Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

02-09-2010 om 10:32

Dreumeshaar

Wat te doen met haar van iemand van bijna 15 maanden?
Het is kort maar op zijn kruin is het heel lang. Sommige plukjes bij de oren zijn ook lang. Kan ik daarmee naar een kapper of moet ik afwachten tot de rest ook geknipt moet worden?

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelf

ik heb mandarijntje laatst zelf wat geknipt, de oudste hielp door haar 1 minuut gigantisch af te leiden door gek te doen.

Bij meisjes is het denk ik wat makkelijker qua coupe, ik knip een boblijntje en een pony.

Irene

Irene

02-09-2010 om 12:21

Ook zelf

Ik knipt het bij die kleintjes meestal als ze in bad zitten, of in de kinderstoel en druk zijn met iets anders . Dan doe ik telkens een beetje. Als ze wat groter zijn doen ik het grootdeels met de tondeuze (bij de jongens dan, ik knip ze dus nog steeds allemaal zelf). Bij dochter weet ik het nog niet zo, ik vind het wel leuk dat het wat langer wordt, maar het is wel heel dunnig haar nog natuurlijk.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

02-09-2010 om 13:05

Hmmm

Als het om een plukje gaat zou ik het zelf doen, maar anders gewoon even naar de (kinder?) kapper. Dat dunne haar is best lastig om netjes te knippen en zo'n verknipte coupe staat ook niet altijd even leuk bij een dreumes

liora

liora

02-09-2010 om 13:13

Niet zelf

Ik ben veel te onhandig en ik wil dat mijn jongens er goed uitzien. Dus niet van die door hun moeder die het totaal niet kan scheef geknipte koppies.
Probleem met de kapper is dat hij nog heel weinig haar heeft. Ik bel ze wel of het voor een zacht prijsje kan.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Liora

Ik ben met mijn pluizebol rond die leeftijd ook bij de kapster geweest. Het zag er gewoon echt niet uit en de combinatie van beweeglijk kind en onhandige moeder maakte dat ik zelf knippen ook niet aandurfde.

Madam was behoorlijk lastig, en voor mijn gevoel knipte die kapster er uiteindelijk maar weinig af, maar achteraf zag ik dat er nu ineens een fatsoenlijk model in het haar zat. Hoe ze dat voor elkaar kreeg met al dat gespartel, geen idee. Het is een vak, dat blijkt maar weer.

Ik zou inderdaad dus een kapper bellen.

Mijn dametje moet ondertussen eigenlijk weer, hopelijk gaat het deze keer beter.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-09-2010 om 18:30

Tondeuse

Toen zoon anderhalf werd en hij aan de zijkant kort pluishaar had en achter een matje vond ik het tijd worden voor de tondeuse. Eerst nog even gevraagt bij het cb, die vonden het best en toen heb ik de boel kort gemaakt. Inmiddels ben ik er best knap in en doe ik het iedere maand. Staat hem goed, zo'n kort koppie.

grt Dendy

Over de tondeuse

Mijn zoon heb ik ook wel met de tondeuze geknipt. Het gaat eigenlijk verrassend makkelijk. Er zijn wat mij betreft 2 maren: 1) kind moet wel zijn hoofd stilhouden. Heb je een paniekerig of gewoon erg lastig kind dan wordt het moeilijk. 2) er zijn altijd lastige randjes en er zijn altijd haartjes die de dans ontspringen en die dan later alsnog afgeknipt moeten worden. Het probleem bij mijn kind was dat dat dan dus echt niet meer mocht, als de tondeuze stopte was het klaar en dan mocht de schaar er niet meer aan te pas komen. Nu gaat hij weer gewoon naar de kapper. En we zijn ook bij de kapper begonnen, dat zou ik in jouw geval ook doen. Je weet niet hoe je kind reageert, en een kapper kan dit veel sneller en handiger dan je zelf kunt doen (plus dat jij je handen vrij hebt om je kind in bedwang te houden).

Tondeuzeren deed ik trouwens met kind in de kinderstoel en voor de tv met een leuke dvd. Dat werkte bij hem goed, maar hij is dan ook t-junk.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.