Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
MMN

MMN

08-06-2009 om 12:42

Doorgaan of niet? Zindelijkheid

Hallo,
Onze zoon van 3,10 jaar is al een tijd overdag zindelijk. 's Nachts niet, maar hij wil wel al lange tijd graag zonder luier slapen. Afgelopen weekend hebben we het weer eens geprobeerd (1e poging maanden geleden is mislukt). De eerste nacht ging helemaal goed, hele nacht droog, wel 2 keer laten plassen. Tweede nacht ging het mis bij het ontwaken 's ochtends, derde nacht ging het helemaal mis, 2 keer nat.
Zelf heeft hij het alweer opgegeven en wil hij z'n luier weer aan, maar ik neig ernaar door te zetten. Wat denken jullie?
Groeten, MM

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hormoon

Nachtzindelijkheid kun je niet trainen, heeft te maken met een hormoon, er zijn mensen op dit forum die exact weten hoe het zit, of je googled even. Als hij het nog niet kan, kan hij het nog niet., snachts laten plassen werkt volgens experts ook niet omdat ze ZELF wakker moeten worden en dat signaal krijgen dat ze op moeten staan en naar de wc moeten gaan.
Misschien is je zoon de wijste in deze zaak )

Vic

Vic

08-06-2009 om 14:19

Komt vanzelf

Dit is iets wat je niet kunt trainen. Bij mijn dochters heb ik de luier pas uitgelaten 's nachts toen ze twee weken aaneengesloten droog waren geweest. Jongste (4 jr 4 mnd) heeft zo nu en dan nog een ongelukje, 1 x per maand ongeveer, maar dat is nog te overzien. Ik heb ze nooit 's nachts wakker gemaakt om te plassen.

Linda99

Linda99

08-06-2009 om 14:29

Eens

Ben het eens met bovenstaande reacties. Ook hier eerst wel een poging gedaan om het sneller voor elkaar te krijgen maar uiteindelijk sloeg dat nergens op. Slaapdronken kind op de wc om alleen maar de blaas te legen. De nachtelijke zindelijkheid ging er absoluut niet op vooruit en ik sjouwde me een breuk. Dus lekker laten gaan en het kwam vanzelf. Wel erg laat maar dat hoort er soms bij

Tango

Tango

08-06-2009 om 15:05

Luier aan doen

Ik zou inderdaad gewoon de luier weer aandoen. Doorzetten heeft geen zin omdat je kind gewoon niet wakker wordt als het moet plassen. Dit is alleen maar frustrerend voor je kind en voor jezelf en kost je vooral je nachtrust.
Je kunt de luier weer uitlaten als je kind meerdere nachten achtereen droog is, wij hebben hier als afspraak met Tangozoon (4 1/2) met 7 nachten achtereen droog mag de luier aan. Tot nu toe kwam het niet verder dan 2 of 3 nachten.
Als je kind het zelf aangeeft de luier weer aan te willen lijkt het me zeker geen probleem. Het is er duidelijk nog niet aan toe.

MMN

MMN

08-06-2009 om 19:53

Luier is weer aan

De luier is vannacht inderdaad weer aan. We hebben het met hem besproken en hij wilde echt niet meer zonder luier.
Probleem hier in huis is echter wel dat we blijkbaar kinderen hebben die altijd in een luier plassen. Drogen luiers 's ochtends hebben we nog nooit gehad. Ook niet bij onze oudste. Bij hem hebben we toch op een gegeven moment de luier maar uit gelaten, zijn hem meerdere keren per nacht wakker gaan maken om te laten plassen. Dat ging heel snel goed. Hij was toen wel al 5,5 jaar.
Sommige kinderen kun je blijkbaar toch trainen.
Maar geen man over boord, we proberen het gewoon over een paar maanden nog eens.
Bedankt en groeten, MM

Chantal

Chantal

08-06-2009 om 20:08

Onderbroek ónder de luier?

Bij mijn dochter hebben we op een gegeven moment een onderbroekje aangegeven ónder de luier. Zo kreeg ze toch een nat gevoel, zonder dat we meteen het bed moesten verschonen (en haar wakker moesten maken). Na een paar dagen had ze geen natte onderbroek meer. Verder zetten we haar (idd slaapdronken rond 22.30 uur op de WC.

Succes ermee,
Chantal

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.