Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

10-05-2010 om 19:45

Enge dromen?

Dochter is bijna 3,5 en heeft vannacht voor het eerst heel hard gehuild om een enge droom. Ik had haar in een politie-auto geduwd en ze moest naar de gevangenis. Ergens speelde ook nog een vliegtuig een rol . Kortom, dikke tranen. Ze werd na die droom nog twee keer wakker, het was het onrustigste nachtje in jaren.
Ik heb al wat gegoogled, maar ik kan niet zoveel vinden over nachtmerries bij peuters. Ik vind juist veel over oudere kleuters (zo vanaf vijf jaar).
Wie weet wanneer de enge-dromen-tijd begint? En hoe reageerden jullie erop?
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

10-05-2010 om 20:05

Hier al eerder

Hier zijn het altijd flinke dromers geweest. Oudste vanaf een maand of 10 iedere nacht schreeuwend wakker (maar dat is misschien meer nachtangst geweest).

Van middelste weet ik dat de eerste nachtmerrie waar ze achteraf echt kon vertellen wat het probleem was een jaar geleden was. Ze was toen 2.5.

Ik heb er niet veel mee gedaan. Verhaal laten doen, erkend dat het eng was, verteld dat het een droom was, en weer terug in bed gestop. Daarna af en toe nog een droom maar niet veel bijzonders.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-05-2010 om 21:40

Hier ook dromen

Dochter mompelde toen ze net een jaar was al 'poooeeeessss' in haar slaap. Dromen deed ze altijd al wel, maar de paniek die ik de afgelopen nacht zag, is echt nieuw. Hopelijk voor haar krijgt ze niet te vaak een droom waarin haar moeder zulke enge dingen doet .
Groetjes
Massi

Ter geruststelling

Mijn zoon heeft het ook wel eens gehad, zo'n echte nachtmerrie. Kan best dat de eerste ook zo rond die leeftijd was. Het is zeer sporadisch gebeurd, een of twee keer ofzo. Dus het is niet gezegd dat dit een enorm probleem hoeft te worden, al is het natuurlijk wel zielig als het gebeurt.

Groeten,

Temet

Toevallig

had mijn zoon van 3,5 ook een nachtmerrie, maar dan over monsters. Hij was wakker en wilde niet meer slapen zei hij. Hij heeeft een 3-standen lampje en die staat altijd op de laagste stand,maar heb ik hem een tikkeltje hoger gezet zodat hij alles in de kamer kon zien en toen was het weer prima.
Mijn zoontje droomt ook sporadisch

Massi Nissa

Massi Nissa

12-05-2010 om 09:32

Hihi

Temet en Thein, jullie voelen dat ik bang was voor een hele serie nachtmerries. Inmiddels heb ik ook ontdekt dat dat niet noodzakelijkerwijze waar hoeft te zijn, al heeft dochter wel vannacht alles ondergeplast (voor het eerst sinds ze zindelijk is). Ze schaamde zich zo dat ze haar bed niet uitkwam vanmorgen, het arme kind. Ze zei dat ze helemaal niet wist dat ze moest plassen, het overkwam haar duidelijk.
Nou, met goede moed maar weer wat wasjes draaien, godzijdank had ik net dit weekend een plastic zeiltje onder de hoes gelegd 'voor het geval dat'.
Maar op zich is er dus niet zo gek veel meer wat je kunt doen bij nachtmerries dan troosten. Een nachtlampje wil ze niet meer, dan is het niet donker genoeg.
Groetjes
Massi

Rieke

Rieke

12-05-2010 om 10:07

Ook gehad

Mijn toen nog 2 jarige, nou ja ruim 2. Ze werd gillend wakker omdat er molens in haar kamer waren. Ze heeft een fascinatie voor molens. Nog steeds durft ze overdag niet alleen haar kamer in omdat de molens er misschien zijn. 's nachts geen problemen meer gelukkig. Maar het verbaasde mij dat ze zo jong al een nachtmerrie had. het kan dus wel. Ik praat er zo weinig mogelijk over, het is nogal een drama queen en ze kan het zelf enorm opblazen.

Yep

Hier ook een tijdje terug, heb er zelfs nog een draadje over gehad geloof ik. Gelukkig is het niet iets dat veel voorkomt, maar als het zo is dan moet ik meerdere keren mijn bed uit

In het begin probeerde ik uit te leggen wat een droom was maar nu zeg ik alleen nog maar dat hij veilig is en papa en mama dichtbij zijn. Teveel woorden was niet goed want daar werd hij alleen maar wakker van en het concept "nachtmerrie" snapte hij toch niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.