Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
jasmin

jasmin

12-10-2008 om 14:27

Einde middagslaapje

Beste mensen,

Mijn dochter van drie jaar wil soms 's middags niet meer slapen. Op zich vind ik dat geen probleem, maar ik zou graag een soort rustmoment erin willen brengen. Dat ze dan weet dat ze bijvoorbeeld een uurtje op haar kamertje gaat spelen of zo. Hoe doen jullie dat? Ik heb nog een dochtertje van 18 maanden en die slaapt 's middags in ieder geval nog. Hoe hebben jullie die overgang gedaan. Ze slaapt soms nog wel en soms niet meer. Zal ik haar toch elke keer naar bed brengen? Ze gaat dan gewoon nog lief mee of zegt zelfs dat ze wil gaan slapen, maar als puntje bij paaltje komt is ze meer aan het spelen en kletsen en komt elke keer weer uit haar bed. Op de creche slaapt ze ook niet iedere keer meer. Ik merk dan dat ze 's avonds toch moe wordt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uitrusten

wij zitten in dezelfde fase. zoonlief slaapt soms wel en soms niet. hij geeft zelf aan als hij moe is en dan gaat ie nog even naar bed en slaapt dan ook. als ie niet wil slapen, leg ik hem vaak met een muziekje even op de bank op een zacht dekentje. uitrusten noemen we dat en dat doe ie ook netjes. Ligt ie half uurtje een beetje te hangen.... werkt prima.
als ie niet slaapt gaat ie om max 7 half 8 naar bed. slaapt ie wel dan is dat 8, half 9...

Talia

Talia

12-10-2008 om 22:43

Op de bank ...

Mijn jongste lijkt ook bijna zover te zijn dat ze de middagslaap eraan geeft (veel te vroeg naar mijn zin, ze is 2jaar4maanden). Zij heeft nog een ledikant, dus ik kan haar inderdaad een uurtje daar zetten, slaapt ze niet dat komt ze toch wat tot rust. Maar ik kan me voorstellen dat je het voor je andere kind niet fijn vind als zij aan het feesten is op haar kamer, dus dan toch maar naar beneden, zou ik zeggen. Drie jaar is tenslotte een hele gewone leeftijd om de middagdut op te geven. In jouw geval zou ik na de lunch jongste naar bed brengen en oudste iets rustigs laten doen, min of meer "verplicht". Dus even op de bank, met een film, muziek of verhaaltjes op cd/dvd. Dat helpt in elk geval om de rest van de dag aan te kunnen. En een tijdje vroeg avondeten en vroeg naar bed, het is niet anders. Over een half jaar kan ze het prima hebben (en misschien wel eerder).

Groet, Talia

Mamvantwee

Mamvantwee

13-10-2008 om 11:38

Samen even liggen

Toen onze jongste nog sliep en de oudste niet meer, was ik zelf wel toe aan een middagdutje. Ik ging samen met dochter in ons grote bed liggen: zij tv-kijken en ik mijn ogen dicht. Met een beetje geluk viel zij ook in slaap.

De jongste slaapt al sinds zijn 2e verjaardag niet meer 's middags, dus die truc werkt niet meer. Bij hem deden we in het begin rustig aan 's middags, maar omdat de oudste natuurlijk ook al wakker was, gingen we ook vaak juist wel actief naar buiten. Daarmee kwam hij ook over het moment van vermoeidheid heen.

Over een tijdje kan je kind de dag wel gewoon aan, maar zul je toch dat moment op de dag houden, bij ons zo rond vier, vijf uur 's middags.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.