Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Elisa

Elisa

15-12-2009 om 12:00

Dikke harde bolle buik bij dochtertje v 3

zolang ik mijn dochter ken, heeft ze een dikke harde buik. ik heb het hier al eens een jaar eerder op het forum gezet, maar toen kreeg ik als antwoord dat het nou eenmaal hoort bij een dreumes. inmiddels heb ik daar dus zeer mijn twijfels over. Wie herkent dat dus. Een peuter van 3 jaar met een dikke harde buik. Haar ontlasting is geregeld maar wel hard. Rokjes, broeken het is allemaal geen gezicht en zakt ook onder haar buik iedere keer. Ik maak me toch wel zorgen hierover. Ze is een goede eter, maar ze is voor de rest niet dik, het is dus echt puur haar bolle buik. Iedereen zegt er dus ook altijd wat van, en het is grappig bedoelt, maar valt bij mij verkeerd de laatste tijd, wie heeft raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

15-12-2009 om 16:19

Misschien

Je kunt bij de dokter een dubbele afspraak maken en zeggen dat je je zorgen maakt, juist omdat het een harde buik is. Mijn hummels hadden ook een babybuik, in meer en mindere mate, maar die was niet hard, die was altijd soepel. En die buik was met 3 toch echt dunner dan bij 1,5 of bij 2.
Groeten, Fransien

ayla

ayla

17-12-2009 om 09:23

Tja

ik kan je mijn ervaring vertellen maar daar wordt je niet heel vrolijk van.
Dochter van 5 had namelijk ook altijd een dikke opgeblazen buik, verder ook niet dik. Wel klaagde zij over buikpijn.
Nu weten we dat ze coeliakie heeft, lactose intolerantie en chronische obstipatie.

Regelmatige ontlasting zegt niet veel, ondanks dat kan een kind verstopt zitten, zeker als de ontlasting hard is. Ontlasting moet dun zijn. Onze ka heeft een poster waarop soorten poep aangegeven staan en ayladochter moet iedere keer aangeven hoe haar poep eruit ziet. In het begin waren het harde slierten of een soort konijnenkeutels, nu met 3 keer per dag laxeermiddel is het een stuk dunner.

Mijn ervaring is trouwens dat een ha vaak problemen heeft ontlasting te voelen zitten, bij ons zeiden ze vaak dat hara buik soepel was terwijl ze al een week geen ontlasting had gehad.

Ik zou zeker eens terug gaan naar de huisarts en laten nakijken of je dochter geen obstipatie heeft.
geeft ze verder geen pijn aan als je op haar buik duwt?

Elisa

Elisa

17-12-2009 om 12:40

Ayla

mijn dochter doet niets anders dan klagen over buikpijn, maar ik dacht dat het aan haar altijd harde ontlasting lag. Ik ga me nu zorgen maken, mede omdat ik dat lactose intolerantie wel eens eerder had vermoed! Dank je voor je reactie. ik ga een afspraak bij de ha maken

ayla

ayla

17-12-2009 om 14:22

Elisa

Het hoeft niet meteen een intolerantie te zijn hoor, alleen obstipatie kan al heel wat pijn veroorzaken. Nadat wij met de diƫten begonnen waren bleef ayladochter buikpijn houden maar deze keer was alleen de obstipatie de oorzaak. Nu ze met medicijnen een regelmatige goede stoelgang heeft is de buikpijn kwestie grotendeels opgelost. Ik zou naar de ha gaan, eerst eens naar de obstipatie laten kijken. Is ze idd verstopt ga op regelmatige basis medicijnen geven. Kijk of dat werkt en blijft ze dan buikpijn houden ga dan verder kijken richting intoleranties.
Lactose intoleratie is trouwens vrij zeldzaam bij kleine kinderen, bij ayladochter was het een zijeffect van de gluten. Ik zou dus eerder op gluten laten testen dan op lactose.

Jakiro

Jakiro

18-12-2009 om 00:21

Ayla

Lactose intolerantie is inderdaad vrij zeldzaam, maar komt wel degelijk voor.
Mijn dochter van nu 13, heeft een aangeboren lactose intolerantie. Zij heeft echter noot een harde, bolle buik gehad en ook geen obstipatie. Juist veel en vaak dunne ontlasting.
Overigens is er heel goed mee te leven en niet een hele hoge inbreuk op je levenswijze, dus niet van te voren zorgen maken !
Jakiro

ayla

ayla

18-12-2009 om 13:35

Jakiro

Klopt, het komt zeker voor, maar (even een kleine kanttekening) vaak is het dan erfelijk en zie je dat het in de familie voorkomt. Is de lactoseintolerantie een zijeffect van een andere ziekte dan is de LI vaak van voorbijgaande aard. Je hebt trouwens gelijk als je zegt dat er goed mee te leven is, ik heb zelf een lichte LI en ayladochter heeft dan naast de gluten nog een lichte LI. Zolang je weet waar je op moet letten en welke hoeveelheid lactose je kunt verdragen gaat het best goed. Ik vind persoonlijk nu de obstipatie moeilijker want dat si altijd gedoe met medicijnen etc

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.