Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Gebroken bovenbeen

Ik ben op zoek naar ouders die ervaring hebben met een gebroken been bij hun kindje.
Mijn zoontje van 2 jaar heeft zijn bovenbeen gebroken.
Om dit te laten genezen, moet hij in het ziekenhuis in tractie liggen.
(zijn beentjes worden dan met gewichten omhoog gehouden. hierdoor groeit het bot weer naar en aan elkaar.)
Op dit moment zit hij al 3 1/2 week in tractie.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Ik wil graag weten hoelang dit nog kan duren en hoe het daarna gaat (als hij weer thuis is)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeger

heeft mijn broer dit ook gehad op 2 jarige leeftijd.
Hij moest toen 6 weken in het zh liggen met zijn benen omhoog. Daarna nog gips en loopgips.
De eerste weken in het zh gingen nog wel; daarna begon de genezing wrs, want hij kreeg meer last van jeuk en wilde zijn bed uit. Als 2 jarige wil je ook wel eens wat anders dan continue in bed liggen. Thuis moest hij veel in de box liggen, omdat hij nog niet goed op zijn benen kon staan of zitten (gaat met gips van lies tot de voet aan toe ook niet lekker). Als hij ging douchen mocht hij in een tuinstoel zitten en andere voet op andere stoel. Hun gebruikten een KOMO vuilniszak om af te dichten. Toen het loopgips erom ging ging alles sneller en kon hij ook meer. Al met al is hij er bijna 14 weken mee bezig geweest. Toen kregen we nog geen fysio. Dat moest je maar vragen als je op bezoek kwam. Dit alles is ruim 30 jaar terug. Dus of het nu zo nog steeds gaat durf ik niet te zeggen.

Knuffel voor jullie en sterkte voor jullie zoon.

Zoontje van vriendin

Het zoontje van een vriendin heeft een spiraal breuk in zijn bovenbeen gehad afgelopen december. Hij heeft 3 weken in traktie in het ziekenhuis gelegen en mocht toen met een gips om zijn been en zijn middel naar huis. Het gips mocht er naar 3 weken af. en in het begin liep hij nog erg voorzichtig maar binnen een paar dagen was hij weer de oude.

Maar iedere breuk en kind zijn natuurlijk weer anders.
Heel veel sterkte

Gr Aapie

adielle van der steen

adielle van der steen

01-09-2010 om 07:03

Foto maken

hartelijk dank voor jullie reactie.
Inderdaad elke breuk is weer anders.
Jesper heeft een rechte breuk en erg dicht bij zijn heup (dus erg hoog).
Het ergste senario wat je kunt hebben volgens de doktoren.
Vandaag weer een foto en hopelijk een gesprek met chirurg over hoe nu verder.
We zijn de 4 weken in tractie gepasseerd, dus het einde is in zicht. Maar graag wil ik weten hoe de laatste paar weken er nog uit gaan zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.