Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jolanda Bakker

Jolanda Bakker

04-02-2013 om 22:27

Dochtertje van 3,5 met verlatingsangst

Ons dochtertje van 3,5 (28-06-2009) heeft erg veel last van verlatingsangst. Als ik (of mijn man) heel even zonder haar wegga raakt ze helemaal van slag. Ik heb zelf in juli 2012 een weekje in zkh gelegen met een longontsteking. Ik bracht haar 's morgens naar de psz en zei: Mama komt je ook weer ophalen, echt waar ..... maar dat liep die ochtend anders. Ik was al ziek die dag ervoor ook en ik moest naar zkh voor longfoto en moest gelijk in zkh blijven en opgenomen worden ... Kan mijn dochtertje nu daar nog steeds last van hebben, bang dat ik niet haar op kom halen?

Als ze op de psz is zegt ze ook heel vaak: Mama komt me niet ophalen ... Morgenochtend gaat ze weer naar de psz en ik zie nu de bui al hangen, dat ze morgenvroeg hier thuis weer van slag is, veel huilt, omdat ze niet naar psz wil. Vraag je haar waarom ze het niet leuk vind, kan ze niks zeggen waarom ze iets niet leuk vind.
Kan dit weer met haar leeftijd te maken hebben?

Ook raak ik een beetje geirriteerd als ze thuis zomaar (best veel) huilt om niks, althans dat denk ik dan ... Ze is een heel gevoelig meisje ... Nu doe ik vaak dingen met haar alleen (voorlezen en spelletje bv), met name op dagen als haar broers van 11 en 8 naar school zijn.

Ik wil graag tips van jullie, ik hoop dat iemand mij kan helpen ...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Foto's?

Heb je foto's van het ziekenhuis?
Mijn zoontje is te vroeg geboren en heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen. Toen hij een jaar was hadden we veel problemen met hem omdat hij vaak verdrietig en gefrustreerd was.
Een dag ben ik samen met hem zijn foto's gaan bekijken van zijn geboorte, tijd in het ziekenhuis etc.
Daarbij verteld hoe het ging, was en ik me toen voelde. Toen ik het foto boek dicht deed, kreeg ik een knuffel en ging ie weer lekker spelen. Terwijl hij nooit uit zichzelf knuffelde....

Ik zou dus zeggen, leg je dochtertje uit wat er id gebeurt, eventueel met fotos of ern voorleesboekje. En beaam
Ook dat het voor haar ook niet leuk was dn dat je begrijpt dat ze verdrietig en bang was. Ze begrijpen veel meer dan je denkt!
Succes ermee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

05-02-2013 om 12:19

Oefenen

Of misschien oefenen.

Dus feitelijk weg gaan met de mededeling over 10 minuten, als de wekker gaat, kom ik weer terug.

En dan de eierwekker zetten en echt op dat tijdstip weer komen. Evt met naar bed brengen oefenen (over 5 minuten kom ik je een zoen geven)

Tango

Tango

06-02-2013 om 22:02

Leeftijd

Kan zeker de leeftijd zijn hoor. Ik weet wel dat mijn kinderen het ook in periodes hadden, veel moeite met afscheid nemen. 3 1/2 is ook een lastige leeftijd vond ik. Ze zijn (bijna) toe aan school, maar mogen nog niet. Probeer juist haar wat meer zelf te laten spelen thuis, niet alleen maar vermaken. Misschien kun je dan af en toe even weggaan naar een andere kamer o.i.d. om daar iets te doen.
Heeft ze hier last van sinds jouw ziekenhuisopname, dan kan het er mee te maken hebben. Anders lijkt me dat niet.
Hoe gaat het als je eenmaal weg bent bij de peuterspeelzaal? Heeft ze het dan wel naar haar zin. Wat zeggen de leidsters hierover? En verder hoeft de peuterspeelzaal niet natuurlijk. Je kunt haar ook even een periode thuis houden totdat ze weer beter in haar vel zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.