Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Mamaopreis

Mamaopreis

19-01-2019 om 06:38

Dochter van bijna 4 slaat mij

Hallo, mijn dochter van bijna 4 Slaat mij af en toe. Als ik zeg dat ze op moet houden, gaat ze lachen en blijft ze slaan. Boos worden helpt niet, gaat ze alleen maar harder lachen. Thuis heb ik gemerkt dat t beste werkt om in een andere kamer te gaan zitten met de deur dicht, zodat ze er niet bij kan.
Ik ben nu met haar op reis, en regelmatig doet ze dit weer (of ze begint met zand te gooien omdat iets haar niet zint). Nu kan ik echter niet zomaar weglopen, omdat ik haar niet alleen kan achterlaten natuurlijk. Ik word er een beetje wanhopig van, want ze houdt dan niet op en ziet t alleen maar als een grote grap. Negeren helpt ook niet, gisteren ging ze toen zo hard aan mijn shirt trekken dat t bijna stuk ging. Tips om hiermee om te gaan?

Guera

Guera

19-01-2019 om 14:32

Reden?

Vaak zit er een reden achter. Bv aandacht. Een negatieve manier om meer aandacht van je te krijgen.
Wat doe je op een dag met haar in echt contact? Dus zonder afleiding en telefoon waar zij even de regels en het spel bepaalt?
Vaak helpt dit.
Het kan ook helpen het om te buigen en de humor erin te gooien. Geef haar bv de kieteldood als ze je slaat .

Yanea

Yanea

19-01-2019 om 18:33

Ik ben nu met haar op reis?

Alweer zo'n onwaarschijnlijk verhaal.

Ik zou als 3-jarige ook gaan slaan als mijn moeder mij buitensloot met de deur dicht.

Mamaopreis

Mamaopreis

20-01-2019 om 04:33

Ga t uitproberen

@guera, het is zeker een aandachtsding op zo’n moment. Het is niet zo dat ze op een dag weinig echte aandacht krijgt, maar op zo’n moment wil ze blijkbaar nog meer, wat ze dan op die manier vraagt. Ik ga je suggestie van t ombuigen zeker proberen, dank je!

@yanea ik begrijp je reactie niet zo goed. Deze is niet zo aardig en dat doet pijn. Ik ben aan het zoeken naar een manier om om te gaan met dit gedrag (daarom stel ik hier ook een vraag). Even in een andere kamer gaan zitten is hierbij een probeersel om haar even uit de sla modus te krijgen en geen aandacht te geven aan het negatieve gedrag. En om zelf ook even rustig te blijven. Je kan het gelijk veroordelen, maar je kent de context niet, en het helpt mij niet. Dus, tips en ervaringen zijn welkom, dit soort opmerkingen liever niet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-01-2019 om 15:19

Herhalen

Mijn dochter was ook een mepper en schopper als iets haar niet zinde. Vooral naar mij toe overigens omdat ze bij vader en zus niet durfde te vertrouwen dat ze geen mep zou terug krijgen (vermoed ik).
Ik pakte haar altijd zo vast dat ze me geen pijn meer kon doen en zei keer op keer dat wel elkaar niet sloegen. Uiteindelijk werd het minder, maar tot haar 10e had ze zo nu en dan nog wel eens een explosieve bui. Je moet zorgen dat je er voor de puberteit vanaf bent omdat je ze dan niet meer fysiek kunt begrenzen.
Met drie is nog kinderspel. Hoppa onder de arm ‘en nu gaan we lief doen tegen elkaar!’.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.