Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Eenkennigheid ook bij bekenden

Hallo!

Ik heb een dreumes van bijna 20 maanden. Hij heeft een behoorlijk eenkennige fase gehad vanaf ongeveer 8 maanden tot ongeveer 2 maanden geleden. Geen voorkeur voor een ouder maar wel altijd huilen als wij wegliepen en hij met (voor hem) onbekenden achterbleef, ook in ons eigen huis (bijv. als ik even iets uit de keuken moest pakken). Dat gaat steeds een beetje beter gelukkig. Maar wat me opvalt is dat hij er soms helemaal geen last meer van heeft, bijv laatst toen ik hem achterliet bij een vriend in de auto om even gauw een koffie te kopen, die vriend ziet hij niet vaak, maar dat ging prima. Terwijl we vandaag thuis een vriendin met haar dochter van bijna dezelfde leeftijd op bezoek hadden, die hier meerdere keren per week komt, en dan barst hij in huilen uit als ik de kamer uitloop. Hij was niet moe of iets anders wat mee kan spelen voor zover ik weet. Ik begrijp dit niet goed. Kan iemand me hier iets over vertellen? 

Groetjes Anne

Misschien heeft hij gewoon bepaalde voorkeuren qua mensen? Het is net een "echt mens"😄

AnneD

AnneD

26-05-2021 om 09:39 Topicstarter

haha zou je denken! dat zou mooi jammer zijn want dan vindt hij 1 van mijn liefste vriendinnen niet leuk :/ denk ook eerlijk gezegd niet dat dat het is

Het moment dat je uit de auto liep bij die vriend, deed je dat anders dan hoe je normaal weg loopt ? Of heb je misschien toen anders gehandeld door iets te zeggen tegen je kleine of juist niet?

Hier ook al heeel lang eenkennigheid bij bijna 1-jarige. Er is geen peil op te trekken. Ene keer wel bij de een dan weer niet, somshoudt ze t een middag vol bij iemand, soms is het even wennen en dan prima.. enige patroon; meestal zijn t mannen

En hier ook nog een peuter met peuterbuien, die ook komen en gaan. Dan denken we dat het over is en hebben we ineens weer stampij bij het ontbijt omdat ik zijn boterham verkeerd smeer. We proberen patronen of oorzaken te ontdekken, maar ik denk eigenlijk dat er soms gewoon knopjes in die koppies omgaan. Verbindingen die gelegd worden en dan weer even niet..

Hier heeft jongste (18 maanden) al een tijd een afkeer van mannen papa en opa zijn leuk, maar andere mannen die ze goed kent kun je haar niet bij achter laten zonder herrie. Als hij een baard heeft dan is het helemaal ellende. Vrouwen en andere kinderen, die ze minder goed kent, geen probleem. En we kunnen niet verklaren waarom  zal wel weer over gaan. Misschien heeft jouw dreumes ook zoiets?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.