Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

16-11-2009 om 13:58

Dochter wil niet in nieuw( groot) bed

Over een week of 8 hopen wij gezinsuitbreiding te krijgen.
Nu moet het ledikantje van mijn jongste (2,5) plaats maken voor de baby! We hebben een mooi stapelbed gekocht waar dochterlief met haar zus in gaat slapen. We hebben haar al weken voorbereid en ze vond het dan ook prachtig toen-ie er eenmaal stond.
Maar ze wil er nog niet in slapen! Wel proberen we het elke avond. Ze gaat erin liggn, gaat grapjes maken enzo, maar algauw horen we dan: ik wil eigen bedje....en dan leggen we ze toch maar weer in haar oude bedje anders gaat ze echt niet slapen.
Op zich snap ik dat ook wel. We willen niks dwingen, maar ik heb zoiets van: de tijd dringt, ze zal er toch aan moeten wennen en ik moet nu echt aan het babykamertje beginnen...
Hoe kan ik haar helpen? Is dat nog een kwestie van afwachten of zal ze het nooit leuk gaan vinden? Ik wil er ook geen drama van maken.Maar ik had echt gedacht: die stapt zo even makkelijk over naar een groot bed...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een jaar geleden

hadden wij hetzelfde probleem. Zoontje wilde niet in een groot bed (was nog net geen 2), behalve om te spelen en voor te lezen. Slapen alleen in het ledikant...
Wat wij gedaan hebben? Een ledikantje erbij geregeld voor de baby en zoontje nog lekker in zijn ledikant laten liggen. Hij is nu ruim 2,5 en ligt er nog in. En de jongste slaapt prima in het ledikantje dat we voor hem geregeld hebben, dus iedereen blij! Het grote bed staat in de kelder, als hij er wel aan toe is komt het weer boven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.