Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Imaginary schreef op 15-07-2021 om 00:06:

Pfff dreumes weigert de warme maaltijd sinds ze ziek is geweest en er een nieuw hoektandje door is. Gooit zichzelf achterover en gilt hysterisch nee als ze het bord ziet. Een boterham of een kop soep gaat er wel in. Iemand tips?

Wat lastig! Wil ze ook niet eten als ze het zelf mag doen? Ons zoontje wil absoluut niet geholpen worden en eet dus met zijn handjes, prima.

In een kop soep kun je nog veel groente verstoppen dus misschien even accepteren dat het nu zo is? 

Patatje15 schreef op 15-07-2021 om 08:00:

[..]


Geen tips wel herkenning
Onze dreumes doet opeens ook deze routine als er eten op tafel komt. Wat hier helpt is wachten to ze zelf de eerste lepel neemt en dan laat ze zich weer verder voeren, haha. Maar ik vrees dat dit een zeer persoonlijke oplossing is.

Hebben jullie dreumesen ook een sterke voorkeur voor 1 van jullie twee? Onze dochter is sinds ze een jaar ofzo is echt een papa's kindje. Ze wil alleen getroost worden door papa en stopt ook niet met schreeuwen als ik het doe. Op zich vond ik het niet heel erg want als flesweigeraar heb ik een jaar alle nachtvoedingen mogen doen (en dat waren er veel ivm compenseren op kdv dagen). Ik merk dat ik het soms toch een beetje lastig vind, ik weet dat het een fase is maar het voelt af en toe alsof ze niks van mij moet hebben...



Aah dat herken ik! Ik kan ook een beetje jaloers worden als de kleine liever bij oma is dan bij mij als hij huilt.. 😒 

o dat eten, hier wil dreumes alles zelf doen. 
Herkenbaar, dochter trekt naar mijn man toe en zoon naar mij. Hij heeft nu echt een fase dat hij heel erg aan mij hangt als hij getroost moet worden ed. Verder is hij gelukkig erg sociaal en zwaait naar iedereen. 

LaDolceVita schreef op 15-07-2021 om 09:28:

[..]

Wat lastig! Wil ze ook niet eten als ze het zelf mag doen? Ons zoontje wil absoluut niet geholpen worden en eet dus met zijn handjes, prima.

In een kop soep kun je nog veel groente verstoppen dus misschien even accepteren dat het nu zo is?

We geven haar in de avond eigenlijk altijd gepureerd eten omdat ze niet wil kauwen als ze moe is, maar als ik haar zelf de lepel geef wil ze het ook niet. Gisteren gaf ik haar een stukje groente op een vork en dat stak ze wel in haar mond, maar na een paar seconden kauwen spuugde ze het weer uit. Pasta met saus is lastig eten met de handen maar zal vanavond eens iets maken dat misschien makkelijker is.

Dochter heeft meestal een voorkeur voor haar vader, maar als ik zoals nu nachtdienst heb en ze me weinig ziet trekt ze juist meer naar mij toe.

Patatje15

Patatje15

15-07-2021 om 11:43 Topicstarter

Olive schreef op 15-07-2021 om 11:36:

o dat eten, hier wil dreumes alles zelf doen.
Herkenbaar, dochter trekt naar mijn man toe en zoon naar mij. Hij heeft nu echt een fase dat hij heel erg aan mij hangt als hij getroost moet worden ed. Verder is hij gelukkig erg sociaal en zwaait naar iedereen.

Haha echt dat zwaaien he. Hier hebben we ook huisdieren dus 's avonds als we naar boven lopen om naar bed te gaan, DAAG! naar de kat en de hond 

Imaginary schreef op 15-07-2021 om 11:38:

[..]

Pasta met saus is lastig eten met de handen maar zal vanavond eens iets maken dat misschien makkelijker is.

Pasta is juist best makkelijk om te eten met je handen. Vooral Penne of Farfalle. Ik maak vaak zelf een saus van gepureerde groente, die is dan wat dikker en loopt er niet af zeg maar haha.

LaDolceVita schreef op 15-07-2021 om 12:26:

[..]

Pasta is juist best makkelijk om te eten met je handen. Vooral Penne of Farfalle. Ik maak vaak zelf een saus van gepureerde groente, die is dan wat dikker en loopt er niet af zeg maar haha.

Ik maak meestal orzo dus dat is wat lastiger. Farfalle is een goeie! Vindt ze vast leuk. Penne is ze niet zo gek op.

wat schattig patatje!

hier zijn ze beiden dol op gnocchi met saus en gehaktballetjes.

we hebben denk ik de oorzaak van de waardeloze nachten, er komen twee kiezen door.. arm mannetje 

Imaginary schreef op 15-07-2021 om 00:06:

Pfff dreumes weigert de warme maaltijd sinds ze ziek is geweest en er een nieuw hoektandje door is. Gooit zichzelf achterover en gilt hysterisch nee als ze het bord ziet. Een boterham of een kop soep gaat er wel in. Iemand tips?

Ja, herkenbaar!  Met het cb over gehad en zij gaven aan dat we het gewoon moeten aanbieden en wanneer dreumes weigert, dan niet dwingen en geen alternatief aanbieden maar gewoon negeren. Dat het gezellig moet zijn aan tafel en dat hij wel gewoon een toetje mag. 

Zo doen we het dus tegenwoordig. Wanneer hij wel eet/proeft, dan prijzen we hem, anders zetten we het gewoon weg.

Ik merk wel heel duidelijk verschil in echt niet lusten of gewoon weigeren uit eigenwijzigheid, dus dat houd ik maar in mijn hoofd.

Het gaat nu al wel beter.

@Pinguin, dank je wel voor de liedjestips!  Veel succes met het inleiden en de bevalling! 

Dreumes heeft maanden in eigen bed geslapen maar ineens is dit weer voorbij. Een van ons blijft bij hem totdat hij slaapt maar na een paar uur wil hij tussenin liggen. We gaan er maar in mee, kost de minste energie. Bijzonder is het wel.

De middagdutjes zijn momenteel ook maar 45 min en je merkt gewoon dat dit te kort is. Maar ja, ik weet ook niet hoe we dat op moeten lossen. Het zou wel weer een fase zijn.

LaDolceVita schreef op 20-07-2021 om 12:28:

Dreumes heeft maanden in eigen bed geslapen maar ineens is dit weer voorbij. Een van ons blijft bij hem totdat hij slaapt maar na een paar uur wil hij tussenin liggen. We gaan er maar in mee, kost de minste energie. Bijzonder is het wel.

De middagdutjes zijn momenteel ook maar 45 min en je merkt gewoon dat dit te kort is. Maar ja, ik weet ook niet hoe we dat op moeten lossen. Het zou wel weer een fase zijn.

Dat hebben wij ook.. alleen maar in slaap vallen als iemand naast zijn ledikantje ligt. Zwaar irritant vind ik dat. Hopen dat het snel weer over is

Wissel je het wel af met je partner TanteTheelepel? Ik ervaar het niet zo als irritant gelukkig maar na een lange dag is het wel vermoeiend. Vooral dat het middagslaapje zo kort is, je hebt dan zo'n lange middag haha

LaDolceVita schreef op 20-07-2021 om 12:37:

Wissel je het wel af met je partner TanteTheelepel? Ik ervaar het niet zo als irritant gelukkig maar na een lange dag is het wel vermoeiend. Vooral dat het middagslaapje zo kort is, je hebt dan zo'n lange middag haha

Nee, want bij mijn man duurt het veel langer dan bij mij. Maandag was mijn man 2 uur op de grond aan het liggen, voordat de kleine sliep. Bij mij duurt het dan een kwartiertje. Maarja leuk is wat anders..  

Ja wij gaan altijd naar buiten als er slecht geslapen is, dan kunnen we de tijd een beetje rekken. Hopelijk zijn het allemaal fases

Dat is wel vervelend inderdaad! Wij kunnen wel op een stoel zitten met je telefoon, dan is het zo voorbij. 
Doet jullie kindje dit ook opeens?

Ja echt heel plotseling gekomen.. Hij sliep eerst helemaal zelf in. Ik gaf hem een aai en een kusje, liep weg en zag zijnde babyfoon camera dat hij speelde en al spelend in slaap viel. Sinds een paar dagen is dit helemaal omgeslagen naar krijsen met krokodillentranen tot er iemand komt. Misschien een mentaal sprongetje waar hij in zit, ik weet het niet. Ik hoop alleen dat het snel voorbij is 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.