Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 10:48

Eten

Onze peuter (3,5 jaar) ging pas laat eten, toen zijn neusamandel eruit was gehaald toen hij anderhalf was. Het heeft vervolgens best een tijd geduurd voordat hij 's avonds ook goed at.

Nu zijn twee weken geleden al zijn amandelen (keel en neus) verwijderd. Hij eet inmiddels weer goed brood, maar 's avonds bijna niet. Ook niet de dingen die hij eerst heel graag at, alleen soep. 's Ochtends wordt hij tussen 5 en 6 wakker met berenhonger, hij heeft nu al vijf boterhammen op.

Zou het gewoon wat langer duren voordat hij weer avondeten gaat eten? Of heeft iemand tips hoe we hem aan het eten kunnen krijgen? Ik kan me niet voorstellen dat het met de structuur heeft te maken, want gekookte worteltjes bijvoorbeeld lijken me toch een stuk zachter dan het zware grofvolkoren brood dat we eten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

26-10-2011 om 11:00

Moe?

Onze dochter at jarenlang nauwelijks avondeten (zie tig archiefdraadjes met gemopper dienaangaande). Toen ik haar warme hap om half vijf in de magnetron gooide, lustte ze het ineens wel. Rond half zeven of zeven uur bleek ze gewoon te moe om te eten. Geen idee of dat bij jouw zoon ook meespeelt, ik dacht, ik meld het even . Wel fijn dat hij alweer zo is opgeknapt na de operatie!
Groetjes
Massi

vroeg warm laten eten helpt hier ook. Mijn man rond kwart over 6 half 7 thuis en dan zijn de kinderen vaak al zo ingekakt dat ze niet meer goed eten. De jongste van ruim 2 geef ik regelmatig een potje kant en klaar (voor 12 + maanden, ja het is een babyhap maar het gaat er wel helemaal in) om half 5 en die eet dan nog wat mee aan tafel met ons. De oudste die moet wel wachten maar als het kan geef ik die ook wat eerder wat.

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 12:12

Tijd

Tja, misschien. We eten vanwege de kleintjes al idioot vroeg, meestal zitten we om 18.15 uur aan tafel. We koken speciaal snelle gerechten op dagen waarop we allebei werken, want dan zijn we pas tegen 18.00 uur thuis. We kunnen het wel eens uittesten op een vrije dag, of het scheelt als we om 17.45 uur al gaan eten of zo.

17u

Ik heb ze een poosje om 17u al gevoederd. Nu rek ik het wat met crackertjes, blokje kaas, klein bakje chips. Maar liever geef ik ze gelijk het echte eten.. Wisselt een beetje.

Maar het idee van vroeg eten geven vind ik wel een goede. Ik vind 18.15 laat voor kleintjes - voor nederlandse begrippen dan..

verstuurd per ipod

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 13:42

17.00 uur

Tja, als het meezit zet ik dan net mijn pc uit op mijn werk. We zouden kunnen overwegen het in het weekend te proberen, desnoods zou ik een uur vroeger naar mijn werk kunnen gaan.

Maar at je dan zelf ook al om 17.00 uur, of kookte je twee keer? Eigenlijk eten we het liefst om 19.00/19.30 uur en dat hebben we vanwege de kleintjes dus al flink vervroegd.

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 15:10

Tijdstip nog eens

Voor de operatie at hij trouwens wel goed, 's avonds. Niet alles, maar van sommige gerechten moest ik hem een tweede keer opscheppen. En nu eet hij zelfs daar geen hap meer van. Dus ik denk bij nader inzien dat het toch echt niet aan het tijdstip ligt (gelukkig!)

Massi Nissa

Massi Nissa

26-10-2011 om 17:54

Tijdstip

Ah, misschien is het dan angst omdat hij onbewust denkt dat warm eten raar gaat aanvoelen in zijn keel? En ik kookte geen twee keer, hoor, ik bewaarde gewoon steeds iets in een plastic bakje en warmde dat de volgende middag op. Had ook wel een voorraadje in de diepvries. Gelukkig kan ik melden dat ze sowieso overleven zonder warm eten .
Groetjes
Massi

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-10-2011 om 19:33

Vroeg eten

Bij mijn zoontje op de opvang krijgen sommige kinderen om vijf uur warm eten. Bakje mee van thuis dat in de magnetron wordt opgewarmd. Misschien willen ze dat bij jou ook proberen? Je weet maar nooit...

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 19:40

Massi

Haha, ja, ik geloof gerust dat hij overleeft zonder warm eten (heeft vandaag zes boterhammen, fruit, een melkbroodje en twee koekjes gegeten overdag, en, hoera! ook nog wat avondeten). Maar het is zo vervelend als hij steeds al tussen 5 en 6 wakker wordt van de honger. Maar goed, vanavond heeft hij dus voor het eerst weer wat beter gegeten (hij kreeg zelfs zijn toetje niet op) dus ik hoop dat hij morgen weer wat later wakker wordt én dat hij de komende tijd 's avonds ook weer beter gaat eten. Ik weet, één zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik hoop dat er een knop om is!

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 19:43

Roosje katoen

Op de BSO bij de creche waar mijn zoontje heen gaat zijn ze nu bezig met een proef. Ouders kunnen een dag vooraf aangevenof hun kind de volgende dag daar eet. Om een uur of 17.00 worden er warme maaltijden bezorgd en eten veel kinderen al daar. Wie weet, breiden ze de proef ook nog uit naar de creche!

Ik denk niet dat de creche zelf meegebracht eten zou willen geven. Het is er altijd best onrustig om 17.00 uur; omdat er al leidsters weg gaan en er veel kinderen opgehaald worden gaan ze met alle kinderen naar de hal en daar is geen tafel waar gegeten kan worden.

En tussen de middag warm eten

mijn jongste eet tussen de middag warm op de crèche. We betalen en bepaald bedrag ervoor en de crèche zorgt ervoor dat de kinderen warm eten krijgen. Rond 17 uur eet hij dan een boterham. Misschien is dat het overwegen waard.

Sunja

Sunja

26-10-2011 om 21:17

Bepaald soort eten

Hey Biene, geldt het voor al het avondeten, dus bijvoorbeeld ook voor appelmoes, vla etc.? Dan kan het inderdaad toch niet aan de structuur liggen. Dat zou je misschien verwachten vanwege pijn in zijn keel (of de angst ervoor) Heeft hij in het ziekenhuis warm eten gekregen en associeert hij het er nu mee? Dat zou kunnen. Zo te lezen lijkt het mij inderdaad eerder een 'psychisch' iets of een daad van verzet dan dat het aan het type eten zou liggen. En het tijdstip kan eigenlijk alleen als hij nog niet helemaal zou zijn opgeknapt van de operatie en heel moe is 's avonds? Anders zou het niet moeten uitmaken gezien jullie altijd al rond dat tijdstip eten. Ik zou daar ook niet zo snel iets aan veranderen eerlijk gezegd. Als het alleen in het weekend kan, wordt het verwarrend en als het meer stress oplevert, heeft het toch geen zin. Denk ik! Maar misschien is mijn mening gekleurd: wij eten zelf namelijk ook altijd tussen 18.00 - 18.15...
Maar misschien is het gewoon een fase die toevallig samenvalt hiermee en gaat het inderdaad vanzelf over! Laten we daarop hopen.
Wel goed dat operatie nu achter de rug is, veel beterschap mocht het van toepassing zijn nog!
Sunja

Sascha2

Sascha2

26-10-2011 om 22:23

Biene

Eet hij wel brood 's avonds? Misschien kun je hem een tijdje op kdv-dagen een broodmaaltijd voorzetten, langzaam uit te breiden met soep, warme broodjes, tosti etc.? Mijn tweede at na de operatie ook bar slecht, maar deed dat ervoor ook al. Juist zachte structuren als puree en worteltjes gingen er niet in, die plakten. Je weet, haar heb ik kunnen omkopen en paaien met allerhande feesttoetjes en ijsjes, er moest bij haar echt een knop om zodat ze besefte dat eten geen zeer meer deed. Maar om het bij je zoon te doorbreken en hem geen hongergevoel te laten hebben zou dat misschien een idee zijn?

Biene M.

Biene M.

27-10-2011 om 06:41

Reacties

Gisteren heeft hij goed gegeten en toch vanochtend weer om 5.00 uur wakker. Daar is dus blijkbaar geen relatie tussen.

Tussen de middag warm is geen optie, dat is op de creche niet te doen en het lijkt me beter om het op thuis- en chrechedagen het zelfde te doen.

Sunja, hij eet 's avonds wel zijn toetje (danoontje).Ik vermoed inderdaad ook dat het iets tussen de oren is, dat hij een drempel moet nemen. En wie weet is dat gisteren gebeurd, we zullen het vanavond zien!

Sascha, ik ga er niet aan beginnen hem brood te geven 's avonds. Hem kennende eet hij dan over 5 jaar nog steeds brood 's avonds, tenzij we het hem tussentijds gaan ontzeggen en dat zou natuurlijk drama worden. Oh ja, die structuur, dat is waar ook, ik ben geneigd daarmee de mist in te gaan

Vanavond eten we couscous met merquez, daar was hij dol op voor de operatie (alleen de groente at hij niet). Ik ben benieuwd of hij vanavond net als gisteren weer overstag gaat en wat eet.

Bedankt voor het meedenken!

Biene M.

Biene M.

27-10-2011 om 21:26

Vanavond

Hij heeft weer flink couscous gegeten! Geen groente of merguez, maar er zit vooruitgang in

Sascha2

Sascha2

27-10-2011 om 23:40

Fijn!

Goed zo, bienezoon, het komt helemaal goed.

Brood met groente

Ik heb wel eens gehoord dat dit ook goed werkt, geprakt eten op brood geven.

Biene M.

Biene M.

28-10-2011 om 14:50

Creatief

Het is wel een creatief idee, Thein Maar als mijn zoon in een wat-de-boer-niet-kent-dat-eet-ie-niet-fase zit, is hij ook niet in de stemming voor nieuw broodbeleg. Maar goed, gisteren en eergisteren heeft hij in elk geval weer íets gegeten, dus het lijkt erop dat ik me te vroeg zorgen heb gemaakt en dat het vanzelf weer goed komt.

Biene M.

Biene M.

28-10-2011 om 21:41

En vanavond

Hele bord leeg en daarna wilde hij nog meer aardappelpuree En dat terwijl hij geen middagslaapje had gedaan. Ik ben weer helemaal gerustgesteld

Massi Nissa

Massi Nissa

29-10-2011 om 08:07

O wat fijn

Biene, heerlijk zeg, hij eet weer. Wat een geruststelling. Heeft hij nog last van zijn keel?
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

29-10-2011 om 12:43

Ja en nee

Ja, heel fijn! En nee, hij heeft geen last meer van zijn keel. Sinds een paar dagen begint hij dat af en toe spontaan te vertellen aan wie er op dat moment maar toevallig vlak bij hem staat

liora

liora

29-10-2011 om 17:50

Biene

Herinner me nu dat toen ik drie was, ik bijna stikte in een zuurtje. Ik heb toen TWEE WEKEN niet gegeten, tot wanhoop van mijn ouders.
Als het pijn doet kan een kind met een sterke wil erg koppig zijn en ook erg bang voor die pijn denk ik.

Fijn dat alles weer normaal is!

Biene M.

Biene M.

30-10-2011 om 06:15

Jeetje liora

DRIE weken! Kan me voorstellen dat je ouders wanhopig waren.

Biene M.

Biene M.

30-10-2011 om 06:16

Ik doe er nog even een schepje bovenop en maak van de twee weken drie. Zal wel aan het tijdstip liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.