Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Hier precies hetzelfde. Het moet haast wel een sprong zijn dan!

wat intensief tante en dolce vita.

hier werd ik gebeld dat zoon koorts heeft. Zo sneu, snel wat geregeld met werk. Hij wil alleen op mij liggen, hij wilde gelukkig wel een flesje. 

Patatje15

Patatje15

20-07-2021 om 15:10 Topicstarter

Olive schreef op 20-07-2021 om 15:05:

wat intensief tante en dolce vita.

hier werd ik gebeld dat zoon koorts heeft. Zo sneu, snel wat geregeld met werk. Hij wil alleen op mij liggen, hij wilde gelukkig wel een flesje.

Hier ook al drie keer deze week! Behalve dat liggen dan, want ik krijg gewoon steeds een rellende dreumes mee naar huis haha. Maar ze is duidelijk niet de enige, alle babyparacetamol was bij de drogisterijen hier uitverkocht!

Olive schreef op 20-07-2021 om 15:05:

wat intensief tante en dolce vita.

hier werd ik gebeld dat zoon koorts heeft. Zo sneu, snel wat geregeld met werk. Hij wil alleen op mij liggen, hij wilde gelukkig wel een flesje.

Aah gossie, dat is zielig, zo'n klein klam lichaampje tegen je aan. Beterschap!

Stiekem vind ik het niet erg als mijn zoontje niet lekker is en de hele tijd bij mij wil liggen, dan voel ik me even weer heel belangrijk. Ik kan dan echt genieten van die zeldzame knuffels 😬

Lenthe_ schreef op 15-07-2021 om 19:35:

[..]

Ja, herkenbaar! Met het cb over gehad en zij gaven aan dat we het gewoon moeten aanbieden en wanneer dreumes weigert, dan niet dwingen en geen alternatief aanbieden maar gewoon negeren. Dat het gezellig moet zijn aan tafel en dat hij wel gewoon een toetje mag.

Zo doen we het dus tegenwoordig. Wanneer hij wel eet/proeft, dan prijzen we hem, anders zetten we het gewoon weg.

Ik merk wel heel duidelijk verschil in echt niet lusten of gewoon weigeren uit eigenwijzigheid, dus dat houd ik maar in mijn hoofd.

Het gaat nu al wel beter.

@Pinguin, dank je wel voor de liedjestips! Veel succes met het inleiden en de bevalling!

Dochter eet gelukkig weer normaal van de een op de andere dag.

Vervelend die verlatingsangst. Hier speelt dat de afgelopen maanden gelukkig niet. Hopelijk is het bij jullie gewoon een fase.

Wat doen jullie bij gegil aan tafel? Ik vind het prima als dreumes niet alles eet wat we voorschotelen, maar als ze gaat gillen net zolang tot ze iets krijgt wat haar zint, dan worden we stapelgek. Het is bijna avond hetzelfde liedje. Wij leggen verschillende dingen voor haar neus, zij gilt en is pas rustig als ze een toetje heeft. Heel soms is het oke en eet ze gezellig mee. We zijn bijna in staat om haar met stoel en al in een hoek te zetten. Maar daar wordt het gillen vast niet minder van.


Sinds gister hebben wij officieel een dreumes in huis!!!!

Peppa, bij gillen zeggen we "naam" niet zo gillen en dan ssstttt zachtjes helpt meestal wel. Echt weg zetten zal waarschijnlijk nog niet veel doen nee.

vraag me ook af of dat helpt hoor.
Maar maakt ook wel verschil of het een net dreumes of bijna peuter is denk ik? 

Ze is 20 maanden. En het is ook niet echt gillen, meer huilen/schreeuwen. Gewoon duidelijk laten merken dat ze het niet eens is met wat er voor haar neus staat. Wat nu lijkt te helpen is als we alleen borden en bestek op tafel hebben en verder niks. En dan het liefst iedereen hetzelfde. Dan weet ze dat er geen keuze is.

Eten jullie wat anders dan zij? 

peppa, die van ons gilt niet, maar weigert te eten. Wij negeren dat. Als hij eet, krijgt hij complimenten, anders zeggen we niks. 

Onze eigenwijze dreumes heeft nu ook een eigen wil met wat we hem aantrekken. Heb een heel mooi vest voor hem gekocht, geen nare scherpe randjes ofzo, maar wat een drama als ik dat ding wil aantrekken. Uiteindelijk geef ik maar toe en doe ik zijn zomerjas aan, dat vindt hij wel goed. (Ik koop eigenlijk nooit dure dingen, maar dit vest kostte juist wel aardig wat)
Ook qua schoenen heeft hij een voorkeur. Hij wil alleen de gekregen, oude schoenen aan en niet zijn nieuwe gympen. Ik had ook Teva's gekocht, volgens de winkelmedewerker echt perfect voor deze leeftijd bij mooi weer, maar ook dat doet hij niet aan. En als ik na alle drama het wel voor elkaar heb dat ze aan zijn, heeft hij ze binnen een minuut weer uit. En die oude meuk wil hij wel (of laarzen, onze ma flodder

Lenthe_ schreef op 07-08-2021 om 08:19:

peppa, die van ons gilt niet, maar weigert te eten. Wij negeren dat. Als hij eet, krijgt hij complimenten, anders zeggen we niks.

Onze eigenwijze dreumes heeft nu ook een eigen wil met wat we hem aantrekken. Heb een heel mooi vest voor hem gekocht, geen nare scherpe randjes ofzo, maar wat een drama als ik dat ding wil aantrekken. Uiteindelijk geef ik maar toe en doe ik zijn zomerjas aan, dat vindt hij wel goed. (Ik koop eigenlijk nooit dure dingen, maar dit vest kostte juist wel aardig wat)
Ook qua schoenen heeft hij een voorkeur. Hij wil alleen de gekregen, oude schoenen aan en niet zijn nieuwe gympen. Ik had ook Teva's gekocht, volgens de winkelmedewerker echt perfect voor deze leeftijd bij mooi weer, maar ook dat doet hij niet aan. En als ik na alle drama het wel voor elkaar heb dat ze aan zijn, heeft hij ze binnen een minuut weer uit. En die oude meuk wil hij wel (of laarzen, onze ma flodder )

Muahahaha geweldig🤣🤣🤣 hij denkt weg ermee dieee zooiii, ik ga in mn blote billen mama. Grappig dat voorkeur heeft! 

De mijne heeft dan weer dat voordat we na buiten gaan zal en wil meneer een pet of hoedje op hahahq, toen ik het voor het eerst gekocht had vond ie het helemaal geweldig, papa draagt ook snapbacks. Dus als ik zn haartjes netjes in een zijscheiding heb gekampt en we lopen na de deur, dan gaat ie met zn handje door zn haar ( weer helemaal in de war) en loopt ie terug naar de gang zegt die: mamaaaa die ! En dan zal en moet hij iets op zn hoofd hebben om vervolgens heel breed met zn armen wijd als een macho de deur uit te lopen 🤣🤣🤣🥰

Ze krijgt hetzelfde te eten als ons. En niet eten vind ik prima. Maar huilen, schreeuwen of gillen aan tafel is voor niemand leuk. Het zal vast een fase zijn. Net als eigen kledingkeuze, heel herkenbaar hoor Lenthe. Nog niet bij dreumes, maar bij kleuter. Zij bepaalt nu volledig zelf wat ze aan wil. En ik laat haar mee uitkiezen als ze een nieuw kledingstuk nodig heeft.

Krullen-bol schreef op 05-08-2021 om 19:25:


Sinds gister hebben wij officieel een dreumes in huis!!!!

Peppa, bij gillen zeggen we "naam" niet zo gillen en dan ssstttt zachtjes helpt meestal wel. Echt weg zetten zal waarschijnlijk nog niet veel doen nee.

Mijne is echt een draak, als ik zeg naam.. ssst niet gillen, kijkt ie me (is nieuws van tegenwoordig) fronsent aan met een hele stoute blik en gilt nog n keer...🤣 zulke momenten doe ik ook echt mn best niet te lachen want je denk je in je achterhoofd, mijn god kijkt hoe die naar me kijkt.. hele meneer🤣🤣 vervolgens zeg ik dan wel wat strenger, naam... niet doen! Mag niet gillen. En dan kijkt ie heel ondeugend en lacht ie erbij ma dan stopt ie wel.😅


Peppa schreef op 07-08-2021 om 08:32:

Ze krijgt hetzelfde te eten als ons. En niet eten vind ik prima. Maar huilen, schreeuwen of gillen aan tafel is voor niemand leuk. Het zal vast een fase zijn. Net als eigen kledingkeuze, heel herkenbaar hoor Lenthe. Nog niet bij dreumes, maar bij kleuter. Zij bepaalt nu volledig zelf wat ze aan wil. En ik laat haar mee uitkiezen als ze een nieuw kledingstuk nodig heeft.

Vast een fase idd, mijn kleine heeft dat op andere gebieden waar die in een keer in omdraait... eten doet ie en zal niks laten staan, wil alles eten wat los en vast is en wil alles proeven. Maar op andere gebieden heb ik het ook gemerkt hoor dat ze nu echt fases krijgen en soms is het voor hun ook een beetje het gevoel van.. ze ontwikkelen in gevoelens en emoties, en zien ook dat ze tegen je in kunnen gaan en hier maken ze gretig gebruik van, de mijne nu ook die word 2 in dec. Komt wel goed hoor er gaat een moment komen.. wanneer...? Dat weet niemand 😅 maar er zal een moment komen dat ze wel weer gaat happen.

 

Maar tot nu toe heb ik gemerkt dat het vooral veel fases zijn.. de ene na de ander..

Ik vind het zo grappig om te lezen dat jullie kleintjes ook echt voorkeur hebben voor outfit 🥰🤣 ben benieuwd of de mijne dat ook nog gaat doen, buiten om het feit dat hij altijd zijn stoere Nike speakers aan wil en altijd aan snapback op🥰

K en trouwens wat ik wel merk mn kleine is ondanks dat ie alles wil eten wat los en vast zit... de eerste hap aan tafel die ik aanbied weigert hij ook.. eerder deed ie dat nooit is een fase vann nu, dan geef ik hem de lepel gaat ie even zn gang zelf met de lepel in zn eten roeren, en na een paar minuten probeer ik het nog eens en dan neemt ie wel n hap, maar dan tussen de happen door geef ik hem de lepel waardoor hij het gevoel heeft dat ie zelf ook een beetje controle heeft. Want dat willen die draakjes, ze willen controle 🤣 maar het werkt wel, hij neemt daardoor wel zijn happen van me aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.