Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Een groot bed, dekbed...tips&advies welkom!

Mijn zoontje van 2 lijkt steeds meer toe te zijn aan een 'echt' bed, hij haat zijn slaapzakjes en wil het liefste onder een dekbed slapen. Mijn vraag is nu of jullie me kunnen adviseren over een goed (betaalbaar) bed (met veiligheidslatjes om eruit vallen te voorkomen), hoe jullie het deden met een nieuw matras (ongelukjes...matrasbeschermer?) en wat jullie ervaringen zijn...ging de 'overgang' makkelijk, wat zijn goede winkels (ivm de kosten willen we maar meteen een echt groot bed en geen 'tussenmodel') en wat voor dekbed hebben jullie aangeschaft?
Alvast veel dank voor de hulp!

gr.
Famke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha the first

Nasha the first

09-11-2008 om 15:41

Hier

hebben we wel meegroeibed gehad, met uitvalbescherming. Die kun je overigens ook los kopen, dus je kan ook een gewoon bed kopen en dan een losse uitvalbescherming. Voor matrasbescherming heb ik een onderlegger die aan 1 kant van badstof is en de andere kant een dun plastic laagje. Bij Kruidvat, Trekpleister of Lidl hebben ze die vrij regelmatig in de folder, rond de 8 euro meen ik. Matras hebben wij bij de Leen Bakker, prima matras. Dekbed heb ik bij Wehkamp geloof ik besteld, omdat zoon en dochter alleen maar tegen katoen kunnen, moest ik een dekbed met katoenen vulling en die vond ik alleen daar.

Puck2

Puck2

09-11-2008 om 16:38

En hier

Oudste is met 2,5 overgegaan naar een 1-persoonsbed dat we al hadden. Zonder uitvalbeveiliging en hij is er nooit uitgevallen. Als beschermer voor de matras een waterdichte matrasbeschermer met zo'n badstof aan de bovenkant. Overgang: direct vanuit ledikantje zo zijn nieuwe bed in en nooit 1 seconde moeilijkheden gehad. Als dekbed hebben we gewoon een simpele synthetische die anti-allergeen is en makkelijk te wassen.
Jongste kreeg met 2,5 een halfhoogslaper, gewoon een goedkope met een lattenbodem en een simpele polyethet matras. Verder hetzelfde als oudste: ook geen enkel probleem met overgang van ledikantje naar groot bed. Gewoon neergezet en slapen maar.

amk

amk

09-11-2008 om 22:51

Meegroeibed

ik heb bewust gekozen voor een meegroeibed. Want zo houdt dochterlief nog wat speelruimte over. Ik heb er een peuterdekbed bij, en in eerste instantie lag ze nog onder haar ledikantdekbed zelfs. Ging ook prima.

Ik heb 'm bij ikea vandaan daar hebben ze ook een paar modellen meegroeibedden. Uiteindelijk wordt het dus een gewoon formaat bed.

groet,
angela

Juliƫtte

Juliƫtte

10-11-2008 om 10:28

Famke

Elk kind is verschillend, dat heb ik zelf meegemaakt. Alledrie kregen ze rond 2-2,5 een groter bed met verschillende ervaringen.

Onze oudste kreeg een peuterbed zonder uitvalbeveiliging en is er nooit uitgevallen. Geen gedoe ook gehad met overgang enzo, ze ging gewoon er in slapen en klaar.

Haar tweelingzusjes kregen ook een peuterbed. Maar zij rolden er wel steeds uit. Dus toen heb ik 2 bedrekjes gekocht. De ene is een metalen bij prenatal die schuif je deels onder de matras. Deze was iets van e30 meen ik. De andere is van Ikea (ik meen iets van e10) en zet je op de rand van het bed vast met klemmen.

Uiteindelijk hebben we de peuterbedden snel omgeruild voor 1-persoonsbedden. Dit omdat er nogal veel gespookt werd door diverse oorzaken en papa/mama niet in een peuterbed passen . Nu heeft iedereen een groot bed en kunnen we allemaal overal slapen als het moet Bij de oudste speelde dit niet, die sliep goed en de enkele keer dat ze ziek was en bij mama sliep, ging papa naar het logeerbed. Maar nu met 3 kinderen is er geen ruimte meer voor een logeerbed dus vandaar allemaal een groot bed.

Matrassen: ze hebben allemaal een goede maar betaalbare matras van Ikea met een dekmatras. Hierover heen een waterdichte molton. Mocht de dekmatras te vies worden kan ie tzt gewoon er af of vervangen worden.

Bij IKEA heb je hele leuke betaalbare peuterbedden en 1persoonsbedden.

Qua dekbed, zou ik kijken naar je kind. Mijn dames hebben het al snel warm dus hebben we gekozen voor katoenen dekbedjes ipv synstetische.

Tot zover dus mijn ervaringen.

Mama Marjan

Mama Marjan

10-11-2008 om 16:38

Meegroei bedje

Hallo!

Mijn dochtertje heeft heel snel een peuterbedje gekregen (met 18 maanden, dit omdat de tweede op komst was). Ik heb gezien de leeftijd wel een bedrekje. Is prima gegaan: ze is van de een op de andere dag gewoon in een andere kamer gaan slapen in een nieuw bed. Bovendien komt ze er ook niet zelf uit: als ze 's nachts of s ochtends wakker wordt roept ze ons. Overdag klautert ze er wel gewoon in en uit.
Ik heb een bedje van IKEA (meegroei) en een dekbed van de HEMA. Daar hebben ze ook hele leuke overtreksets. Nu het kouder wordt heb ik haar echter weer in een slaapzak gelegd, want ze werd de afgelopen weken steeds wakker snachts omdat het dekbad was "afgevallen". Dus als je nu een slaapzak gebruikt: niet te ver wegstoppen!
Succes ermee!

Marjan

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

11-11-2008 om 20:17

In een gewone slaapzak

ik deed mijn jongens als ze voor de eerste keer in een gewoon bed gingen slapen in een gewone slaapzak, doorat ze op de onderkant van de slaapzak liggen kunnen ze nooit bloot komen te liggen omdat het dekbed eraf valt, heel vaak in de winter vragen ze zlef om een slaapzak (15 en 8 jr.) omdat het dan zo lekker warm is, jongste van 2 is bijna toe aan een groot bed maar gaat dan ook in een lekkere warme slaapzak.
groetjes Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.