Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Dreumes topic


Patatje15

Patatje15

24-08-2021 om 19:37 Topicstarter

Hier zijn we weer een beetje aan het worstelen met dingen die eerst wel soepel gingen en nu weer (even) niet: avondeten en tanden poetsen. Ik wil zo graag stoppen met die ellendige potjes olvarit of wat dan ook, maar zodra ik zelf iets vergelijkbaars kook of er ook maar een kruimel broccoli tussen gooi als wijze van soepele overgang wordt het weer net zo hard uitgespuugd. Ik vrees dat ik weer even een time out neem met proberen. 

Die van mij slaapt vaak van 12.30 tot 14.00 uur. Eerder gaat ze niet slapen, ik moet haar wel wakker maken om 14.00 uur want anders is het in de avond feest.
Doen we haar niet in bed valt ze tegen 16.00 uur in slaap waar we ook maar zijn.
Ze gaat nu 19.30/20.00 uur naar bed en met beetje geluk slaapt ze om 20.30/21.00 uur. Ze ligt dan wel vaak een uur rustig in bed te kletsen met de knuffels. Eerder naar bed lukt ons niet, dan is het een drama. 
Lijkt me heerlijk als ze straks geen middagdutje doet en om 19.00 uur in bed ligt zodat ik de avond voor mezelf heb. 
Tegen die tijd is baby er vast en heb ik er nog  iets aan..

wat een verschillen: mijne heeft echt nog 2 x een dik uur slaap nodig en slaapt om en nabij het klokje rond snachts. Maar ik vraag me wel af of nomaadje echt de hele tijd slaapt: als ik hem na 1,5 uur wakker wil maken dan staat hij vaak al in zijn bedje. Hij is gewoon zo stil dat ik niks hoor (ook niet met babyfoon aan) toch maar eens met camera spieken wat hij doet denk ik. 

Wat zullen jullie geschrokken zijn krullenbol! Is die puffer nu iets blijvends of was dat tijdelijk? Fijn dat de kleine weer wat is opgeknapt.

Lastig met die potjes Olvarit Patatje. Gepureerd etc heb je vast ook al geprobeerd. En ze wil ook niet precies hetzelfde als jullie eten? Sinds we dat doen hebben we eindelijk nooit gezeur/ gedoe. 

Onze dreumes had vanmorgen een wenochtend op het kdv. Het ging heel goed! Hij heeft niet gehuild en wilde zelfs niet mee naar huis. Heel blij mee. Volgende week een wenmiddag en na de vakantie dan 2 dagen per week. Hopelijk wil hij daar een beetje slapen maar dat laat ik maar los. We hebben afgesproken dat we wel zien hoe het loopt.

Krullen-bol schreef op 17-08-2021 om 18:35:

ja zetpil krijgt hij!

Misschien heb ik er over heen gelezen hoor. Maar heb je toevallig ook al dat smeersel voor het tandvlees zodat het minder pijn doet? Het verdoofd een beetje en hielp erg goed bij mijn zoontje. Je kunt het bij drogisterijen, supermarkt, en apotheek halen. Even bijsluiter voor jezelf doorlezen, en als je in de apotheek bent kun je daar natuurlijk advies vragen mocht je het nog niet hebben.

Deze is het : 

prd-front-21748-1-600x600?context=bWFzdGVyfHByZC1pbWFnZXN8NTMxODF8aW1hZ2UvanBlZ3xoYjMvaDlkLzkwMjM5MTkxMjg2MDYvcHJkLWZyb250LTIxNzQ4LTFfNjAweDYwMHxiZWY0NjZlOGUxZDZkNmZjNjg2N2Q1ZmJhNDBhZDE2ODYwYWIxMTFiMjljYzgyYTQ1YzZkMWM5MWE4OWMyNzBk

Oh het topic gaat hier verder ….leuk! Heb niet veel meegeschreven, maar wel meegelezen….

Nomade schreef op 25-08-2021 om 11:39:

wat een verschillen: mijne heeft echt nog 2 x een dik uur slaap nodig en slaapt om en nabij het klokje rond snachts. Maar ik vraag me wel af of nomaadje echt de hele tijd slaapt: als ik hem na 1,5 uur wakker wil maken dan staat hij vaak al in zijn bedje. Hij is gewoon zo stil dat ik niks hoor (ook niet met babyfoon aan) toch maar eens met camera spieken wat hij doet denk ik.

Marmotje hier slaapt meestal nog 1x, maar dan echt 2,5 - 3 uur en dan ‘s nachts ook weer het klokje rond (18 maanden). 

Off-topic: Patatje: zwangerschap gaat inmiddels goed, bijna 12 weken. Zelf wel veel meer klachten dan bij Leeuwtje. 

Moet wel lachen om al die kinderen in het reistopic die uren in een draag-ding blijven zitten. 

Leeuwtje32 schreef op 25-08-2021 om 15:06:

[..]

Marmotje hier slaapt meestal nog 1x, maar dan echt 2,5 - 3 uur en dan ‘s nachts ook weer het klokje rond (18 maanden).

Ah dat is qua uren hetzelfde maar mijne is wel een stukje jonger. Kinderarts vindt alleen dat hij veel slaapt. Dus ik dacht ff kijken hoe andere dat doen.

Wat leuk dat er een 2e bij komt bij jullie!

Ik herinner je van Viva

Nomade schreef op 25-08-2021 om 15:24:

[..]

Ah dat is qua uren hetzelfde maar mijne is wel een stukje jonger. Kinderarts vindt alleen dat hij veel slaapt. Dus ik dacht ff kijken hoe andere dat doen.

Wat leuk dat er een 2e bij komt bij jullie!

Ik herinner je van Viva

Tsja, Leeuwtje is ook niet standaard en lijkt qua ontwikkeling op mij, das best redelijk uitgepakt op latere leeftijd (tenminste ik ben een beetje raar, maar wel gewoon een gezin, baan etc). Hij slaapt nog steeds 14-15 uur per dag, was redelijk laat met lopen en zegt nog geen 1 woord. 

Benieuwd wat het CB daar vrijdag van vindt. 

En bedankt! Ja was even wennen voor ons (vooral mij, man was door het dolle heen vanaf het begin). 

o nomaadje lijkt niet op mij:
Ik sliep niet: zowel snachts als overdag altijd een drama toen ik klein was. Eten deed ik ook niet, praten te veel. 
nomaadje kletst een beetje, onverstaanbaar meestal, alleen ja nee en papa en mama haal ik eruit. En lekker! Want hij slaapt en eet dus heel erg goed.
Tis dattie in mijn buik zat dat ik zeker weet dat hij van mij is want het is in alles zowel uiterlijk als innerlijk echt net zijn vader. 
Hoop voor jou op een goede zwangerschap! 

Bedankt! Ja ik praatte pas toen ik 2,5-3 was  , dus dat Leeuwtje wat later is, is niet verbazingwekkend. Vind het soms wel sneu voor man: ook qua uiterlijk is het net een kloontje van mij. Ach misschien lijkt de 2e op hem. 

Vind het wel leuk wat ze nu al snappen met 1,5! Dat is echt heel veel. 

gefeliciteerd Leeuwtje!

wij hebben niet een super goede slaper, hij is meestal rond 4 of vijf uur wakker. Sinds deze week krijgt hij dan de fles in bed en kan ik nog even liggen. Overdag zijn we overgestapt naar 1 slaapje. 

Patatje15

Patatje15

26-08-2021 om 08:04 Topicstarter

Leeuwtje32 schreef op 25-08-2021 om 15:08:

Off-topic: Patatje: zwangerschap gaat inmiddels goed, bijna 12 weken. Zelf wel veel meer klachten dan bij Leeuwtje.

Moet wel lachen om al die kinderen in het reistopic die uren in een draag-ding blijven zitten.


Ah de eerste spannende periode er bijna op zitten dus!

Ja echt haha, de vorige vakantie hebben wij een wandeling gedaan van 5km (wel bergachtig) en ik heb eigenlijk geen seconde van de wandeling kunnen genieten omdat ik ik met samengeknepen billen me liep af te vragen wanneer het dreumesprotest los zou barsten   

Ik vermoed dat hier de laatste kies zich aandient, dus dat verklaart ook weer iets van de eetdrama's. 

Lukt het jullie trouwens altijd om braaf samen te eten? We doen het nu een keer of 2 per week maar als hongerige dreumes uit kdv terugkomt hebben we echt nog niet ons eigen eten in elkaar getoverd. We aten altijd al laat dus het vereist nogal wat planning en vooruit koken om braaf als gezinnetje om 6 uur om de tafel te zitten 

Patatje15 schreef op 26-08-2021 om 08:04:

[..]

Lukt het jullie trouwens altijd om braaf samen te eten? We doen het nu een keer of 2 per week maar als hongerige dreumes uit kdv terugkomt hebben we echt nog niet ons eigen eten in elkaar getoverd. We aten altijd al laat dus het vereist nogal wat planning en vooruit koken om braaf als gezinnetje om 6 uur om de tafel te zitten

Je bent niet de enige. Hier lukt het ook niet iedere avond.

Alleen op de parttime dagen en het weekend: dus 5 dagen per week 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.