Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

30-07-2010 om 15:30

Eczeem

Hallo,

Ik ben niet zo ervaren op het gebied van eczeem. Mijn jongste van bijna 14 maanden heeft op verschillende plekjes eczeem.
Een vriendin adviseerde me balneum hermal te gebruiken. Is dat echt beter dan bijv Kruidvat badolie?

En graag nog meer tips van ervaringsdeskundigen!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Heleentje

Heleentje

30-07-2010 om 19:39

Meest vettig

Hoi Liora,
Voor zover ik weet is Balneum de meest vettige badolie die er is.
IK vind het een heeerlijk goedje voor mijn kleintje.
Je voelt gewoon dat als hij uit bad komt dat hij een hele vette huid heeft.

Verder wil ik je aanraden om zo lang mogelijk te wachten met hormoonzalven. Ik zou met zo'n kleintje eerder vragen om een teerzalf. Die stinkt dan wel veel meer, maar heeft geen bijwerkingen (zoals dat de huid dunner wordt).

Succes

Kan het ook verergeren

Ik heb zelf last van eczeem en ik kan helemaal niet tegen die goedjes die in bad gaan, vooral die Balneum reageerde ik slecht op. Ik zou zo weinig mogelijk douchen, geen zeep gebruiken, en verder goed smeren met vettige creme, aqueous creme ofzo.

Liora,

we hebben tamelijk recent nog een draadje gehad.

Er komt heel wat over je heen als je begint aan eczeem. Dingen werken ook niet altijd hetzelfde bij alle kinderen. Wij gebruiken ook Balneum maar Dermalex kan ook. Er zijn idd mensen die reageren op Balneum.

Regelmatig in bad, eerst een paar minuten zonder olie, daarna de olie erbij.

Huid vet houden maar niet helemaal afsluiten. vaseline20%cetomacrogol80%.

Op tijd naar de huisarts, ook om evt. wel hormoonzalf te doen.

Wat hier wonderen werkt (tip komt van het forum) Locobase repair. Wordt verkocht bij de apotheek, niet vergoed. Erg tevreden over. Je herstelt de bescherming van de huid zonder dat je hormonen hoeft te gebruiken.

Toen het heel erg was smeerden we 4x per dag. Onderhoud is heel belangrijk omdat je dan zo min mogelijk zwaardere middelen hoeft in te zetten.

Op tijd naar de huisarts, die kan je helpen met kiezen welke onderhoudszalf je kiest. Behalve die vaselinecetomacrogol zijn er namelijk andere opties, zoals Lanette.

Oh ja, badje 1x in de week is genoeg. Ik ken ook kinderen die wel iedere dag in bad gaan, vanwege de jeuk bijvoorbeeld. Douchen niet doen, droogt uit. Gewoon met een washandje over de huid is beter om schoon te maken.

Verder zijden pyama op doktersrecept kan ook helpen.

Ben je er nog .....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.