Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
indy

indy

12-07-2009 om 20:28

Ervaring met eczeem

wie is er bekend met atopische dermatitis?

groetjes indy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij

Wat wil je weten?

Talia

Talia

13-07-2009 om 11:21

Veel mede-ouders denk ik

Maar je zlt iets duidelijker moeten zijn in wat je hierover wil weten. Ervaringen uitwisselen, tips krijgen? In de rubriek Gezondheid kun je wellicht ook veel reacties krijgen.

Groet, Talia

indy

indy

13-07-2009 om 13:35

Exceem behandelen!

graag wat info hoe jullie hiermee omgaan,
op het moment zijn we bij een klassiek homeophaat voor een korrel om de exceem weg te halen! tot nu toe geen verbetering,
we gebruiken ook nog steeds creme van de dokter,
gezicht:triamcinolonacet
lichaam:idem .
we hebben een dochtertje die gewoon niet lekker in haar velletje zit,
ik zou haar zo graag willen helpen, van de jeuk af te willen komen

groet indy

Stelle

Stelle

13-07-2009 om 14:52

My 2 cents

Niet gaan lopen aanklooien mt homeopathie, zeker niet met zo'n kleintje. Als het al werkt (wat ik ten zeerste betwijfel) duurt het veel te lang om daarop te gaan zittne wachten (hier spreekt een ervaringsdeskundige met al 25 jaar atopisch eczeem & alle soorten alternatieve behandelingswijzen geprobeerd).
Kan me voorstellen dat je terugschrikt voor het gebruik van hormoonzalf (corticosteroiden) bij klein kind, misschien kun je het eens met je HA over protopic hebben? Dat bevat tarcolimus als werkzaam bestanddeel en bevat geen corti's, maar mag je pas gebruiken vanaf 2 jaar. Verder veel vette zalf/ creme zonder iets erin smeren, dit kan je HA je ook geven.

Talia

Talia

13-07-2009 om 19:33

Vethouden idd

Behalve de hormoonzalf ook een hele vette zalf gebruiken. As de huid minder droog is, is hij ook minder jeukerig. Verder kijken of je een oorzaak kunt vinden voor het eczeem, soms ligt er een allergie aan ten grondslag. Misschien dat je homeopaat daar tips voor heeft, waar je aan zou kunnen denken qua allergie. Verwacht niet teveel van korrels enzo, die halen de jeuk helaas niet weg.
Sterkte verder, ik voel met je mee. Ik voel nog de plekken op mijn armen en benen van toen ik een peuter was, wat is jeuk toch naar he.

Groet, Talia

Zalven

Homeopathie hielp hier geen biet maar kostte wel veel geld.

Wat werkte: smeren, smeren, smeren!
Met hormoonzalf om het weg te krijgen en onderhoudszalf om het weg te houden.
Daarnaast al vrij snel een antihistamine gekregen (met 6 of 8 maanden) en dat maakte heel veel verschil!

Lekkere creme

Mijn dochtertje heeft de eerste 2 jaar een heel moeilijk huidje gehad. 't voelde schubbig aan en ze had exzeem in haar knieholtes en op de achterkant van haar benen, haar polsen oksels en soms ook in haar zij. Ze kon nergens tegen, zelfs niet tegen natuurlijke oliƫn.

Ik ben begonnen met neutral waspoeder, geen zeep of wasgel meer onder de douche en hormonen zalf en een vette creme van de huisarts.

Maar bij toeval ontdekte ik bij de apotheek een bodycreme van La Roche Posay, Lipikar Baume. Een heerlijke onschuldige creme tegen irritaties voor een zeer droge huid zowel voor baby's als voor volwassenen. Het werkte echt voor haar. Ook de zonnenbrandcreme van dit merk is zeer goed. Zij verdroeg geen enkele zonnebrand behalve deze.

Toevallig las ik vandaag over een creme van VSM tegen exzeem en vroeg me af of dat goed was, maar ik heb het niet meer nodig (dochter nu 2 jaar en 9 maanden).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.