Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes komt me wakker maken


William11

William11

25-10-2022 om 13:32 Topicstarter

Krisper2 schreef op 25-10-2022 om 13:10:

[..]

Misschien was ma het zat dat zij de hele opvoeding doet en stuurde ze kind daarom naar pa die altijd op bed ligt. 

Inderdaad, ik lig altijd de hele dag op bed, sinds mijn zoon geboren is, en mijn vrouw was het zat, eigenlijk al vanaf dag één. Dus na 16 maanden dacht mijn vrouw, ik doe die deur open, en toen dacht mijn zoontje, hé laat ik eens kennismaken met die persoon die ik nog nooit heb gezien. Die persoon in kwestie, ik dus, begreep vervolgens niks van hem, omdat ik hem nog nooit had gezien. 

MRI

MRI

25-10-2022 om 13:39

William11 schreef op 25-10-2022 om 13:32:

[..]

Inderdaad, ik lig altijd de hele dag op bed, sinds mijn zoon geboren is, en mijn vrouw was het zat, eigenlijk al vanaf dag één. Dus na 16 maanden dacht mijn vrouw, ik doe die deur open, en toen dacht mijn zoontje, hé laat ik eens kennismaken met die persoon die ik nog nooit heb gezien. Die persoon in kwestie, ik dus, begreep vervolgens niks van hem, omdat ik hem nog nooit had gezien.

flauw wel

William11 schreef op 25-10-2022 om 13:32:

[..]

Inderdaad, ik lig altijd de hele dag op bed, sinds mijn zoon geboren is, en mijn vrouw was het zat, eigenlijk al vanaf dag één. Dus na 16 maanden dacht mijn vrouw, ik doe die deur open, en toen dacht mijn zoontje, hé laat ik eens kennismaken met die persoon die ik nog nooit heb gezien. Die persoon in kwestie, ik dus, begreep vervolgens niks van hem, omdat ik hem nog nooit had gezien.

Dat verklaart een hoop😄

Maar waarom vind je een normale kindreactie van 3 jaar geleden zo bijzonder en wat vind je ervan dat het een normaal dreumesgedrag is? 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 14:01

Je vraagt je dus na 3 jaar nog steeds af waarom hij precies dat speelgoed kwam brengen? Ik denk niet dat hij dat speciaal voor jou deed omdat hij het zielig vond dat je geen speelgoed in je kamer had, maar dat hij gewoon samen met jou wilde spelen/boekje lezen. Of je dat van alle kinderen van nog geen anderhalf al kunt verwachten weet ik niet precies. Maar ieder kind ontwikkelt zich weer op zijn eigen manier/tempo natuurlijk.

William11

William11

25-10-2022 om 14:03 Topicstarter

MRI schreef op 25-10-2022 om 13:39:

[..]

flauw wel

Flauw... Ik krijg hier vanuit het niets een aantijging dat ik de hele dag in bed lig en dat mijn vrouw het zat is dat ze de hele opvoeding moet doen, terwijl ik op bed lag omdat ik slecht sliep. 

William11

William11

25-10-2022 om 14:06 Topicstarter

Nera schreef op 25-10-2022 om 14:01:

Je vraagt je dus na 3 jaar nog steeds af waarom hij precies dat speelgoed kwam brengen? Ik denk niet dat hij dat speciaal voor jou deed omdat hij het zielig vond dat je geen speelgoed in je kamer had, maar dat hij gewoon samen met jou wilde spelen/boekje lezen. Of je dat van alle kinderen van nog geen anderhalf al kunt verwachten weet ik niet precies. Maar ieder kind ontwikkelt zich weer op zijn eigen manier/tempo natuurlijk.

Ik vroeg het me toen inderdaad af, en we hadden het er laatst over. Normaal ben ik niet iemand die op fora zit, maar ik dacht toen, wat zou hij bedoeld hebben? Ik kan het hem niet vragen natuurlijk. 

Ik had destijds het idee dat hij dacht: papa heeft geen speelgoed, dus ik kom hem wat brengen, maar het is idd ook aannemelijk dat hij het bracht om bij mij te gaan spelen. 

William11

William11

25-10-2022 om 14:09 Topicstarter

Max88 schreef op 25-10-2022 om 13:41:

[..]

Dat verklaart een hoop😄

Maar waarom vind je een normale kindreactie van 3 jaar geleden zo bijzonder en wat vind je ervan dat het een normaal dreumesgedrag is?

Ik vond het bijzonder omdat ik dacht dat hij mij speelgoed kwam brengen (alsof hij dacht: ik heb altijd speelgoed, en papa ligt daar zonder speelgoed). Ik was trouwens nog iets vergeten te zeggen. Hij is goed in het leggen van verbanden, toen ook al. Tijdens die zelfde vakantie wilde hij een deur die op slot zat openen door een sleutel in het sleutelgat te steken. 

MRI

MRI

25-10-2022 om 14:10

William11 schreef op 25-10-2022 om 14:03:

[..]

Flauw... Ik krijg hier vanuit het niets een aantijging dat ik de hele dag in bed lig en dat mijn vrouw het zat is dat ze de hele opvoeding moet doen, terwijl ik op bed lag omdat ik slecht sliep.

nou ja die aantijging was niet van mij en zou ik ook niet doen (maar was denk ik gewoon wat sarcasme omdat je verder nergens op in gaat) , maar ik vraag me wel oprecht af waar dit topic in vredesnaam over gaat. Een dreumes die volkomen normaal gedrag vertoonde drie jaar geleden? Waarom? 

William11

William11

25-10-2022 om 14:15 Topicstarter

MRI schreef op 25-10-2022 om 14:10:

[..]

nou ja die aantijging was niet van mij en zou ik ook niet doen (maar was denk ik gewoon wat sarcasme omdat je verder nergens op in gaat) , maar ik vraag me wel oprecht af waar dit topic in vredesnaam over gaat. Een dreumes die volkomen normaal gedrag vertoonde drie jaar geleden? Waarom?

Ik vroeg het me af, daar zijn fora toch voor, om antwoord te krijgen op de vraag? Het was gewoon iets wat een beetje in mijn gedachten bleef hangen. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 14:17

MRI schreef op 25-10-2022 om 14:10:

[..]

nou ja die aantijging was niet van mij en zou ik ook niet doen (maar was denk ik gewoon wat sarcasme omdat je verder nergens op in gaat) , maar ik vraag me wel oprecht af waar dit topic in vredesnaam over gaat. Een dreumes die volkomen normaal gedrag vertoonde drie jaar geleden? Waarom?

Dat staat er toch? Vader vroeg zich af of het mogelijk is dat een kind van 16 maanden speelgoed komt brengen vanuit een onzelfzuchtig idee. Dus niet voor zichzelf maar omdat vader geen speelgoed heeft. 

Dat is dan weer geen volkomen normaal gedrag voor een dreumes. Maar het zal dan ook niet daarom zijn geweest.

MRI

MRI

25-10-2022 om 14:18

William11 schreef op 25-10-2022 om 14:15:

[..]

Ik vroeg het me af, daar zijn fora toch voor, om antwoord te krijgen op de vraag? Het was gewoon iets wat een beetje in mijn gedachten bleef hangen.

ja kan maar ik vind dat dan bijzonder. Hoop dat je je antwoord hebt gevonden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-10-2022 om 14:20

William11 schreef op 25-10-2022 om 14:09:

[..]

Ik vond het bijzonder omdat ik dacht dat hij mij speelgoed kwam brengen (alsof hij dacht: ik heb altijd speelgoed, en papa ligt daar zonder speelgoed). Ik was trouwens nog iets vergeten te zeggen. Hij is goed in het leggen van verbanden, toen ook al. Tijdens die zelfde vakantie wilde hij een deur die op slot zat openen door een sleutel in het sleutelgat te steken.

Want je denkt dat hij bovenmatig intelligent is of iets?

William11 schreef op 25-10-2022 om 14:09:

[..]

Ik vond het bijzonder omdat ik dacht dat hij mij speelgoed kwam brengen (alsof hij dacht: ik heb altijd speelgoed, en papa ligt daar zonder speelgoed). Ik was trouwens nog iets vergeten te zeggen. Hij is goed in het leggen van verbanden, toen ook al. Tijdens die zelfde vakantie wilde hij een deur die op slot zat openen door een sleutel in het sleutelgat te steken.

Ik denk dat je een bijzonder kind hebt.

Nee hoor, grapje. Mijn neefje stopte laatst ook het vierkante blokje in het juiste, vierkante gat. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 14:39

William11 schreef op 25-10-2022 om 14:09:

[..]

Ik vond het bijzonder omdat ik dacht dat hij mij speelgoed kwam brengen (alsof hij dacht: ik heb altijd speelgoed, en papa ligt daar zonder speelgoed). Ik was trouwens nog iets vergeten te zeggen. Hij is goed in het leggen van verbanden, toen ook al. Tijdens die zelfde vakantie wilde hij een deur die op slot zat openen door een sleutel in het sleutelgat te steken.

Dat had hij dan vast jullie al een paar keer zien doen. Kinderen leren door te imiteren. Maar goed, inmiddels is hij dus vier? Doet hij nu nog steeds dingen die jij zelf niet zou verwachten van een kleuter, of is hij op hetzelfde niveau als zijn leeftijdsgenootjes op school?

Battle-Royale schreef op 25-10-2022 om 14:20:

[..]

Want je denkt dat hij bovenmatig intelligent is of iets?

Dit idee krijg ik er ook bij inderdaad, zeker na zijn laatste post met de sleutel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.