Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Onze 2e vakantie met dreumes is een stuk beter dan de 1e! Toen riep ik dat ik de komende vier jaar niet meer op vakantie zou gaan. Scheelt ook dat opa en oma mee meezijn  .

Vlucht ging prima en over het algemeen slaapt dreumes ook goed. Onze kamer ligt centraal in het hotel dus als ie slaapt kunnen wij opeens gemak eten/zwemmen of lezen. Eten gaat hier wonderbaarlijk goed, dus eigenlijk geen klachten. 

Maar kan mij niet voorstellen dat je een rondreis doet met dreumes of gaat backpacken, daar is het type niet voor. Nee stilzitten kan ie echt niet. 

Hier op vakantie hebben we een kinderstoel zonder mogelijkheden vast te zetten en dreumes gast er echt constant in staan... Dus blij als hij thuis weer vast kan
Maar goed hij is dan ook pas net dreumes.
Aan een peuterbed denken we nog lang niet haha.
Oudste ging rond 2 jaar in peuterbed.
Nu zal dreumes naar peuterbed gaan als Oudste een groter bed krijgt maar we zien wel.

Dochter word bijna 2 en baby onderweg. Toch gekozen om een ledikantje bij te kopen. Dochter slaapt goed in haar eigen ledikant en moet ook al verplaatsen van kamer. Verder slaapt ze in slaapzak en gaat ze hele ledikant door, alle hoeken worden benut.
Peuterbed stellen we eigenlijk zo lang mogelijk uit, komt vanzelf. 

leuk Leeuwtje!

hier zit zoon vast want het is echt een klauteraar en haalt het liefste de meest enge capriolen uit. 
De laatste 6 tanden komen nu tegelijk door, dat is wel even pittig ik hoop dat het hierna beter gaat met slapen. Want sinds ik werk hebben we gebroken nachten en dat zijn we wel zat eigenlijk. 

Patatje15

Patatje15

30-09-2021 om 14:15 Topicstarter

Leeuwtje32 schreef op 12-09-2021 om 17:52:

Onze 2e vakantie met dreumes is een stuk beter dan de 1e! Toen riep ik dat ik de komende vier jaar niet meer op vakantie zou gaan. Scheelt ook dat opa en oma mee meezijn .

Vlucht ging prima en over het algemeen slaapt dreumes ook goed. Onze kamer ligt centraal in het hotel dus als ie slaapt kunnen wij opeens gemak eten/zwemmen of lezen. Eten gaat hier wonderbaarlijk goed, dus eigenlijk geen klachten.

Maar kan mij niet voorstellen dat je een rondreis doet met dreumes of gaat backpacken, daar is het type niet voor. Nee stilzitten kan ie echt niet.

Hier scheelde het nu ook zoveel met de vorige vakantie een paar maanden geleden! Haar gedrag is wat voorspelbaarder geworden of wij zijn er meer aan gewend haha, ik vond het iig deze keer een stuk meer ontspannen, de vorige keer was ik gesloopt. 

De vliegreis ging ook heel soepel, vond ik wel een dingetje omdat ik alleen met dochter was. Alleen op Schiphol heeft ze alleen een paar minuten mamaaaa aan een stuk geroepen toen ik haar in de buggy voor het wc-hokje had geparkeerd toen ik toch echt even moest plassen 

Ze is nu ook eeeiindelijk begonnen met lopen. Blijkbaar heeft ze gewacht tot zo ook echt iets kon, want ze loopt meteen hele stukken en ook de hele dag door haha. 

Komend weekend voor de eerste keer uit logeren. Door het fles weigeren en Covid is het er eerder nog niet van gekomen. Anders zou ik al lang een paar keer voor werk naar het buitenland zijn geweest en nu vind ik het toch spannend 

klinkt goed Patatje, ik hoor vaker dat kinderen die iets later zijn het opeens dan heel goed kunnen. 
En lekker dat ze uit logeren gaat! Gaan jullie nog iets leuks doen? 
Hier gaat het goed, zoon zit lekker in zijn vel en begint echt zijn zus nu te plagen door haar te kietelen, zo grappig is dat. En hij begrijpt alles wat je zegt, soms zijn we aan het kletsen en dan zegt hij opeens ja. 

Nou dreumes blijkt dus op het kdv gewoon los op de tripp trapp te zitten. Dat heb ik thuis ook geprobeerd, maar het was nog geen succes. Ze was het niet eens met wat er op haar bord lag, gillen en overstrekken en ze gleed er zo vanaf. Op het kdv hangt ze de brave hendrik uit dus daar gaat het wel goed. 
Verder gaat ze nu los met woordjes. Alles wat ik zeg wordt herhaald (of een poging toe). 

Zijn jullie wat leuks gaan doen patatje?

Peppa, herkenbaar op het kdv is ie lief, maar thuis is het een draak. 

Ons draakje snapt echt heel veel en luistert meestal goed, maar waar hij eerst een pappa-fase had is het nu mamma….de hele tijd. Niet echt handig als je 18 weken zwanger bent

Verder moeten we heel erg wennen aan het leven na Corona, jeetje hoe doet iedereen dat? ‘S ochtends soms moeten haasten, alle afspraken op elkaar afstemmen etc. Is toch best ingewikkeld met tijden. Leidt bij ons soms tot bijzondere constructies..

Ow Leeuwtje dat kan onhandig zijn ja. Hoe voel je je?
Hier is zoon vanaf de start al een mama's kindje. 

Wij zijn een beetje aan het denken aan hoe we zijn kamer gaan indelen als er een peuterbed komt. Hij heeft de kleinste kamer en we hadden bedacht dat dochter op termijn naar zolder zou verhuizen maar ze wil niet haha. Ze spelen ook vaak op haar kamer maar het is ook leuk als hij een hoekje heeft. 

Ja in de ochtend is het hier ook spits, het scheelt wel dat ik maar 1 dag in de week naar kantoor moet dus dan zijn we nog flexibel.

Patatje15

Patatje15

05-10-2021 om 14:46 Topicstarter

Ja we hadden ons eerste feestje in tijden, logeren is ook helemaal goed gegaan, aan een stuk door geslapen en volgende dag weer vrolijk thuis. 

Wij werken nog allebei volledig thuis, anders zouden we ook wel in paniekmodus schieten hoor Leeuwtje Hier zijn we overigens ook van de papafase naar de mamafase geschoven. 

We zijn hier nu langzaam aan het nadenken over het inrichten van een speelhoekje in de woonkamer. De box (babygevangenis zoals ik hem noem) kan eigenlijk al lang weg want die dient alleen nog als opslag. Het is alleen zo lastig inschatten wat die kleintjes (op langere termijn) leuk gaan vinden. Vorige maand zaten we nog 100% in de kleurfase, en nu is het weer alleen boekjes lezen. Een groot ding neerzetten zoals een keukentje oid durf ik daardoor nog niet helemaal aan haha. 

heerlijk patatje! 
wij hadden afgelopen weekend ook een feestje maar niet laat gemaakt want hadden een oppas en moesten de volgende dag zelf weer aan de bak. 
Ik had toen dochter anderhalf was het ikea keukentje gepimpt en daar heeft ze heel lang mee gespeeld en nu vindt zoon het leuk. Hij staat nu boven omdat we nu een winkeltje van little Dutch beneden hebben staan en dat vinden zowel dreumes als kleuter leuk. 

Patatje15

Patatje15

05-10-2021 om 16:54 Topicstarter

Ja met  oog op het feestdagenseizoen ben ik langzaam mijn opties aan het afwegen. Keukentje staat bij opa en oma en vindt ze tot nu toe heel leuk, een winkeltje vind ik zelf ook altijd leuk. 
Een speelhuisje vind ik zelf ook grappig (voor buiten), maar geen idee of ze dat in haar eentje al boeiend vindt. Voor haar eerste verjaardag hebben we zelf een activiteitenkubus gemaakt, dus weer een nieuw projectje voor haar 2e verjaardag lijkt me leuk om de donkere winteravonden mee in te vullen 

goed punt, die aankomende feestdagen: hier dus 3x Sinterklaas met behoorlijk budget.
Nomaadje is tegen die tijd bijna anderhalf en ik weet het gewoon niet… op dit moment is alles wat hij wil spullen in en uit laden, torens stapelen en omkiepen, spelen met statiegeldflessen en de vormenstoof. 
Zou Duplo leuk zijn?
Of Toet Toet auto?
Of wat anders?

speelhuisje buiten heb ik al, vond Nomaadje afgelopen zomer al leuk! 

Nomade schreef op 05-10-2021 om 22:22:

goed punt, die aankomende feestdagen: hier dus 3x Sinterklaas met behoorlijk budget.
Nomaadje is tegen die tijd bijna anderhalf en ik weet het gewoon niet… op dit moment is alles wat hij wil spullen in en uit laden, torens stapelen en omkiepen, spelen met statiegeldflessen en de vormenstoof.
Zou Duplo leuk zijn?
Of Toet Toet auto?
Of wat anders?

Duplo is hier een groot succes! Hiervoor hadden we een soort voorloper met echt mega blokken gekocht in Duitsland, dus hij wist al wel hoe het duplo systeem werkte. 

Ik ben ook benieuwd naar wat voor cadeautjes ik het beste kan kopen voor sinterklaas 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.