Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Gal problemen



Mama’s die ervaring hebben met een peuter die gal problemen heeft ?

M’n zoon van 4 heeft al enige tijd last van verschillende dingen ,
- regelmatig obstipatie
- dan weer diarree
- verschillende keren crème kleurige ontlasting
- soms onverklaarbare koorts , overgeven , diarree maar niet tegelijk en maakt dan ook niet een grieperige indruk.
- klaagt vaker over beetje buikpijn en houd z’n handje dan bij z’n bovenbuik.

Was vorige week bij cb en verpleegkundigen zei kan last van z’n gal hebben maar de arts zei nee hoor is door vettig eten..
Heb nu voor morgen een afspraak bij de huisarts omdat ik niet gerustgesteld ben en meerde mensen mij zeiden om de gal te laten checken!

M’n oma , zus en ikzelf hebben galproblemen gehad & die is bij ons alle 3 verwijderd ( hadden gal aanvallen )

geen ervaring. 

Diarree bij/na obstipatie klinkt misschien als een ander poep patroon maar bij kinderen kan dat overloop diarree zijn. Dan zit de verstopping er nog en is het enige wat er langs komt vloeistof.

hopelijk weet je huisarts een goede oplossing. Zeker als hij klaagt over buikpijn is het fijn als daar iets aan gedaan kan worden. 

lindsey115

lindsey115

19-04-2023 om 07:32 Topicstarter

Neweve schreef op 19-04-2023 om 07:07:

geen ervaring.

Diarree bij/na obstipatie klinkt misschien als een ander poep patroon maar bij kinderen kan dat overloop diarree zijn. Dan zit de verstopping er nog en is het enige wat er langs komt vloeistof.

hopelijk weet je huisarts een goede oplossing. Zeker als hij klaagt over buikpijn is het fijn als daar iets aan gedaan kan worden.

De diarree is niet altijd bij of na obstipatie , soms ook dagen erna pas en dat is dan 1dag en dan is het weer normaal, heeft natuurlijk wel eens wat jij zegt overloop diarree gehad maar indd dat was dan op het moment dat hij zelf ook aangaf dat z’n poep niet eruit wou komen 

mijn half-zusje heeft de ziekte van Crohn en hoewel de kinderarts hoog en laag beweerde dat ze er veel te jong voor was had ze al rond die leeftijd degelijke symptomen. Kan ook een glutenallergie zijn? Sini

lindsey115

lindsey115

19-04-2023 om 08:39 Topicstarter

Sinilind schreef op 19-04-2023 om 08:09:

mijn half-zusje heeft de ziekte van Crohn en hoewel de kinderarts hoog en laag beweerde dat ze er veel te jong voor was had ze al rond die leeftijd degelijke symptomen. Kan ook een glutenallergie zijn? Sini


bij glurenallergie kan daar ook ontkleurde ontlasting een symptoom zijn ? Dat is eigenlijk waar ik me het meest ongerust over maak 

Is de crème kleur bij harde ontlasting of bij diarree? Onze dochter had vaak last van diarree en ontkleuring als gevolg van veel fruit eten.

lindsey115

lindsey115

19-04-2023 om 09:49 Topicstarter

Jillz schreef op 19-04-2023 om 09:34:

Is de crème kleur bij harde ontlasting of bij diarree? Onze dochter had vaak last van diarree en ontkleuring als gevolg van veel fruit eten.

Eigenlijk gewoon normale structuur dus niet echt hard of diarree 

Ik zou hier zeker mee naar de huisarts gaan. Er zijn gewoon issues omtrent zijn ontlasting en hij heeft regelmatig buikpijn. Wat het is, geen idee, maar daar is de huisarts voor, die ook kan doorverwijzen. 

Ga naar de huisarts, ontlasting met de kleur van stopverf is niet goed. Galstenen kunnen dat veroorzaken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.