Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Even de mentale vlag uit..

.. Het is 20.25 en na slechts 2 waarschuwingen zijn onze kinders (zo goed ls) *stil* !!! Yay.

Hoe laat is/was/wordt het bij jullie, vandaag?

En te vroeg gejuicht, er staat er een in de kamer grmbll.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vaasje

vaasje

09-09-2012 om 23:11

Haha

Yes!! (hoe oud zijn je kinderen?)

Vandaag slaapt onze kleine man voor het eerst in z'n grote bed. Normaal tussen 19.30/20.00 stil, nu eerst alle voertuigen van z'n dekbed benoemd en na gedaan.. Brrrrroem, tutawagen, motor, vrachtwagen enz
Om 20.30 stil. Viel me mee.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vertigo

Vertigo

10-09-2012 om 13:16 Topicstarter

Vaasje

Wat goed dat hij iig IN bed bleef!
Hier was nr 1 heel braaf in zijn peuterbedje maar nr 2 is meer een avond-feest-varkentje. Ze slapen nu op 1 kamer, heel gezellig dus
Ze zijn bijna 6 en bijna 4! Ik zit half in de verkeerde rubriek!

Maar goed ze sliepen best snel. Kijken hoe het vanavond is..

Uurtje of 10

gisteravond, ze is in ons bed in slaap gevallen, daarna in haar eigen bed gelegd, vanochtend lag ze weer tussen ons in... Nou was dat onze eigen schuld want mevrouwtje is in de auto in slaap gevallen en een uur slapen overdag staat voor 2 uur langer wakker s'avonds.

De oudste slaapt hier regelmatig eerder dan de jongste.

Oh en

toen ik haar na het bad (wat soms helpt om beter in slaap te vallen, helaas dus niet elke keer) om een uur of 20.30 in bed legde zei ze "ik ga goed slapen in mijn eigen bed".

Nou daar was ze na 5 minuten dus wel weer klaar mee. Altijd als ze zegt dat ze goed gaat slapen dan is ze nog te alert om in slaap te vallen, dus nu weet ik het zeker, als ze het aankondigd gaat het niet gebeuren.

overigens, ik kan mij er niet meer druk om maken zoalng ik snachts maar lekker slaap en dan vind ik 1 schop van een ijskoud voetje niet eens zo'n punt meer.

Vertigo

Vertigo

10-09-2012 om 23:37 Topicstarter

Ha goeie mandarijn

Dat ze bij bijdehandte beloftes te wakker zijn.
Het idee: 'van het bad worden ze lekker sloom' gaat ook al NIET op bij 2 jongetjes die lekker gaan spelen in bad.

Maar - vanavond weer voor 21u stil hier! Na slechts 1 boze papa-uitbarsting. Niet de leukste manier maar wel de enige effektieve..

Hombre

Hombre

11-09-2012 om 14:43

Gewoon

Om ca 19:00 uur stil tot 06:30 de volgende morgen (2.5j).

De zesjarige gaat pas om 20:00 naar bed maar is dan ook stil tot ca 06:30.

(ja, wij prijzen ons gelukkig, nee, niet alles gaat zo goed)

Vertigo

Vertigo

11-09-2012 om 18:17 Topicstarter

Jaaaa

Zalig Hombre! Dat hebben wij trouwens ook lange tijd gehad: beide sliepen van 19 tot 7. En smiddags ook nog!
Toch helpt de seizoenswissel al mee, lijkt het. Alleen de juffen van de opvang zijn erg koppig en laten het feestbeestje dutjes doen. Vanavond dus weer feest

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-09-2012 om 21:51

En wij hebben pas echt geluk:

drie uitslaapkinderen hier! Oke, ze zijn 's avonds ook niet echt vroeg: vijfjarige jongste is echt met moeite om 20:00 uur in bed te krijgen en vaak wordt dat wel later, zeker in het weekeinde. Maar door de week moeten we de dames wakker maken. In het weekeinde (als er dan tenminste niets hoeft) is de vroegste rond 8:30 uur wakker, de vijfjarige meestal pas rond 9:30 uur. En de oudste is een puber, dan weet je 't wel: niet uit bed te slaan als daar geen reden voor is (ook niet in bed trouwens, da's dan weer minder .
Die tijd van 9:30 uur tijdens weekeinden en vakanties hebben ze alle drie gehad. Alleen middelste wijkt daar nu met regelmaat van af, maar die is oud genoeg om zelf wat te gaan doen. Mazzel...
Aagje

Oh hier

schuift het ritme binnen 2 dagen direct op, hier zijn we denk ik gewoon alle 4 avond/nachtmensen.

Vertigo

ja en als ze zegt "ik ben niet moeeeeeeee, ik wil niet slapuhHHHHH" boehoe snotter gil schreeuw etc etc dan is mevrouwtje dus heel erg moe.

Ik heb al een paar keer afgelopen maand gehad dat ze erg boos lag te schreeuwen en dan plots opeens als een blok in slaap viel.

Hombre

Hombre

12-09-2012 om 09:16

Aagje, uitslapen

Uitslapen, dat is bij ons wat zeldzamer. Soms krijgen we een uurtje extra. Maar gelukkig hebben we ons nu overgegeven aan de weekendochtendtv dus hebben we toch nog tijd voor onszelf

Vertigo

Vertigo

13-09-2012 om 10:09 Topicstarter

Uitslapen

Vanmorgen allemaal lekker uigeslapen tot een kwartier voor schooltijd! Wekkertijd dus weer.
De herfattijd is dus weer begonnen, de kat blijft weer binnen en de kinders gaan langer slapen. Yay!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.