Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Fiets voor 3e verjaardag, welke maat?

Oudste zoon wordt bijna 3 jaar, en we willen graag een fiets voor hem kopen. Hij is alleen vrij klein (loopfiets die we voor hem hadden gekocht past hij ook maar net op), dus we zijn een beetje bang dat hij straks een mooie stoere fiets krijgt, die vervolgens te groot blijkt te zijn.
Hij heeft kledingmaat 98 (broeken soms nog 86), zal hij dan op een fiets met framemaat 20 cm en wielen van 12 inch passen (kleinste maat fiets)?

Jeekaa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-11-2011 om 21:02

Hoe lang?

Hoe lang is hij? Mijn oudste was (en is) ook niet zo lang, maar toen ze 3 werd heeft ze ook een 12" fietsje gekregen. Ze moeten nog bijna een jaar met zijwieltjes fietsen, dus dan groeien ze er snel genoeg op. Toen dochter naar school ging was ze nog geen meter lang, dus met 3 misschien maar 90 cm (ik weet niet meer hoeveel het exact was

Jeekaa

Jeekaa

09-11-2011 om 21:08 Topicstarter

Lengte

Ik denk dat hij ongeveer 94 cm is, veel langer zal het niet zijn. Geloof ook wel dat hij bij de trappers kan, maar omdat hij nog niet goed kan fietsen is het wel belangrijk dat hij ook al bij de grond kan.

Vic

Vic

09-11-2011 om 21:27

Tja

Ik weet eigenlijk niet meer of dochter bij de grond kon met haar voeten. Maar legio driejarigen krijgen een fiets met zijwieltjes en ze kunnen er allemaal mee overweg, ook al kan het gros nog niet fietsen. 94 cm. is een gemiddelde lengte voor een driejarige.

essanlau

essanlau

09-11-2011 om 21:42

Fiets

Hoi,

Net even de foto's nagekeken maar met 3 kreeg onze oudste zoon ook een 12 inch fiets. Zat qua kledingmaat ook in 98, broeken 92 en paste met zijn voeten net bij de grond, zag ik op de foto's. De verkoper van de fietsenzaak adviseerde ook 12'' omdat hij met een maat groter zeker niet bij de grond kon. In het begin zat hij trouwens omdat hij het wel wat eng vond alleen maar op de bagagedrager.... Nu met bijna 5 is hij eigenlijk toe aan een grotere fiets, maar dat wordt dit voorjaar denk ik.

Groetjes
Esther

Rosase

Rosase

09-11-2011 om 22:28

12"

Was hier ook de maat met 3.

Yaron

Yaron

10-11-2011 om 09:06

12,5 inch

Mijn dochter is 108 cm en fietst nog op een 12,5 inch fiets, de fiets is nu wel wat klein voor haar, maar op de 16 inch fiets die klaar staat lukt het nog niet, want dan kunnen haar voeten niet op de grond. Hier in de buurt fietsen de meeste kinderen met 3 jaar zonder zijwieltjes, dus die hoeven er niet altijd een jaar op.

Ook leren fietsen?

is het jullie bedoeling dat je zoon in de toekomst ook leert fietsen op dit fietsje? In dat geval zou ik nog een jaartje wachten met de aankoop van een fiets (vooral als het een nieuwe wordt), want dan heeft ie er over een jaar meer aan en dan kun je beter dan de goede maat kopen. Kinderen die een loopfiets gewend zijn kunnen daarna meestal door op een fiets zonder zijwieltjes.

Vic

Vic

10-11-2011 om 16:36

Het was natuurlijk niet mijn bedoeling om wie dan ook iets te verplichten. Met 'moeten' bedoelde ik dan ook dat de meeste kinderen wel voor een bepaalde periode behoefte hebben aan zijwieltjes. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om die achterwege te laten.
Zo goed?

Jeekaa

Jeekaa

10-11-2011 om 20:12 Topicstarter

Bedankt

voor jullie reacties, we gaan dus gewoon voor een fiets. Vandaag de driewieler maar weer eens tevoorschijn gehaald en wat denk je? Zoonlief fietst na een paar minuten proberen rond alsof hij dat al jaren doet

Tijgeroog

Tijgeroog

11-11-2011 om 10:06

14 inch van decathlon

Onze kleine poppetje dat al graag zonder zijwieltjes wilde fietsen kon op de 12 inch helaas nog niet met haar voeten bij de grond. En dat is lastig opstappen en afstappen.
De 14 inch van Decathlon is lager dan een nederlandse 12 inch, en daar kon ze dus al veel eerder zelf op fietsen.
Maar als je zoon voorlopig nog met zijwieltjes fietst zal een 12 inch wel lukken. Probeer het gewoon eens in de fietsenwinkel. (en anders mag je onze fiets wel kopen. )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.