Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Gnome

Gnome

22-10-2008 om 19:27

Draak Moeilijke peuter

Het afgelopen jaar is niet makkelijk geweest voor onze peuter, in mijn zwangerschap had ik veel last van bekkeninstabiliteit en ben ik voor een prenatale depressie opgenomen geweest in het ziekenhuis. Na de bevalling hadden zowel ons jongste zoontje en ik startproblemen. (ik een hevige bloeding en hij een gaatje in zijn hartje) dus moesten we weer in het ziekenhuis blijven.

6 weken na de bevalling kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, waar we nu net ingetrokken zijn.

Zoonlief (niet jaloers op zn broetje) luistert dus absoluut niet naar me, hij zit me vreselijk uit te lokken, al mijn grenzen aan het uit proberen. Ik hou hem dus nu wat strakker, geef duidelijk grenzen aan, maar hij doet het er gewoon om. Erg vermoeiend.

iemand tips? Ik wil hem niet weer steeds naar iemand anders brengen om zelf bij te tanken, het arme schaap heeft al zoveel moeten missen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andersom?

Is het een idee dat je hem juist extra 1 op 1 aandacht gaat geven? Dus niet hem 'steeds naar iemand anders brengen om bij te tanken' maar misschien de baby een uurtje of 2 'uitbesteden' (als dat kan of anders bij de slaapjes) en hem dan juist veel positieve aandacht geven. Samen spelen, tekenen, naar de speeltuin of gewoon boekjes lezen? Prijzen, knuffelen en stoeien en vaak vertellen hoe lief hij is.

Ik heb het idee dat zijn negatieve gedrag een schreeuw om aandacht is. Hij heeft je veel moeten missen de afgelopen tijd, dus hij is misschien boos, voelt zich tekort gedaan, een verhuizing erbij dus veilige basis is letterlijk en figuurlijk weg en dan ook nog een baby als concurrent. Laat zien en zeg hem dat je begrijpt dat hij af en toe boos en erken zijn gevoel en aanwezigheid. Hopenlijk doet dat na verloop van tijd de rust weer terugkeren in huis Gnome. Succes!

Yepo jopi!

hier ook, vanwege andere omstandigheden maar net zo'n kind. Toen ik het bijna niet meer trok bedacht ik dat het OOK aan mij ligt.

Ben inderdaad veel meer (positieve) aandacht gaan geven, samen dingen doen, veel knuffelen, en het is een totaal ander kind, van de ene op de andere dag.
veel sterkte!

Gnome

Gnome

22-10-2008 om 22:00

Ja, klinkt eigenlijk heel logisch!

Daar moet ik inderdaad maar eens even mee beginnen, baby uitbesteden is nog een beetje moeilijk omdat ik op verzoek voed en hij nogal onvoorspelbaar is, maar als die kleine slaapt kan ik natuurlijk ook eens niet de afwas gaan doen of dozen uitpakken, maar mijn kleine man eens even lekker knuffelen. Vanaf morgen heeft hij elke dag minimaal een uur mama tijd Eens kijken hoe dat werkt

bedankt, de oplossing klinkt zo simpel, ik hoop echt dat het werkt

ayla

ayla

23-10-2008 om 11:55

Ook gehad

hier ook tijdens de zwnagerschap BI gehad, bankrust gehouden en daardoor dochter veel moeten uitbesteden, weinig met haar kunnen doen, toen moest ik rondom de zwangerschap ook nog in het zh blijven en werd broertje als kleine baby ook nog in het zh opgenomen. Dit was soms erg veel voor haar.
Stil schreeuwen om aandacht deed ze, haren afknippen, broek plassen, klagen over buikpijn. Ik heb toen idd een paar keer de baby uitbesteed en ben leuke dingen met haar gaan doen, heb vaker met haar gepraat, regelmatig lekker lang bij haar liggen bij het naar bed brengen, dat had ze echt nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.