Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Driftbuien bij 15 maanden

Hebben jullie kindjes op deze leeftijd ook al van die mini driftbuitjes?? Het stelt niet veel voor, hij gaat nog niet op de grond liggen rollen bollen, maar wel met zijn voetjes trappelen en hard jammeren. Ik kan me helemaal niet herinneren van mijn oudste dat ie dat zo had zo vroeg al.
en...betekent dit dat ie straks ook een heftige peuterpubertijd gaat krijgen met de wat heftigere driftbuien?? DAar ben ik een beetje huiverig voor.
Kortom: ik zoe herkenning, kennen jullie dit al op deze leeftijd en hoe gaan jullie daarmee om???

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kadonaj

Kadonaj

08-02-2010 om 09:03

Jep, schattig :p

Hier dus al een paar weken compleet met op de grond liggen en dan met zn koppie op de grond liggen. Wat in het begin geregeld fout ging en hij dus zn hoofd stootte en nog driftiger werd. Ik kan er alleen maar om lachen! En erover heen stappen

Cea

Cea

08-02-2010 om 10:13

Hier ook

De oudste niet, de jongste wel. Vanwege al dat mooie speelgoed van de oudste dat hij niet mag hebben, of omdat hij niet in het fietszitje wil, of omdat hij niet honderd keer achter elkaar het licht aan en uit mag doen, of, of, of...Heel normaal hoor! Gelukkig zijn ze op deze leeftijd snel weer afgeleid en duurt het (bij ons tenminste) nooit lang.

Irene

Irene

08-02-2010 om 20:20

Ja hoor

Ook de jongste die nu 15 maanden is heeft al hele echte driftbuien als er iets niet lukt of niet geheel naar haar wens verloopt... Gelukkig is het lang niet zo hevig als bij mijn nu bijna 6 jarige zoon. Die had echt verschrikkelijke driftbuien op deze leeftijd. Dan was er helemaal niks meer met hem te beginnen, ging ik maar op de grond naast hem zitten en legde mijn hand op hem, om hem in ieder geval het idee te geven dat 'ie niet alleen was. Dat kon zo wel een half uur duren. Maar ook dat is helemaal goed gekomen!
Jongste heeft sinds kort het woordje "nee" opgepikt en roept dat nu om de haverklap luid en duidelijk (ook als ze eigenlijk iets best wel wil, maar nee roepen is nou eenmaal interessanter... ze neemt dit vooral over van onze bijna 3 jarige, dus we proberen het hem nu eerst maar af te leren).

Jeanny L'homme

Jeanny L'homme

16-02-2010 om 23:06

Herkenbaar dit

O ja, dat boos worden kunnen ze blijkbaar eerder dan ik verwacht had ; )
Mijn oudste heeft het nu pas (3,5), maar onze jongste (15 mnd) is echt een pittige dame. Heftig nee en 'mije' (=mij) roepen als iemand iets pakt, wat zij op het oog heeft. En het allerergste is het nog wanneer ze van ons niet op haar stoel mag klimmen. Dan gaat ze helemaal los met op de grond liggen en al. Beetje zielig al die heftige emoties voor zo'n klein mensje.

Afleiden is het enige dat helpt en bij ons lukt het vaak door een liedje voor haar te zingen. Dan komen de lachjes weer tevoorschijn.

Succes met je boze minimensje!

Hier ook

Een Flip die zich af en toe op de grond stort als het niet zo gaat als dat hij wil.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het nu nog wel erg schattig vind en er dus vooral om moet lachen. Vooral de keer dat ie in bad zat was hilarisch..... Mokken met je hoofd onder water is niet handig .

Wat dit gaat brengen voor de toekomst weet ik nog niet. Ik herken het niet zo van de oudste twee. De oudste had zelden of nooit last van boze buien en de middelste pas toen ze een jaar of twee was. En die kon d'r wel wat van ja. Maar of Flip nu nog erger gaat worden? Ik denk het eigenlijk van niet, want voor de rest is ie veel makkelijker in de omgang dan dochterlief. Hij lijkt qua karakter eigenlijk meer op de oudste, die zo makkelijk in de omgang is dat ie eigenlijk nooit voor problemen zorgt. Ik heb dus nog hoop....

Doppie

Doppie

18-02-2010 om 13:14

Een volhouder

Die van mij is 20 maanden en een echte volhouder. Gisteren tijdens het wandelen heeft hij drie kwartier geschreeuwd. Ik wil lopen, mama dragen, Sil zitten, lopen... en zo maar door. Toen ik hem uit de wagen haalden ging hij midden op straat met zijn fuistjes op de grond liggen slaan. Ik heb hem weer in de wagen gezet en gewoon genegeerd. Ik moet er dan stiekum wel om lachen hoor. Hij doet het ook al vanaf zo'n 15 maanden.
Ik stap over hem heen en doe gewoon mijn ding. Het houdt vanzelf op. Ik merk dat hij na zo'n bui weer even een tijd heel lief is. Dan weet hij weer wat hij wel en niet kan maken.
Suc6 en vooral: lach erom, ze krijgen er niks van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.