervang mijn matras wel. Maar ik koop daar dan niet een nieuw bed bij.

Bij mijn ouders heb ik 20 jaar in het zelfde bed geslapen en dat staat daar nu nog, voor logees.

Dat kan, ik hou van zo nu en dan eens verandering in de kamer dus ging er bij het bed van dochter ook al van uit dat het voor 10-15 jaar zou zijn en er dan wat nieuws moet komen had met een ander bed ook zo geweest, dus daarin maakt het voor ons geen verschil. Maar voorlopig ligt ze er nog heerlijk in en is ze nog steeds blij met haar eigen knusse huisje.

SuzyQFive schreef op 09-05-2022 om 07:26:

[..]

Wij hebben een bedtentje van Deryan erop gehad bij een van de kinderen. Lekker geborgen en knus.

Dit bed was al een complete tent. Ondanks dat zoon het prachtig vond wilde hij er niet in slapen, ook niet zonder tentconstructie.

Renmuis

Renmuis

10-05-2022 om 09:00 Topicstarter

Ontknoping: het is een tweedehands Kritter via marktplaats geworden, inderdaad omdat we het matras e.d. al hadden en omdat de verdere inrichting dan nog even kan blijven staan. Dan over een paar jaar samen met dochter lekker de hele kamer aanpakken. Nu maar hopen dat ze goed in haar nieuwe bedje gaat slapen! Nogmaals dank voor al jullie input, vooral Knutselkei want dankzij jouw argument dat je niet op de rand kunt zitten van het wolkjesbed heb ik die eindelijk uit man z'n hoofd weten te praten. 

Met een vrolijke dekbedhoes, kan een slaapkamer ook worden omgetoverd tot  een knus plekje waar hij, zittend op een kussen op de grond, haar hele verhalen kan voorlezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.