Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

18-03-2011 om 15:37

Dreumes dol op groente en fruit

Sorry, echt niet om op te scheppen, maar mijn dreumes is wild van groente en fruit. Ik kan het bijna niet geloven, oudste eet en at nooit fruit (alleen als baby), en groente heel soms en dan vaak 'verstopt' in het eten.
En nu heb ik dus een kind die 's middags wakker wordt en zegt: tomaat, tomaat.

Zo fijn!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De mijne ook

Als ik mijn kinderen een koekje wil geven na school, wijst m'n dochtertje (1,7) die vaak af. Als ze dan tegen vijf uur begint te jammeren, denk ik dat ze gewoon honger heeft dus bied ik haar hetzelfde koekje weer aan. Die duwt ze weg, mar als ik haar dan een half uur later een warme prak voer, gaat dat er gretig in! Ook verkiest ze een banaan voor een stukje cake.

Mayte*

Mayte*

18-03-2011 om 21:24

Wat grappig

Wat is dat genieten he, Liora en Zwelgje.
Ik dacht al helemaal dat het bij onze jongste kwam omdat ik bij hem via de Rapley methode met vast voedsel ben begonnen, maar het is vast het bouwjaar ofzo... Wat kan ons jochie ook lekker eten! Snaait voor het eten stukjes paprika en tomaat bij mij in de keuken, eet met graagte groente, eet meerder stuks fruit op een dag. Een heerlijkheid na de twee anderen, waarbij ik er heel wat meer moeite voor heb moeten doen om ze groente en fruit te laten eten.

Fianna

Fianna

18-03-2011 om 21:39

Oke

en dan ga ik het voor jullie verpesten: wacht maar tot ze een jaar of 2 zijn...
Heb 2 exemplaren die als dreumes echt veel aten wb groente en fruit, dat veranderde rond hun 2e jaar... En het exemplaar dat als dreumes juist moeilijk deed, eet nu het beste.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

18-03-2011 om 22:25

Haha

Ik wilde ook net schrijven: wacht maar tot hij vijf is

Oudste at ook via Rapley alles wat los en vast zat, maar nu vindt hij groenten bij voorbaat al vies. Gelukkig eet jongste nog wel alles, zo lang het duurt

Sascha2

Sascha2

19-03-2011 om 07:00

Het kan verkeren

Allereerst Liora: wat fijn voor je! Het geeft ontzettend plezier als je kind zo lekker gezond uit zichzelf eet.
En Mayte, ha ja dat zal zeker door het bouwjaar kunnen komen want ook mijn jongste eet groente en fruit als een tierelier . Zij leerde ook met Rapley eten.
Bij mijn derde heb ik de Rapleymethode voor het eerst toegepast en zij at tot voor kort alle groente en fruit. Geweldig, want tweede weigerde tot haar derde categorisch groente en aan fruit begint ze sowieso niet. Oudste eet sinds zijn derde juist wel groente en daarvoor totaal niet. Fruit daarentegen wel.
En nu: derde is net drie geworden en weigert groente . Eerste en tweede eten vrijwel alle gangbare groente. Een mijlpaal vorige week toen tweede een stukje peer durfde te eten! Zij is bijna vijf. Ik geniet van het feit dat de jongste nog alles proeft.
Ik ben er dus achter: het verschilt per kind en behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. En voor mij ietwat onhandig want het blijft een raadsel wat ik op het menu moet zetten

Biene M.

Biene M.

19-03-2011 om 08:30

Voor de statistiek

Mijn oudste heeft altijd alles gegeten (behalve zuurkool) en is daar nooit mee opgehouden. Ze is nu 16. Er hoeft dus helemaal geen moment van groentenweigering te komen.

liora

liora

19-03-2011 om 11:43

Rapley

Volgens mij is er geen verband met de wijze waarop het voedsel wordt geïntroduceerd, of dat nou gepureerd, geprakt, in stukken, in grote brokken is... Mijn kinderen hebben op precies dezelfde manier groente en fruit aangeboden gekregen, en toch grote verschillen.

Wat denken jullie dat het verband zou zijn?

Fianna

Fianna

19-03-2011 om 11:52

Geen verband

Ik denk dat er helemaal geen verband is met wat dan ook, maar dat het gewoon aan je kind zelf ligt, karakter, smaak. Net als dat het ene kind sneller doorslaapt dan het andere, het ene kind snel loopt enz enz. Zo maakbaar is het allemaal niet.
Zou er niet te veel achter zoeken.

Kiki

Kiki

19-03-2011 om 13:01

Toeval

Mijn vriendin en ik deden allebei Rapley. Bij mij lusten ze heel veel, bijna alles dus (hoewel mijn oudste wel iets kritischer is en jongste geen plakjes kaas en worst lust.)

Bij haar lusten ze helemaal niets en eten ze ook helemaal niets

Zowel vriendin als ik hebben ze gewoon overal mee naar toe genomen, doen niet aan kindermenu's en bieden zeer veel gevarieerde etenswaren aan.
We hebben dezelfde opvoedmethode als het om eten gaat.

Als je het niet lust vind ik het prima, maar je moet wel geproefd hebben.

Het ene kind eet, het andere kind niet

Hoewel als je het aan mijn man vraagt het natuurlijk komt omdat wij niet aan kindermenu's doen en ze al heel vlot met ons mee-aten. De naïeve schat, nou ja wie weet ontpopt de derde zich als een rampeneter en komt hij weer met beide benen op de grond

Sascha2

Sascha2

19-03-2011 om 16:22

Geen verband

Nee, ik geloof ook niet dat er een verband is met de wijze waarop kinderen als baby voeding hebben aangeboden gekregen. Karakter wel, althans bij mijn kinderen wel. De wijze waarop zij zijn gaan eten, of juist zijn gaan weigeren, past bij het kind. Ach, degene die bij ons het minst eet is groter dan gemiddeld en degene die momenteel alles en veel eet blijft achte in groei .

Merel78

Merel78

19-03-2011 om 19:49

Zuurkool

Mijn oudste (bijna 4) was als dreumes/peuter een drama met eten uberhaupt (nu gaat het steeds beter, ook met groente). Maar wat ze wel lustte...zuurkool dus! En da's nog steeds haar lievelingseten Dreumeszoon (net 1) vindt het al net zo lekker. Gekke kinderen (nee, eigenlijk niet, want ik lust het zelf ook graag, dus ze zullen het wel van mij hebben of zo).
Fruit gaat prima bij allebei.

Merel

Sascha2

Sascha2

19-03-2011 om 20:47

Nog een mijlpaal

Ha, zal je altijd zien. Mijn tweede, die van de week voor het eerst een stukje peer durfde te eten, heeft vandaag alweer een stukje peer op en van de weersomstuit nog een paar stukjes appel! Ik ben zo trots op haar

Rapley

Ik vind het zo grappig dat het laten eten van je baby met rapley wordt aangeduid. Snap het idee erbij wel, maar in feite geef je Jenkins gewoon eten
Ik zie de hele aardbeien er nog in gaan, ik lokte oudste ermee om te oefenen met kruipen ..

Hier graag aardbeien, kiwi, druiven voor beide heren. Banaan is tijdelijk uit de gratie, weet niet waarom. En oudste eet nu ook hele appels zelf op!
Qua groente is nummer 2 lastiger maar dat is puur gedrag gerelateerd (2 jaar oud) dus die laten we maar lekker. Hij is wel gek op vega en echt vlees, ben zelf vegetariër geweest TOT aan die zwangerschap

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jenkins?!

.. Je kind moest daar staan! Rare iPod

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vertigo (ot)

Moest gewoon hard lachen toen ik over ie Jenkins las... Ik dacht: wat is dat nou weer...

hahahaha

Dat komt door de t9 functie van de iPod - Jenkins is geen nieuwe stroming ofzo

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Gaat veranderen

lekker he, dat ze zo fijn groente en fruit eet, ik hoop dat het zo blijft, hier is helaas bij beiden na hun 3 en 4 de klad erin gekomen, alles is lust ik niet, behalve patat, pannekoeken, pizza. ok fruit is nog wel populair, maar de groentes zijn onbemind geworden

liora

liora

26-03-2011 om 19:19

Nog gekker

Hij vindt chocola niet lekker!

Liora

hier ook een zoon die geen chocolade lust!!!

dc

dc

27-03-2011 om 22:13

Aliens

Ok, nu weet ik het zeker. Volgens mij zijn jullie kinderen gewoon een stelletje aliens!

Kiki

Kiki

27-03-2011 om 22:49

Hier lust mijn oudste

geen schuimpjes of spekkies
lief kindje.

Mijn jongste lust geen kaas en worst, wordt ook heel raar op gereageerd bij de slager of de kaasboer

Trouwens, als je aan mijn oudste vraagt wat hij het aller lekkerst vindt zegt hij: moussaka

Whahahaha

Ik wacht nog steeds op het moment

dat mijn ontzettend makkelijke eter veranderd in een kieskeurige. Hij is nu ruim 4. Ik hoor nu wel vaker iets van "vind ik niet lekker" maar hij eet het wel. Als hij iets "vreemds" in zijn eten vindt vraagt hij wat het is maar hij eet het heerlijk.

Hij lijkt ook geen weerzin van raar uitziend eten te hebben : inktvis, garnalen, mosselen, gaan er allemaal in.

Overigens vindt hij chocola en snoep ook heel lekker, er is heel weinig dat meneer niet eet.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-03-2011 om 21:36

Smaakpapillen

Waar die verschillen mee te maken hebben, tja. In elk geval níet met opvoeding. Het schijnt iets met de smaakpapillen te maken te hebben (hoe beter die zijn, hoe minder je lust), en met karakter natuurlijk. En er zijn zat kinderen die nooit kieskeurige eters worden, ik zou er vanuit gaan dat jou kind daar een van is.

Yaron

Yaron

29-03-2011 om 13:29

Jong

Onze jongste is 14 maanden en ze is sinds een paar weken zeer kieskeurig met eten. Fruit wordt uitgespuugd, stukjes, geprakt, gepureerd of een potje, ze neemt een hapje en spuugt het gelijk weer uit. Daarna schudt ze heel hard haar hoofd en houdt haar mond stijf dicht. Zelf een stuk peer of banaan heb ik ook al geprobeerd, maar zelfs dan spuugt ze het weer uit. Met groente gaat het wel, maar dan wel een beetje geprakt met aardappel en vlees, warm eten uit een potje hoeft ze ook niet meer. Het ligt inderdaad aan haar karakter denk ik, want de oudste drie zijn niet zulke moeilijke eters.

Petal

Ik ben hier illegaal, maar vind het leuk te lezen dat jouw kind ook zo gek is op eten. Onze oudste ( nu 23) ook, hij was bijna 3 toen hij in een restaurant kreeft wilde eten, we hebben er een foto van, op zijn knietjes en smullen maar.
Het is altijd zo gebleven, al lust hij geen melk en kaas, en is ook nog steeds gek op eten. Als ik vraag hoe een vakantie was, vertelt hij eerst wat hij heeft gegeten :o) Geniet ervan, want nummer 2 kan wel heel anders zijn, bij ons in ieder geval wel, dus weinig met opvoeding te maken.

Dol op fruit

Ik heb ook zoon kind, mijn zoon is dol op fruit en als we gaan eten eet hij ook altijd eerst zijn groenten op voordat hij aan iets anders begint. Lekker toch. Genieten zolang het duurt.

gr Tessa

Hier andersom

Hier is het andersom. Mijn 5-jarige smult van cherry tomaatjes, komkommer en stukjes paprika. Ook gekookte groenten gaan er goed in. Helaas eet hij veel te gezond en heeft hij nu behoorlijk ondergewicht maar dat terzijde.

Mijn jongste gruwelt van alles wat er groen uitziet of lijkt op groente. Zo zie je maar hoe kinderen kunnen verschillen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.