Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic

Daar zijn we weer! Hier kunnen we vanuit Viva hopelijk langzaam een soepele overgang maken om hier verder te kletsen over onze babies die opeens geen babies meer zijn!

Deel vooral je:
- Vragen 
- Frustraties 
- Mijlpalen 
- Vrees over wat voor peuter dit moet gaan worden   
Minipatat is nu bijna 17 maanden (ik betrapte me erop dat ik nu moet gaan tellen haha), loopt nog niet, praat nog nauwelijks maar heeft wel een heeele grote persoonlijkheid en begint echt al een mensje te worden. 


Ik ben benieuwd wie volgt

  


Ik reageer alvast maar officiëel pas over 4 weken een dreumes!

De vlag gaat hier bij wijze van spreken uit als we geen baby meer hebben Kom maar op met die ondernemende en volop ontwikkelende dreumes

Mijn peuter-in-wording is 1½jaar, om exact te zijn, 20 maanden. Hij is ontzettend ondernemend, loopt/rent/klimt alle kanten op en brabbelt al veel, met af en toe een verstaanbaar woord. Hij zingt soms en vindt het prachtig om uitbeeldliedjes mee te doen (klap eens in je handjes bijvoorbeeld). Meer suggesties zijn trouwens welkom.

Daarnaast heeft hij een flinke persoonlijkheid en moeten we soms echt kijken hoe we de driftbuien tegen gaan. Sommige dagen zijn heel pittig, omdat hij dan continu zijn zin wil en we dan echt veel geschreeuw hebben (van zijn kant dan, wij schreeuwen niet) 

Soms denk ik wel: ohjee hoe gaat dat als je peuter bent. binnenkort, binnen 3 weken, verwachten we een zusje. Ben heel benieuwd hoe het dan gaat zijn!

Mij lijkt het ook leuk om mee te schrijven. Op viva las ik alleen mee. Dochter is 1,5 jaar. En ik heb nog een meid van 5.

Present! Ik was Nushy in het oude dreumes topic. Dochter is van oktober 2019 dus alweer bijna 21 maanden.

Vandaag heb ik haar voor de tweede keer in 2 weken tijd op moeten halen van het kdv met koorts. 38,2. Ze is ook al ruim een week snipverkouden. Stomme regels ook, ik ben 2 dagen na haar verkouden geworden en negatief getest afgelopen weekend, maar helaas moet ze bij koorts direct opgehaald worden.

38.2 jemig dat is toch "niks" eigenlijk....Ik heb namelijk altijd geleerd dat 37,5/38  verhoging is en bij 38.5 koorts... 

Ik vind dat ze heel streng zijn, weinig marge...

Patatje15

Patatje15

10-07-2021 om 06:12 Topicstarter

Welkom allemaal!

Nushy (moet even een afkorting voor je nieuwe nick vinden ) lastig zo met die coronaprotocollen, kun je ze idd steeds ophalen.

Lenthe, spannend een 2e!!

Hier zitten we weer even in de fase van om 5 uur wakker worden  Helaas ben ik ook alleen thuis met dreumes dit weekend dus dat wordt maar een weekendje om 21 uur naar bed voor moeders

Vorig week heeft minipatat ook een fijn virusje van kdv mee naar huis genomen waar zij maandag alweer bovenop was maar wij allebei nog steeds ziek van zijn. 2 zieke volwassene versus 1 fitte dreumes werkt niet haha! Denk dat het een soort buikgriep was, maar het blijft maar slepen. Eerst even dit weekend doorkomen dus. 

Krullen-bol schreef op 09-07-2021 om 21:28:

38.2 jemig dat is toch "niks" eigenlijk....Ik heb namelijk altijd geleerd dat 37,5/38 verhoging is en bij 38.5 koorts...

Ik vind dat ze heel streng zijn, weinig marge...

Dit komt door de coronamaatregelen. Bij 38.0 of hoger moeten kinderen worden opgehaald.

Ik doe even een zwaai hier! Op Viva meegeschreven in het dreumestopic, maar aangezien mijn dreumes over 2 weken 2 wordt en ik al een peuter ( bijna kleuter) in huis heb, sluit ik aan bij het peutertopic!


Heel veel succes met jullie dreumessen dames! 

Chantilly21_2 schreef op 10-07-2021 om 07:39:

Ik doe even een zwaai hier! Op Viva meegeschreven in het dreumestopic, maar aangezien mijn dreumes over 2 weken 2 wordt en ik al een peuter ( bijna kleuter) in huis heb, sluit ik aan bij het peutertopic!


Heel veel succes met jullie dreumessen dames!


Ik doe mee😁.

Ik heb er eentje, mijn kleine word in december 2.🥰

Leuk, al die herkenbare dingen hier. Al is die van ons gelukkig niet zo vroeg wakker. Hopelijk blijft dat zo. patat, slaapt je dreumes nog in de middag? Af en toe ga ik zelf ook even slapen, nu ik zwanger ben, vind ik dat wel heel fijn om even bij te komen 

Patatje15

Patatje15

10-07-2021 om 09:31 Topicstarter

Ja ze doet zeker nog een middagdutje, soms kort, soms een paar uur haha. Meestal is het vroege opstaan binnen een week of 2 weer voorbij, dus daar duimen we nu ook weer voor haha. Verder kunnen we over het slapen niet klagen. 

Zwanger zijn met een dreumes erbij lijkt me wel topsport

Krullen-bol schreef op 09-07-2021 om 21:28:

38.2 jemig dat is toch "niks" eigenlijk....Ik heb namelijk altijd geleerd dat 37,5/38 verhoging is en bij 38.5 koorts...

Ik vind dat ze heel streng zijn, weinig marge...

Ja, helaas staat in de landelijke (Corona) richtlijn van de kinderopvang dat een kind bij 38 graden of hoger opgehaald moet worden. Ze bellen niet altijd maar nu was er een strenge leidster helaas. 

@ patatje: beterschap!


@ Chantilly: leuk om je nog even te zien, over 3 maanden ga ik ook richting peuter topic

Ik weet het, heb het een tijd terug ook gehad dat de jongste net 38.1 had... en echt ook streng in 24u koortsvrij dus de voor volgende dag moesten we toen ook maar weer wat regelen...

Lolly schreef op 10-07-2021 om 06:40:

[..]

Dit komt door de coronamaatregelen. Bij 38.0 of hoger moeten kinderen worden opgehaald.

Yep ik weet dat, maar spreek daar alsnog mijn verbazing over uit, heb het zoals ik hierboven reageerde pas ook gehad met de jongste.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.