Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Zijn de tuincentra al weer in kerstsferen? Dat is dan extra leuk om heen te gaan.

Regendagen is hier vaak toch eruit voor een boodschap, en binnen dingen tevoorschijn halen waar al een tijd niet mee gespeeld is. 
En soms even naar 1 van de grootouders.
En ik accepteer dan ook maar dat er iets meer schermtijd is dan normaal.

Tuincentrum is ook een favoriet om even te doen, vooral nu met de kerstshow.
Speelhal doen we eigenlijk niet vaak. Maar nu dreumes steeds beter uit de voeten kan, dat ook maar eens doen.

Over uit de voeten kunnen gesproken,  dreumes heeft vandaag z'n eerste paar losse stapjes gezet  Zo trots!

Patatje15

Patatje15

31-10-2021 om 20:42 Topicstarter

Hier het hele weekend met het volledige gezin aan de buikgriep,  dus het zat er niet in om bedtijd te rekken dus we zien wel hoe het deze week loopt. Normaal zijn we rond 7 op of iets eerder met af en toe een paar weken een 5 uur fase.

Hopelijk is ze morgen weer beter, maar het blijft een beetje kwakkelen in de loop van de dag. Man en ik hebben al een tijdje een vrije dag op de planning staan voor een dagje sauna deze disndag, een telefoontje van kdv zou dan wel extra balen zijn.

Leeuwtje32 schreef op 31-10-2021 om 18:59:

[..]

Hoe doe je dat als je moet werken? Zoontje heeft het een tijdje gedaan, maar ik vond het echt irritant. Nu is ie weer standaard om 6 uur/half 7 wakker, vind ik voor doordeweeks echt veel fijner.

Man is boer dus altijd thuis en ideale tijd na het melken dan ontbijten ze samen en daarna past oma vaak op die ook op de boerderij werkt. 
1 dag in de week moeten we haar om 6 uur wakker maken, maar dat is dan te overzien. 
Als ze veel eerder wakker worden als ik moet werken en ze gaan niet na de opvang zou lastiger zijn.
Verder gaat ze nog een dag pas om 9 uur naar opvang dus dan slaapt ze tot ongeveer 8 uur.

Vanmorgen was ze om 7.30 uur nieuwe tijd wakker maar haar in bed laten liggen tot 8.15 uur.. middagdutje wel naar voren geschoven en vanavond gewoon nieuwe tijd na bed zoals altijd.. 

Oliviaa schreef op 31-10-2021 om 21:19:

[..]

Man is boer dus altijd thuis en ideale tijd na het melken dan ontbijten ze samen en daarna past oma vaak op die ook op de boerderij werkt.
1 dag in de week moeten we haar om 6 uur wakker maken, maar dat is dan te overzien.
Als ze veel eerder wakker worden als ik moet werken en ze gaan niet na de opvang zou lastiger zijn.
Verder gaat ze nog een dag pas om 9 uur naar opvang dus dan slaapt ze tot ongeveer 8 uur.

Dat scheelt! Hier moeten we 4 dagen brengen en halen, dus dan is het wel fijn wat vroeger….

Hoe laat je haar trouwens 3 kwartier in bed liggen? Lijkt mij heerlijk, maar dat draakje van ons begint na 4 minuten nadat ie wakker is toch echt mama te gillen of te krijsen. Die heeft maar 2 standen aan of uit. 

Patatje Beterschap!!

Krullenbol, dat is altijd een mooi moment…

Tuincentrum hou ik in mijn hoofd voor de middag! Nu lijkt het ‘s ochtends droog te zijn, dus laarsjes en ielm pak aan en naar buiten! En daarna lekker ergens appelsap en een tosti..

---

---

01-11-2021 om 08:21

Peppa schreef op 31-10-2021 om 19:22:

Zijn de tuincentra al weer in kerstsferen? Dat is dan extra leuk om heen te gaan.

Meestal vanaf de herfstvakantie. 

Leeuwtje dat scheelt ook per kind denk ik.. ze kan zich prima nog even vermaken met haar knuffelen in bed. 
Niet altijd hoor, soms is het schreeuwen en huilen dat ze eruit wil.
Maar zolang ze mij niet hoord gaat het goed. 

Al vanaf klein af aan hebben we steeds meer tijd gerekt met opstaan. Eerst was het ik ga op mijn vrije dagen niet voor 7 uur uit bed dus geen nood kwam ik ook niet. En later werd dat 8 uur.. 

Maar elk kind is anders dus zal vast niet overal werken.

2e komt bijna en hou me hart vast, krijg vast niet nog zo'n slaapkop. Dus probeer er nu zoveel mogelijk van te genieten!

En die slaapkop slaapt nu, bijna 9.00 uur nog steeds..  

ik ben licht jaloers Oliviaa. Ik heb helemaal geen problemen met op tijd opstaan, wel met snachts niet kunnen doorslapen. Dreumes is nu 2 weken lang elke nacht 1 of 2 keer wakker. Soms valt ze snel weer in slaap, vaak ook niet. Het is vast weer een fase, maar wel vermoeiend.

Patatje15

Patatje15

01-11-2021 om 09:14 Topicstarter

Vanochtend was het hier 6 uur, dus nog ingesteld op oude tijd. Ze werd wel mopperend wakker dus nog niet helemaal beter, want normaal is ze vanaf seconde 1 vrolijk. Het ziek zijn heeft ook weer het naar papa trekken versterkt, ik kan weer even helemaal niks goed doen (om daarna wel keihard mmaaaamaaa te roepen als ik even uit het zicht ben). ALs ze vanavond fit is proberen we bedtijd wat te rekken, anders wordt het morgenochtend gewoon weer 6 uur haha. 

Vandaag maar eens sint verlangijstjes voor de opa's en oma's gaan coordineren zodat we geen dubbele of grote dingen krijgen 
Ik twijfel een beetje over vast wat spullen wegdoen waar ze nu niet mee speelt. Loopfietsjes en alles wat er op lijkt heeft ze geen interesse in, maar die zal ik nog even bewaren omdat dat nog kan komen. Maar wheely bug is misschien wel een mooie om de deur uit te doen voor de feestdagen en misschien nog wat andere zaken die alleen maar ruimte innemen. 

Oliva hoe laat ze ‘s avonds dan naar bed? Doe mij maar zo vroeg, dan zie ik hem tenminste nog 1,5 uur of 2 uur voordat ik ga werken ♥️. 

Wanneer ben je uitgerekend? Heb diezelfde angst ook hoor! Want hij slaapt echt eigenlijk altijd door. 

Patatje, owww leuk!! Hier doen de opa’s en oma’s dit jaar nog geen Sinterklaas. Fietsje kan opeens komen, was hier ook…

Leeuwtje32 schreef op 31-10-2021 om 18:59:

[..]

Hoe doe je dat als je moet werken? Zoontje heeft het een tijdje gedaan, maar ik vond het echt irritant. Nu is ie weer standaard om 6 uur/half 7 wakker, vind ik voor doordeweeks echt veel fijner!

Hier was het vanochtend half 6, op zich prima en niet erg voor ene keer. Ligt nu net pas in bed, dus morgen zal het wel rond half 7 zijn. Verder geen gedoe met de wintertijd gehad?

Iemand tips voor een regenachtige dag morgen. Vaak wordt het dan toch veel hangen bij ons, dat wil ik eigenlijk beetje voorkomen. Maar verder dan monkey tower, half uurtje plassen stampen of overdekt winkelcentrum kom ik niet.

Ik werk voor mezelf en sinds COVID dus voor meer dan 90% vanuit huis. Bepaal mijn eigen tijden.

Verder begint mijn man ook nooit voor 9 uur met werken en qua oppas heb ik nog geen kinderdagverblijf maar vangt opa nomaadje op wanneer ik wel bij opdrachtgever moet zijn. Maar daar ga ik nooit voor 10 uur heen: ik rijd buiten de files. 

Ik leg nomaadje nooit voor 19 uur in bed, want anders ziet hij papa heel weinig.

Overweeg wel om dingen te gaan veranderen; nu werk ik veel in de avonden, tussendoor en ben daarnaast altijd bereikbaar voor klanten. Dat betekent dat ik nooit rust heb. Maar moet eens uit gaan zoeken wat ik dan wel wil en hoe 

Wat fijn al die goede slapers met wintertijd.

Hier weer gedoe natuurlijk. Vanmorgen was hij om 05:15 wakker 
De kleine begint dan ook meteen te roepen en geluiden te maken, wil meteen de dag beginnen. Nog even tussenin gelegd tot 6u maar toen was hij er wel klaar mee.
Ik kon hem net wel om 12u in bed leggen dus ik hoop dat hij vanavond ook weer om 19u erin kan en dat we weer een beetje ritme hebben. Normaal sliep ons zoontje tot 6:30/7:00 uur ongeveer.

@patatje, de wheelybug wegdoen? Ons zoontje speelt daar nog heel veel mee, kijkt jullie dochter er al niet meer naar om?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.