Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
123ik

123ik

12-11-2010 om 21:45

Driftig

Mijn zoon van 1,5 jaar oud kan zo driftig worden. Hij schreeuwt en gilt en kan zo ontsetend boos worden.
Waar komt dit vandaan. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij op de grond liggen en met handen en voeten stampen. Ik ben dit dus niet gewend want mijn andere zoon doet dit helemaal niet. Zelfs hij heeft niks te zeggen tegen zijn kleine broetje. Ik zet hem dan wel eens op de stoute stoel en vertel hem dat hij stout is en nietmag schreeuwen of boos worden. Maar dan kan je hem 20 keer terug zetten. Ik vraag me af of hij dat wel echt snapt. Ja dus. Want als ik zeg je gaat op de stoute stoel dan zegt hij al autommatisch nee. Wat kun je hier mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-11-2010 om 22:26

Klassieker

Jawel hoor, dit is klassiek peutergedrag! Het is eerder bijzonder dat je oudste zoon dat nooit heeft gedaan. Ik denk dat je heel veel reacties van andere ouders met gillende, krijsende, stampende peuters zult krijgen.
Echt, het hoort erbij, je kunt het beste zorgen dat hij zich niet bezeert en hem laten uitrazen. Dan merkt hij na een tijd of tijdje wel dat het niet echt ergens toe leidt. Natuurlijk kun je hem dan een manier aanreiken waarop hij het beter kan aanpakken, bijvoorbeeld door iets gewoon te leren vragen.

dc

dc

13-11-2010 om 10:56

Ja!

Hier twee keer gehad rond dezelfde periode. Lekker laten uitrazen en niet te serieus nemen. Ik heb ze geleerd kussens te pakken en daarop te gaan rammen, en dan doe ik vrolijk mee. Eindigt meestal in een lachpartij!

(en in de supermarkt gewoon als zak aardappels over de schouder hoor, en je vooral niet schamen, meeste ouders herkennen het echt wel).

vlinder72

vlinder72

13-11-2010 om 18:50

Hier ook

Mijn jongste is nu 1,5 jaar en hij toch gaan brullen als hij zijn zin niet krijgt. Of uit frustratie omdat iets niet lukt. En dan ook nog dikke tranen huilen. Heel normaal maar wel heel frustrerend.

Grappig genoeg zijn al mijn kinderen anders geweest. Kind 1 had altijd driftbuien al vanaf 10 maanden maar eigenlijk altijd thuis. Kind 2 had nooit driftbuien. Kind 3 ging goed tot 2 jaar en kreeg toen driftbuien en helaas niet alleen thuis maar vooral buiten in de supermarkt, midden op straat. En een misprijzende blikken die je dan krijgt. En van die opmerkingen "goh, dat deed mijn kind nou nooit". Nee, die andere twee van mij ook niet maar zij wel. Kind 4 krijgt nu driftbuien. Hij is nu ook 1,5 jaar. Ik merk dat hij ook steeds meer begint te begrijpen. Zoals drinken staat in de koelkast. Dus als de koelkast open gaat wil hij drinken. Mag dat dan niet van mij dan begint hij te gillen. Hetzelfde met een koekje. Of als zijn broers buiten gaan spelen dan wil hij mee. Of als hij op een driewieler klimt en erachter komt dat hij de driewieler niet vooruit gaat.

Echt, het komt goed maar je moet wel geduld hebben. Heel veel geduld. En blijf vooral rustig. Het is niet jou schuld en echt iedereen heeft wel eens een kind in de supermarkt een doosje rozijnen gegeven om ervoor te zorgen dat hij niet gaat/blijft gillen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.