Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Johanna

Johanna

03-12-2009 om 23:43

Dochter van 3 vindt jongere kinderen vervelend

Mijn jongste dochter kan maar niet wennen aan het feit dat er jongere kinderen zijn die (meestal zwaarder en sterker dan zij zijn met haar 12 kilo) haar omverduwen, even plagen, aanraken of weet ik wat, normale dingen doen die 2- 3 jarigen uithalen. Ze snapt het gewoon niet, ze komt dan thuis en vertelt uitgebreid wie haar allemaal iets aangedaan heeft . Ze zegt er ook wel iets van tegenwoordig, maar ze trekt ook zo'n boos gezicht dat de echte kleintjes het heeeel interessant vinden om haar .. nou ja. wat kan ik nog meer tegen haar zeggen behalve dat ze verbaal van zich af mag bijten? Zijn er nog gouden aanwijzingen of argumenten om het leven dragelijker te maken? Ze heeft er overigens geen last van met oudere kinderen, daar speelt ze normaal mee, en dat laten ze ook meestal toe. De discussie of ze ergens voorloopt wil ik hier niet voeren, maar of ze tools kan krijgen om te overleven in de kleine mensjes jungle.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kadonaj

Kadonaj

04-12-2009 om 20:59

Groot rechtvaardigheidsgevoel denk ik

Mijn zoontje had daar ook wel problemen mee op de peuterspeelzaal, moet ik ook zeggen dat ik vind dat ze de kindjes daar goed moeten begeleiden en duidelijk moeten maken dat duwen etc niet mag.

Verder heb ik toen tegen de leiding daar gezegd dat mijn zoontje het daar erg moeilijk mee had en gevraagd of ze daar extra begeleiding in wilden geven. En verder bij zoonlief benadrukt dat het allemaal niet expres gedaan werd door die 'kleine' kindjes.

(en om niet op je discussiepunt in te gaan, ik heb er eentje die voorloopt, altijd met oudere kindjes omgaat etc)

*bella*

*bella*

07-12-2009 om 10:28

Blijven uitleggen en beschermen

Ik zou kijken of er geen mogelijkheden zijn deze contacten zoveel mogelijk te mijden. Blijkbaar kost het haar veel, en of ze er nu veel van opsteekt op deze leeftijd vraag ik me af.
Verder zou ik haar heel veel uitleggen, over hoe die kleintjes functioneren vaak. Dat het heel ´normaal` is wat ze doen, en niet vervelend enz. Zeker mag ze verbaal van zich afbijten, maar kinderen van die leeftijd communiceren nog heel weinig verbaal dus ze (jullie) moet niet de illusie hebben dat dat helpt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.