Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Elisa

Elisa

31-12-2008 om 12:41

Dochter heeft een dikke buik

Mijn dochter is in november 2 geworden. Ze heeft eigenlijk al erg lang een hele dikke buik, ze is voor haar lengte iets te klein en iets te dik vindt de curve van het consultatieburo. Als ik naar andere kindjes van haar leeftijd kijk zie ik slanke kinderen en mijn dochter krijgt er ook opmerkingen over, ze draagt maat 92/98. Ik maak me dus best wel zorgen. Dit is wat ze eet over een dag: 07.00 uur, een bordje brinta, 10.00 uur een boterham of een banaantje, 12.30 uur, 2 boterhammen met een beetje melk. Om 15.00 uur een stukje fruit of een beetje limonade (heel waterig) met een lange vinger, 18.00 uur warm eten, waarvan ze meestal alleen een half stukje vlees opeet. toe een klein beetje vla of een manderijnte of een danoontje. Daarna krijgt ze alleen nog maar water. Denken jullie dat ze misschien wat aan haar darmen heeft of zo, ze poept wel goed trouwens, maar niet 3x per dag of zo, meestal 1x per dag.
gr. elisa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

31-12-2008 om 14:01

Alleen de buik?

Is alleen haar buik dik of is ze verder ook stevig? Kinderen kunnen nl. wel vaker een dikkere buik hebben en verder gewoon slank zijn. Ik heb geen idee of maat 92/98 erg groot is voor een kindje van 2. Valt volgens mij wel mee. Als ik kijk naar wat ze eet lijkt het me niet dat ze daar te dik van wordt. Misschien kun je i.p.v. de lange vinger een koekje zonder suiker geven, maar of dat nou zoden aan de dijk zet......
Wat zei het consultatiebureau er verder van? Misschien kun je daar nog advies vragen.
Wel vervelend dat je reacties erop krijgt. Kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt. Niet teveel vergelijken met andere kinderen hoor. Alle kindjes zijn nu eenmaal anders.

Dikke buik

idd mijn dochter had ook een bol buikje soms. En ik merkte dat mijn dochter eerst wat molliger werd voordat ze weer ging groeien. Verder vind ik het normaal wat jij haar geeft aan eten en drinken, beweegt ze wel genoeg, speelt ze veel, rent en klimt ze genoeg ? Dat laatste kan wel weer wat uitmaken, als je een heel actief kind hebt zal het doorgaans ook wel wat slanker zijn dan een tevreden 'zitter'.

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2008 om 19:20

Bol

Volgens mij zijn veel kindjes dan nog bol. Als je er een beetje op let dat ze lekker veel kan bewegen (dus niet de hele tijd in de buggy maar zoveel mogelijk laten lopen enz.) dan komt het vanzelf goed in het komende jaar.
Ik weet niet hoe lang ze is voor maat 92/98? Mijn jongste zoontje (ook van november) mat 85 cm, dus broeken maat 86 en truien soms al maat 92. Trouwens, kleren zeggen niet alles, dat valt ook soms wat groter of kleiner. Kindertjes vergelijken moet je niet doen, je moet kijken naar het totaalplaatje: is ze altijd al aan de zwaardere kant geweest, hoe zat dat bij jullie vroeger.
Het eten lijkt me prima, al zou ik zelf geen danoontje geven, dat stikt van de suiker. Ik geef mijn kindertjes gewone halfvolle yoghurt en noem het "toveryoghurt".

lukke

lukke

31-12-2008 om 21:09

Slank?

Echt, zie jij zoveel slanke kinderen? Op de creche zie ik op de peutergroep vooral heel veel buikjes hoor. Geen zorgen zou ik zeggen, ze eet harstikke goed en gezond.

Massi Nissa

Massi Nissa

31-12-2008 om 22:56

Hier ook

Onze dochter is heel slank, je ziet bijvoorbeeld de botten "achter" haar billen. Toch heeft ze een bol buikje. Ik heb zelfs wel eens gedacht: het lijkt wel zo'n hongerbuikje van een derdewereldkindje. Dat kan haast niet, want onze dochter eet bijna hetzelfde als jullie dochter: Brinta, fruit, 1 boterham, koekje ofzo en een heel, heel klein beetje avondeten. Wel drinkt ze behoorlijk wat appelsap (is ze verslaafd aan, ze klokt zo 300 cc weg) en verder water en slappe thee.
Volgens mij hoort dat buikje er gewoon bij op deze leeftijd. Over een week of zes moet ze naar het cb, ben echt benieuwd of ze te mager is. Lang is ze in elk geval wel, ik weet niet precies hoe lang maar ze draagt broeken van Okaidi maatje "drie jaar" (ze is net twee) en truitjes maat 92/98/104 (ligt aan het merk).
Groetjes
Massi

mijk

mijk

31-12-2008 om 22:56

Dochter ook

ze wordt volgende week vier en het verdwijnt nu pas. Ze had echt een bol buikje. Mijn consultatiebureau vond haar prima maar omdat ze ook langdurig diarree gehad ben ik nog eens naar mijn huisarts geweest en die heeft haar ook in orde bevonden.. Dus niet te veel zorgen maken!

Mijk

Elisa

Elisa

01-01-2009 om 10:15

Heel actief

hi en bedankt voor jullie reacties. Mijn dochter is een heeel actief kind, vandaar ook mijn bezorgdheid, ze kan nl. niet lang stilzitten en was van baby af aan al heel beweeglijk, zo erg dat we haar gingen inbakeren omdat ze anders niet sliep, ze bewoog armen en beentjes en dat hield haar wakker. Ze is wel een heel vrolijk meisje. Wij zijn zelf helemaal niet dik, maar mijn man was ook een mollige baby zei hij. Ik ga me maar niet meer druk maken en misschien "schiet" ze straks in 1x de lucht in. Nu zit ze aan de oliebollen mama heeft gebakken en ze gaan erin als koek hahahahahahaha. Ik wens jullie een goed 2009!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.