Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Tessa Pennekamp

Tessa Pennekamp

11-02-2010 om 14:41

Enquete kinder characters

Best (groot)ouders en oppassen van kinderen 0 -4 jaar.

Mijn naam is Tessa, ik studeer communicatie Management aan de Hogeschool Utrecht. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek.

Ik doe onderzoek naar de wereld van kinder characters met als doel een communicatie advies te geven. Kinder characters zijn figuurtjes/ poppetjes (hoofdrolspelers) uit boeken, films en tv-programma's die een eigen persoonlijkheid hebben. Producten van deze figuurtjes zijn onder andere te koop in warenhuizen, boek- en speelgoedwinkels.

Voor het onderzoek ben ik opzoek naar moeders, vaders, opa's, oma's en oppassen van kinderen in de leeftijd 0-4 jaar die deel willen nemen aan mijn
enquete. Vandaar mijn oproepje op dit forum ( met toestemming van de forumredactie)

De enquete staat vanaf nu 2 weken online op: www.surveymonkey.com/s/kinderfiguur

Met de enquete probeer ik te achterhalen hoe (groot)ouders en oppassen van kinderen in de leeftijd 0-4 jaar over deze characters denken, welke characters er op dit moment populair zijn etc. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door de enquete in te vullen.
Het invullen van de enquete duurt ongeveer 5 minuten en zal vooral gaan over uw mening over kindercharacters en over 2 specifieke characters. Ik kan nog niet te veel vertellen, anders wordt uw mening wellicht beinvloed.

Alvast heel erg bedankt.

Tessa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-02-2010 om 14:50

Doelgroep?

wil je ook dat mensen die niet in Nederland wonen meedoen, of richt je je alleen op nederland?

Ik denk...

Gezien de merkwaardig schrijfwijze van 'karakters' richt ze zich juist op mensen buiten Nederland.

dc

dc

12-02-2010 om 07:19

Maar dan

moet ze het wel even duidelijker vermelden. De "characters" (dit woord staat trouwens vreselijk in een nederlandse tekst, Tessa) in frankrijk zijn niet geheel hetzelfde als in Nederland of in engeland. En als je je doelgroep door elkaar haalt, dan is je onderzoek niks waard.

Tessa Pennekamp

Tessa Pennekamp

14-02-2010 om 21:44

Nederlandse markt

Ik richt mij op de nederlandse markt.
"helaas" is characters de officiele benaming voor de kinder figuurtjes waar ik onderzoek naar doe.

Excuus als hier onduidelijkheid over ontstaan is.

Groet Tessa

Wie bepaalt dat?

Wie beslist dat we zo'n onwoord in onze taal moeten toelaten?
De snelle reclamejongens of zo?

'Stripfiguurtje' is m.i. nog steeds de correcte vertaling van 'cartoon character'.

Dus

Dan zijn het gewoon (strip)figuurtjes.

Massi Nissa

Massi Nissa

17-02-2010 om 12:57

Letterlijk

De letterlijke vertaling van 'character' zou in dit geval 'persoonlijkheid' moeten zijn, wat betekent dat het een driedimensionaal figuur is met duidelijk benoembare/herkenbare eigenschappen. "Kinderpersoonlijkheid" klinkt afgrijselijk en gewoon 'persoonlijkheid' dekt de lading niet (die heb ik ook en ik ben niet te koop bij Intertoys). Bij 'kinderfiguurtje' denk ik aan Victoria Beckham. Poppetje is het ook niet, dat is meer iets voor Playmobil ofzo.
Tja, ik kan ook geen woord bedenken, al is het mij wel duidelijk wat Tessa bedoelt.
Groetjes
Massi

Tessa Pennekamp

Tessa Pennekamp

18-02-2010 om 18:09

Dankje

Hai Massi,

Erg bedankt voor je reactie, deze laat mijn probleem duidelijk zien.

Massi Nissa

Massi Nissa

19-02-2010 om 15:55

Tessa

Fijn dat mijn semantische geneuzel nog ergens op slaat .
Groetjes
Massi

Tessa Pennekamp

Tessa Pennekamp

03-03-2010 om 09:26

Bedankt voor het invullen

Graag wil ik iedereen die mijn enquete heeft ingevuld bedanken!

De enquete kan vanaf nu iet meer worden ingevuld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.