Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Ervaringen gezocht: hooggevoelig/hoogsensitief


Regendrup. schreef op 30-03-2022 om 15:26:

[..]

Dankjewel, dat klopt ook weer. We zijn flink aan de slag met de regelmaat, duidelijkere communicatie en vooral ook even wat minder tempo in het leven. Het lijkt vooralsnog wel al positief effect te hebben.

Ik las ook ergens de tip van een orthopedagoog hoe ik d'r wel autonomie kan laten ervaren, binnen mijn eigen kaders. Als ik graag wil dat ze iets doet, dat zij dan zelf mag bepalen wanneer. Dus bijvoorbeeld: ga jij je schoenen aandoen voor of nadat ik de tafel heb afgeruimd? Dan kunnen we daarna naar de speeltuin.

Eindstand: ze heeft zelf de regie in handen en ik heb haar toch zover als ik haar hebben wil: namelijk klaar om de deur uit te gaan mét schoenen aan.

Eerst zeiden we: zo dan ga jij nu je schoenen pakken en aandoen en dan gaat mama even de tafel afruimen en dan gaan we daarna naar oma. Oh nee, wacht, ik moet nog even boven wat pakken zodat ik dat in je tas kan doen.

Is misschien een heel stom en simpel voorbeeld, maar het 'wanneer' laten bepalen heb ik nu al een aantal keer geprobeerd en stom genoeg werkte het alle keren. Dus wie weet.. is dat wel een deel van de sleutel hoe met haar om te gaan.

Ligt de verandering nu aan de ruimte voor autonomie of aan jouw voorspelbaarheid?😉

Misschien wel aan beiden..

Regendrup.

Regendrup.

30-03-2022 om 18:52 Topicstarter

Flanagan schreef op 30-03-2022 om 16:46:

[..]

Ligt de verandering nu aan de ruimte voor autonomie of aan jouw voorspelbaarheid?😉

Misschien wel aan beiden..

Ja dat zal zeker beide invloed hebben    

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.