Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
sassie

sassie

02-03-2011 om 07:34

Dreumes wagenziek

Hoe lossen jullie dat op? Ik heb wel pilletjes tegen wagenziekte, maar daarvan mag je een kwart pilletje geven aan kindjes tussen de 2-6 jaar. Mijn kindje is jonger dan 2. Wat zou ik dan kunnen geven?
We gaan morgen naar de Efteling en dat is voor ons best een eindje rijden….
Ik neem al extra keertjes mee voor het geval dat, maar als ik het enigzins kan voorkomen…...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

In het midden

Kan je de autostoel in het midden van je achterbank zetten? Mij hielp het vroeger erg om vooruit te kunnen kijken, door de voorruit dus.

Malihu

Malihu

02-03-2011 om 09:42

Sassie

hier ook een dochter die altijd wagenziek wordt bij langere ritten. Helaas kan je er niet veel aan doen, het is iets waar ze overheen moeten groeien. Wat wij altijd deden (inmiddels is ze zo groot dat ze het netjes zelf in een emmertje kan doen) ik zat altijd naast haar in de auto met emmertje in de aanslag, een badlaken over het autostoeltje voor het geval dat, een grote fles water in de auto en reservekleding en extra handdoeken + een plastic zak o.i.d. Mocht het dan misgaan, dan kan je snel langs de kant van de weg de boel schoonmaken en verwisselen voor schoon spul en blijft dus niet je hele auto er naar ruiken.

Verder helpt het om onderweg eventjes een pauze in te lassen. Al is het maar 10 minuutjes, even frisse lucht en een rondje lopen helpt vaak al heel goed.

Veel succes!

dc

dc

02-03-2011 om 10:33

Bandjes

je hebt antimisselijkpolsbandjes (acupressuur). Die schijnen in sommige gevallen te helpen, en kunnen in elk geval geen kwaad.

Verder plastic hoes onder de stoel, een groot slabbertje om (handiger om uit te doen dan de hele kleding), meer dan 1 stuk reservekleding mee en snoetendoekjes natuurlijk!

Veel plezier!

Joke

Joke

03-03-2011 om 10:50

Watje

Wat ook kan helpen (helpt bij mij in ieder geval wel altijd, ook als kind al) is een watje in het linker of rechteroor te doen. Ze zeggen: als je linkshandig bent, in je rechteroor en omgekeerd. Maar dat is bij zo'n kleintje moeilijk te zeggen natuurlijk...Het maakt niet heel veel uit. Het werkt op het evenwichtsgevoel (in het oor). En anders bestaan er ook homeopatische korreltjes (coccolus volgens mij..) Succes!

Malihu

Malihu

03-03-2011 om 15:01

Klopt

Heb een tijdje geleden in een programma gezien dat je er inderdaad niets tegen kunt doen. Het is iets wat je lichaam/evenwichtsorgaan moet "leren" je groeit er dus uiteindelijk overheen.

Hoe vaker je in de auto zit hoe sneller je eraan zou moeten wennen, omdat je lichaam op een gegeven moment "weet" wat er gaat gebeuren als de auto bijvoorbeeld een bocht maakt.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik het heb gezien, dus ik hoop dat jullie nog iets van mijn verhaal begrijpen

Marsudan

Marsudan

03-03-2011 om 20:36

Inderdaad watje

Vroeger als kind had ik er veel last van. Op een gegeven moment wel een beetje overheen gegroeid - als ik zelf reed of voorin zat minder last. In bussen is het altijd een drama geweest en gebleven. Maar sinds ik zelf minder auto rij, heb ik er weer vaker last van, zelfs op korte ritten als ik voorin zit. Van wagenziektepilletjes word ik erg duf.
Een paar jaar geleden had ik een lange busrit naar België (bedrijfsuitje wat ik bijna had afgezegd), en de chauffeur gaf me de watjes-tip (wat Joke ook aangaf). En dat hielp toen wel, gelukkig. Misschien toch iets om te proberen?

Malihu

Malihu

04-03-2011 om 20:22

@sassie

En, hoe is het gegaan?

sassie

sassie

10-03-2011 om 13:52

Top!

Helemaal goed gegaan! Oudste van 5 had een kwart pilletje ingenomen tegen wagenziekte. En gewapend met 2 setjes kleding, handdoeken, toetenvegers, hydrodfiele luiers….erheen! We hebben trouwens voor de zekerheid ook nog eens de jassen bij de kinderen uitgedaan in de auto. De kleine goed rechtop gezet in haar stoeltje.
Alles ging goed en op de terugweg ook. Toen heeft ze eigenlijk bijna de hele rit terug geslapen.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.