Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

19-12-2010 om 09:40

Dreumes elke nacht wakker

Ok ben bijna ten einde raad. Dreumes is al ongeveer anderhalve maand elke nacht wakker. Alleen bij mij in bed nemen helpt maat meestal wordt hij Walker als ik er nog niet in lig, rond elf of twaalf uur 's avonds. Gisteren bespoten hem niet in bed te nemen en hij is gedurende twee uur (!!) steeds wakker geweest. Soms vijf minuutjes stil maar dan weer huilen.

Niet brullen of gillen, maar huilen. Soms geef ik paracetamol en/of melk, maar ook dan is hij rustig anderhalf uur wakker, gooit steeds zijn knuffel uit bed en gaat dan huilen, etc.

Heb vannacht echt mijn geduld verloren en dat voelt niet goed. Ben echt doodmoe en hebber gewoon geen zin meer in.

Wie weet raad? Erbij liggen trek ik nog minder.

Dit moet toch op te lossen zijn?

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

19-12-2010 om 12:01

Izar

Dank! Ik denk juist dat je me een heel goed advies hebt gegeven. Ga me proberen erbij neer te leggen, zorgen dat ik vroeg in de avond klaar voor bed ben en dan maar meteen gaan als het begint. Het is namelijk het enige wat nu werkt.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2010 om 13:23

Mijn dreumes is ook nog steeds 's nachts een paar keer wakker en ik heb inmiddels mijn bed tegen de muur gezet zodat hij er niet uit kan vallen.
En een klein lampje gekocht dat ik op mijn boek kan vastklikken. Als hij 's avonds wakker wordt ga ik in bed lezen met dat lampje, hij gaat dan naast me slapen.

Overigens merk ik dat hij bij mij veel beter en ook langer slaapt, in zijn eigen bed is hij rond zes uur wakker, bij mij slaapt hij soms wel tot half acht. En die extra slaap kan ik heel goed gebruiken...

Mayte*

Mayte*

19-12-2010 om 14:09

Ach nog steeds?!

Wat zul je gesloopt zijn!

Hier inmiddels al een week goede nachten, soms nog iets te vroeg wakker, maar dat neem ik op de koop toe. Het geheim?? Slapen onder een dekbed. Het steeds maar weer wakker worden had bij mijn zoontje echt te maken met niet helemaal lekker warm zijn. Sinds ik hem onder een dekbed laat slapen, zijn ook zijn middagdutjes van krap een uur naar ruim 2 uur gegaan.

Wat gun ik je dat je ook het ei van Columbus vindt voor jouw zoontje....Want o wat wordt je chagarijnig van steeds maar niet goed slapen!! Kan me helemaal voorstellen dat je dan 's nachts niet de aardigste bent, hoezeer je dat ook wilt vermijden.

vlinder72

vlinder72

19-12-2010 om 14:38

Hier ook

Onze zoon is nu ruim 1,5 jaar. Slapen ging eindelijk beter en opeens is het weer drama. Huilen, schreeuwen en roepen. Ik heb hem ook bij ons in bed gelegd maar dan slaap ik zelf ontzettend slecht. Hij ligt ook bij ons in bed heel onrustig te draaien en te kreunen. Ik werd zelfs zo moe dat ik afgelopen week 's morgens op mijn werk kwam en daar helemaal niet goed werd (flauw viel). Echt heel genant. Ik ben toen maar weer naar huis gebracht. Ik heb daarna de hele dag geslapen. Echt, ik trek die volledig gebroken nachten niet meer. Ik moet slapen. Mijn andere kinderen hebben ook aandacht nodig en ik ben als zombie echt niet gezellig.

Manlief moest deze week ook nog eens naar het buitenland dus ik stond er ook nog eens alleen voor. Met een huilend kind 's nachts. Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen om hem maar weer een fles melk 's nachts te geven. En of dat hielp of niet. Hij heeft afgelopen nacht voor het eerst in weken weer doorgeslapen. De laatste paar nachten schoof het wakker worden en moeilijk doen steeds verder op. Eerst om 1 uur, toen om 3 uur en toen om 5 uur en vanmorgen werd hij om 7 uur wakker. Ik hoop maar dat hij zo een poos blijft. Verder heb ik geen tips voor je. Ik doe ook maar wat ben ik bang.

Maar vroeg gaan slapen is wel een goed idee. Als hij slecht slaapt dan ga ik vaak al om half 10 slapen. Anders trek ik het echt niet meer.

Hier ook

ik weet even niet meer hoe lang dit al gaande is. Zodra ze sávonds of s'nachts gaat huilen halen we eruit en slaapt ze meestal weer naast ons door, alle andere dingen werkte averechts in de zin dat we compleet gesloopt waren. Ik heb vorige week of de week er voor ook een keertje s'nachts staan vloeken, "takken kinderen". Dus dat was mijn dieptepunt en daarna zijn we dus over gegaan op haar er uit halen.

Ik had dit soort periodes ook wel met de oudste maar niet zo veel als bij deze.

Biene M.

Biene M.

19-12-2010 om 15:45

Onze peuter ook

Na een fase van doorslapen is het hier ook weer minstens een keer per nacht bal, maar ook wel vaker dan eens. En hij is deze week al een paar keer rond 4.00 uur wakker geworden om daarna niet meer in te slapen. Geen idee wat het is, zolang wij bij hem zitten is hij heel rustig, maar klaarwakker en als we hem alleen laten is het brullen geblazen. Bij ons in bed ligt hij ook wakker en friemelt dan de hele tijd aan mijn gezicht waardoor ik ook niet kan slapen.

Kiki

Kiki

19-12-2010 om 17:07

Hier ook geen doorslaper

de oudste inmiddels wel. Maar de jongste helemaal niet, soms gaat het ineens goed en soms weer weken niet.

Ik heb me er bij neergelegd zoals ik ook bij de oudste deed. Dus wel gewoon in bed bij me nemen, wel die fles melk. Alles doe ik, als ik maar kan slapen

liora

liora

19-12-2010 om 17:48

Melk helpt niet

Heb ik ook geprobeerd. Mayte, heeft jouw zoontje dan onder het dekbed nog een slaapzak aan?
Ik heb ook een vreselijke koukleum dus ik wil dat dekbedje best uitproberen.

Verder ligt hij dus nu al te slapen want hij is ook op. Sliep vanmiddag ook maar een uurtje!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-12-2010 om 17:56

Dekbed

Een dekbed wordt afgeraden voor kinderen onder de 2 jaar, dat kan veel te warm voor ze worden. MIsschien beter nog een extra deken over hem heen leggen?

Mayte*

Mayte*

20-12-2010 om 10:57

Liora en roosje

Ja dekbed en slaapzak. Lijkt veel, maar als ik zie waar wij zelf onder slapen, valt het wel mee. (dubbel dekbed en dikke quilt)

Roosje, ik ken dat advies hoor. Met deze temperaturen ben ik er niet zo bang voor dat hij te warm wordt Bovendien heeft mijn zoontje het postuur van een tweejarige en ook de kracht en handigheid om een dekbed van zich af te duwen, mocht het te warm zijn.

liora

liora

20-12-2010 om 14:37

Vannacht

Hallo allemaal,

Vannacht heeft hij heerlijk geslapen! Hij was doodmoe en ik heb hem al om 18 uur in bed gelegd. Hij heeft geslapen tot vanmorgen 8 uur. Werd 1 keer wakker rond 4 uur en toen heb ik hem in mijn bed gelegd. Heerlijk! Zelf heb ik ook heel lang geslapen en oudste zoon ook, dus ik voel me weer mens.

Wat betreft dekbed: ik herinnerde me dat ik een speciaal soort dekbed heb, goedgekeurd vanaf de geboorte. Dat durfde ik vorige winter nog niet te gebruiken, maar nu wel, dus dat zal ik vanavond eens over hem heen leggen!

Groeten,

Liora

Is toch normaal?

ik ben er ook niet persé blij mee hoor, maar het is toch eerder normaal dan uitzondering dat kinderen tot een jaar of 2, 3, 4 niet doorslapen? Volgens mij is dat een van de nadelen van kinderen die je pas verneemt als je ze eenmaal hebt.

Onze oudste sliep ineens door nadat we waren verhuisd (hij was toen 2,10 jaar) en onze jongste, nu 1,10 jaar wordt gemiddeld nog 2 keer per nacht wakker en dan wil hij bij ons in bed en melk drinken (ik geef nog borstvoeding). Na het voeden gaat hij doorgaans zonder protest weer in zijn eigen bed slapen. Misschien is het gewoonte geworden, want melk heeft hij natuurlijk niet meer nodig. Maar het is wel een klein kindje nog, natuurlijk! Overdag hebben ze ook geregeld een knuffel nodig, ofzoiets.

Wij troosten ons met de gedachte dat het tijdelijk is en er gewoon bij hoort. Een uurtje eerder naar bed gaan helpt best voor het eigen slaaptekort. Ik hoor ook wel eens dat het helpt om een kind een paar nachten te laten huilen en dat ze het dan afleren om 's nachts hun ouders wakker te maken, maar dat vind ik best wel bruut. Lijkt me een laatste redmiddel, of dat je het zou proberen als je al een paar kinderen hebt rondlopen. Ik weet van mensen die een 3e kind hadden gekregen het min of meer aan de andere kant van het huis te slapen legden zodat ze er zelf niet van wakker werden...ik geloof dat ze daarna wel een doorslapend kind hadden, maar hoe lang dat heeft geduurd?

Helen Hesselink

Helen Hesselink

26-12-2010 om 19:38

Liora

Ik heb bij mijn eerste 2 kids er een enorm punt van gemaakt dat ze vooral in hun eigen bed bleven. Ze waren de hele dag al bij me, ik wilde in elk geval de nachten voor mezelf!
Na kind 3 had ik dat ook nog hoor. Tot ongeveer een half jaar geleden. Ik heb die hele frustratie naast me neer gelegd, en geniet ervan als dat warme lichaampje tegen me aankruipt en daarna totaal ontspannen verderslaapt! Heerlijk!!!! Hij is bijna 3, en komt dus zelf in ons bed gekropen. Soms, als ik echt even niet wil, neemt papa hem 's nachts, en dan merk ik het niet eens en slaap heerlijk door. Natuurlijk is dit niet DE manier, maar hij werkt wel enorm goed voor me! Heel fijn, dat ik niet meer moedeloos word, maar het accepteer en geniet van dat manneke, en me vereerd voel dat hij zo dicht tegen me aan wil liggen, joehoe!!!
Succes meid!!

Marie123

Marie123

29-12-2010 om 22:47

Niet kind bij jou, maar jij bij kind

Hier precies hetzelfde liedje. De slapeloze nachten dreven me tot wanhoop. Ook in bed genomen, maar zoonlief slaapt erg actief dus dat hielp niet echt. Dus nu: matras naast ledikant en mama naast het bed van de kleine. Mama slaapt, kleintje slaapt en iedereen kan de volgende dag vrolijk weer op. Soms een korte onderbreking, maar omdat je in de buurt bent, houdt het zo weer op. En nee, ik doe dit niet elke nacht. Alleen als ik het niet meer trek of als we weer in een slapeloze fase belanden. Ondertussen is dat misschien 2 keer in de maand.

Goh hier

heb ik in al onze wanhoop het ledikantje van jongste eens bij de oudste op de kamer gezet (rond 21.30 toen ze al een uur aan het blèren was), de oudste vond dat ook gezellig en binnen 10 minuten waren ze allebei onder zeil !

goh. En nu maar kijken wat we morgen doen.

Wat marie doet ga ik ook proberen. Echter ik verwacht dat de jongste dan uren gaat jengelen aan mijn haar, het is zo'n enorme volhouder, ongelovelijk hoe weinig zij geslapen heeft afgelopen weken.

liora

liora

30-12-2010 om 16:38

Dekbedje gekocht

Hier is het nog elke nacht raak, en meestal wordt hij 's avonds ook nog een paar keer wakker. Ik merk dat ik er vooral zo moe van word dat ik dus werkelijk nooit echt tijd voor mezelf heb.
In mijn bed slaapt jongste in warme Hema-slaapzak zonder mouwen en onder mijn dekbed naast mij. Dan slaapt hij beter dan naast mij zonder mijn dekbed. Vandaar dat ik vannacht eens ga kijken wat er gebeurt als hij onder een dekbedje ligt in zijn eigen bed.

Ergens vind ik het ook eervol dat hij zo graag bij me wil zijn, maar elke nacht, zonder uitzondering is me net iets teveel.

Liora

liora

liora

31-12-2010 om 09:27

Nee helaas

Hij lag wel lekker onder zijn dekbed maar werd weer gewoon wakker. Ben zo bang dat dit nog heel lang gast duren...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-12-2010 om 14:59

Echt?!

Heeft hij echt zo'n gewatteerde slaapzak aan en dan onder jouw dekbed? Gaat hij dan niet enorm zweten? Mijn zoontje heeft ook zo'n slaapzak aan maar ik ben altijd bang dat hij onder mijn dekbed terecht komt... dat valt dus wel mee als ik dat zo hoor. Ik word zelf regematig bezweet wakker en heb niks aan, laat staan nog een romper, pyjama en dikke slaapzak.

Ik heb het nu helemaal losgelaten. Bij de eerste kik neem ik hem in bed en eigenlijk gaat dat prima, vanmorgen moest ik hem om half acht wakker maken. Wel tussendoor regelmatig wakker geweest. Maar goed, hij is dan ook ziek dus wellicht had het daar mee te maken (dat lang slapen bedoel ik :-s )

Annemiek Nederpel

Annemiek Nederpel

05-01-2011 om 22:36

Wakker worden met een schreeuw

Wat een herkenbare verhalen toch! Ook ik heb een dreumes van 19 maanden die al weken (zo niet maanden)slecht slaapt. In slaap komen lukt altijd wel, maar ze wordt toch 2, 3 of zelfs meerdere keren per nacht wakker. Opvallend is dat dit altijd met een enorme kreet of gil gebeurt, alsof ze een nachtmerrie heeft. Herkennen jullie dit? Soms huilt ze even en slaapt ze verder, andere keren blijft ze huilen.

In bed nemen doe ik alleen als ik echt niets anders meer weet. Ik vind het op zich wel fijn, maar ze gaat altijd draaien en aan m'n haar en gezicht plukken. Soms duurt het dan ook een uur voordat zij en ik (en pappa) slapen.

Haar middagslaapje gaat trouwens prima en ik heb ook niet het idee dat ze het 's nachts koud heeft. Ik ben aan het experimenteren geslagen: ze slaapt vaak op haar buik in een slaapzak zonder mouwen en die heb ik sinds drie nachten vervangen voor een pyjama onder een deken. Misschien dat ze zich opgesloten voelt in de slaapzak?

Ook heb ik zojuist een nachtlamp aangedaan, misschien vind ze het niet prettig in het donker?

Overdag is ze supervrolijk en dat begint al bij het uit bed komen. Wat dat 's nachts dan toch is?

Nu jullie verhalen te hebben gelezen ga ik morgen ook de huisarts maar eens bellen voor Valeriaan. Misschien ook het consultatiebureau om hulp vragen?

liora

liora

06-01-2011 om 22:15

Hier gaat het beter

Hij heeft al drie nachten gewoon weer doorgeslapen, paar keer pas om zes uur wakker maar dat vind ik toch doorslapen. Dan nog een uurtje bij mij.
Heb het idee dat zoon nu weet waar hij aan toe is en daardoor beter kan ontspannen in zijn slaap. Er zijn geen drama's meer. Als hij wakker wordt, ben ik er voor hem en dat geeft ons allemaal veel rust. Oudste zoon krijgt zo ook weer zijn rust.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.