Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes komt me wakker maken


Dat je ook zoiets normaals aan je omgeving vertelt. Waarschijnlijk wilden ze je in de waan laten en voelden ze zich bezwaard om te zeggen dat dit heel normaal gedrag is omdat jij dit blijkbaar zo bijzonder vindt dat je het vertelt. Daarom zeggen zij maar dat het idd bijzonder is. Hier zijn we eerlijk en halen we je uit die waan. Het is niet bijzonder. Ik denk dat je een bijzonder gemiddeld kind hebt en daar mag je bijzonder trots op zijn.

Met de sleutel, ook dat is normaal gedrag. Hij legt die verbanden nog niet zelf, dat is neurologisch gezien nog niet mogelijk; hij kopieert en doet anderen na omdat dat is hoe kinderen leren. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-10-2022 om 15:12

Kersje schreef op 25-10-2022 om 14:53:

[..]

Dit idee krijg ik er ook bij inderdaad, zeker na zijn laatste post met de sleutel.

Maar dat zou met een jaar of 4 wel al duidelijk moeten blijken lijkt me. Het lijkt mij normaal gedrag voor een klein kind.

Battle-Royale schreef op 25-10-2022 om 15:12:

[..]

Maar dat zou met een jaar of 4 wel al duidelijk moeten blijken lijkt me. Het lijkt mij normaal gedrag voor een klein kind.

Lijkt mij ook, maar sommige ouders vinden hun kinderen vaak toch iets meer ontwikkeld/anders/intelligenter/whatever dan andere kinderen. TO opent dus een topic over zijn zoon van een normale actie van 3 jaar geleden (why?) en vult dit in een latere post aan met de sleutel en het sleutelgat. Waarschijnlijk vindt TO beide acties niet ‘normaal’ voor een kind van deze leeftijd, vandaar dat ik het met jouw reactie eens ben. Totaal mijn eigen invulling dus 😃

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-10-2022 om 15:28

Kersje schreef op 25-10-2022 om 15:18:

[..]

Lijkt mij ook, maar sommige ouders vinden hun kinderen vaak toch iets meer ontwikkeld/anders/intelligenter/whatever dan andere kinderen. TO opent dus een topic over zijn zoon van een normale actie van 3 jaar geleden (why?) en vult dit in een latere post aan met de sleutel en het sleutelgat. Waarschijnlijk vindt TO beide acties niet ‘normaal’ voor een kind van deze leeftijd, vandaar dat ik het met jouw reactie eens ben. Totaal mijn eigen invulling dus 😃

Of het kind laat nu bovengemiddelde intelligentie zien en TO vraagt zich af of hij destijds iets gemist heeft? Ook geheel eigen invulling trouwens.

Ik heb veel aan het forum gehad, maar de kattige en sarcastische reacties zoals op de simpele vraag van TO, die trek ik niet meer. Ik ben benieuwd naar bepaald gedrag van mijn zoon. Waarom daar niet sec op reageren of liever helemaal niet op reageren, als je het een non-onderwerp vindt. 
Mocht je TO uit een achterliggende overtuiging willen halen, dan kan dat ook zonder daar neerbuigend over te doen richting TO. 
Ik neem afscheid van dit forum. Bespaart me ook veel tijd! maar nogmaals, heel waardevol heb ik vele reacties op vragen gevonden. 
TO: ik denk ook dat je zoontje het gezellig vond dat je lekker rustig lag, dat je beschikbaar was en hij graag met of naast je wilde spelen. Mijn kat komt ook altijd alleen als ik rustig op de bank lig naast me liggen. Rare vergelijking, maar kennelijk ben ik dan beschikbaar. Heel mooi dat je je kan verwonderen over je kind! Raak die verwondering niet kwijt!

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 15:52

Eens met Tulia. 
Iedereen leest hier over de echte vraag van TO heen: zou het kunnen zijn dat dreumes het zielig vond voor papa dat hij geen speelgoed in zijn kamer had, en dat hij daarom wat meebracht. 
De vraag is niet Is het gedrag normaal, het gaat over de gedachte achter het gedrag. 

Dat die gedachte er heel waarschijnlijk niet was maar dat dreumes het speelgoed meesleepte voor zichzelf lijkt mij toch een heel logisch antwoord. 

Nera schreef op 25-10-2022 om 15:52:

Eens met Tulia.
Iedereen leest hier over de echte vraag van TO heen: zou het kunnen zijn dat dreumes het zielig vond voor papa dat hij geen speelgoed in zijn kamer had, en dat hij daarom wat meebracht.
De vraag is niet Is het gedrag normaal, het gaat over de gedachte achter het gedrag.

Dat die gedachte er heel waarschijnlijk niet was maar dat dreumes het speelgoed meesleepte voor zichzelf is dan toch ook een antwoord.

Nee, TO denkt dat kind bijzonder jong al verbanden kan leggen. In zijn openingspost denkt hij namelijk dat kind het verband legt, en verbaast hij zich vanwege de leeftijd en wil hij weten of het inderdaad bijzonder is dat hij dit verband legt. Antwoord is nee, want kind legt geen verband. Heeft gewoon zin om te spelen. Vervolgens begint hij over een ander voorbeeld waarbij hij volgens TO verband legt (de sleutel in het sleutelgat). 

Tulia schreef op 25-10-2022 om 15:46:

Ik heb veel aan het forum gehad, maar de kattige en sarcastische reacties zoals op de simpele vraag van TO, die trek ik niet meer. Ik ben benieuwd naar bepaald gedrag van mijn zoon. Waarom daar niet sec op reageren of liever helemaal niet op reageren, als je het een non-onderwerp vindt.
Mocht je TO uit een achterliggende overtuiging willen halen, dan kan dat ook zonder daar neerbuigend over te doen richting TO.
Ik neem afscheid van dit forum. Bespaart me ook veel tijd! maar nogmaals, heel waardevol heb ik vele reacties op vragen gevonden.
TO: ik denk ook dat je zoontje het gezellig vond dat je lekker rustig lag, dat je beschikbaar was en hij graag met of naast je wilde spelen. Mijn kat komt ook altijd alleen als ik rustig op de bank lig naast me liggen. Rare vergelijking, maar kennelijk ben ik dan beschikbaar. Heel mooi dat je je kan verwonderen over je kind! Raak die verwondering niet kwijt!

Veel ouders denken dat hun kind bijzonder intelligent/uniek etc is. Sommigen slaan er in door en dan is het goed om ze weer even met beide benen op de grond te zetten. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 16:03

Index224 schreef op 25-10-2022 om 15:57:

[..]

Nee, TO denkt dat kind bijzonder jong al verbanden kan leggen. In zijn openingspost denkt hij namelijk dat kind het verband legt, en verbaast hij zich vanwege de leeftijd en wil hij weten of het inderdaad bijzonder is dat hij dit verband legt. Antwoord is nee, want kind legt geen verband. Heeft gewoon zin om te spelen. Vervolgens begint hij over een ander voorbeeld waarbij hij volgens TO verband legt (de sleutel in het sleutelgat).


Dat is wat ik bedoel.

Tulia schreef op 25-10-2022 om 15:46:

Ik heb veel aan het forum gehad, maar de kattige en sarcastische reacties zoals op de simpele vraag van TO, die trek ik niet meer. Ik ben benieuwd naar bepaald gedrag van mijn zoon. Waarom daar niet sec op reageren of liever helemaal niet op reageren, als je het een non-onderwerp vindt.
Mocht je TO uit een achterliggende overtuiging willen halen, dan kan dat ook zonder daar neerbuigend over te doen richting TO.
Ik neem afscheid van dit forum. Bespaart me ook veel tijd! maar nogmaals, heel waardevol heb ik vele reacties op vragen gevonden.
TO: ik denk ook dat je zoontje het gezellig vond dat je lekker rustig lag, dat je beschikbaar was en hij graag met of naast je wilde spelen. Mijn kat komt ook altijd alleen als ik rustig op de bank lig naast me liggen. Rare vergelijking, maar kennelijk ben ik dan beschikbaar. Heel mooi dat je je kan verwonderen over je kind! Raak die verwondering niet kwijt!

Wat een overdreven reactie zeg. Op een forum mag je dus enkel meegaan in de gedachtengangen van een TO? Soms is het juist goed eea te zien/horen/lezen vanuit een andere blik en dat heeft niets met katten of sarcasme te maken. Kun je dat niet handelen, dan is het inderdaad beter niet op een forum te komen.

Index224 schreef op 25-10-2022 om 16:00:

[..]

Veel ouders denken dat hun kind bijzonder intelligent/uniek etc is. Sommigen slaan er in door en dan is het goed om ze weer even met beide benen op de grond te zetten.

Exact en helemaal niets mis mee.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 16:19

Er wordt wel degelijk gekat en tussen de regels gedaan alsof TO dom is dat hij niet zelf kon bedenken waarom dreumes deed wat hij deed. Niet alle reacties zijn zo (nog even teruggelezen) maar ze staan er wel tussen. 

Nera schreef op 25-10-2022 om 16:19:

Er wordt wel degelijk gekat en tussen de regels gedaan alsof TO dom is dat hij niet zelf kon bedenken waarom dreumes deed wat hij deed. Niet alle reacties zijn zo (nog even teruggelezen) maar ze staan er wel tussen.

Het is niet dom maar ik vind het ergens wel zorgwekkend als je het bijzonder vindt dat een dreumes jou iets komt brengen. Dat doen de meeste dreumesen namelijk de hele dag door, echt wel 100 keer per dag komen ze met een bal, een boekje of een ander speelgoedje aanzetten dus als dit kindje dat dus schijnbaar nooit deed en het 3 jaar geleden 1 keer is gebeurd dat het kindje iets kwam brengen en een vader zich 3 jaar later nog afvraagt of het kindje dit deed omdat papa geen speelgoed had dan vind ik dat wel raar.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

25-10-2022 om 17:09

Je weet nooit de achtergrond van degene die schrijft.
Ik denk dat TO misschien een hele jonge vader is bijvoorbeeld. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.