Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

16-02-2011 om 19:24

Geef me geduld!

iemand heeft mijn peuter van bijna drie verwisseld voor een ander. Het lieve gezeglijke kind is verdwenen en in zijn plek heb ik een duiveltje gekregen.

Hij luistert totaal niet, rent op straat van me weg, haalt in een winkel alles overhoop, is brutaal, slaat en heeft driftbuien.
Kortom een heftige peuterpuberfase waar ik helemaal ongans van wordt. Als het niet gaat zoals hij wil gaat hij keihard gillen. Hij slaat zijn broertje, gooit voortdurend met alles.

Het hoort er allemaal bij, dat weet ik ook wel. Maar ik vind het na een paar van die dagen zo moeilijk mijn geduld te bewaren. Dat hij gewoon op straat van me wegliep, terwijl ik ook mijn jongste nog bij me heb, was echt het toppunt. Heb hem echt onelegant achter op de fiets gebonjourd terwijl ik hem toesiste dat als hij dat hij als we thuis kwamen gelijk naar bed ging en dat ik hem even helemaal zat was. Komt je natuurlijk ook op verwijtende blikken van omstanders te staan, maar dat moest dan maar even.

Ook niet de manier natuurlijk, maar ik moet me talloze malen per dag letterlijk inhouden. Ik ben dan echt tot tien aan het tellen. Ik ben toch best een geduldig persoon, maar hij drijft me momenteel tot waanzin.

Ik vraag niet echt tips om zijn gedrag te hanteren hoor, ik doe die waarschijnlijk toch allemaal wel. Hij mag van mij ook best de ruimte krijgen om te peuteren. Zijn broertje is nogal veel ziek en oudste krijgt thuis ook natuurlijk een deel van de spanning mee. Ik snap het ook heus wel.

Maar ik denk dat hij momenteel prima doorheeft dat hij mij tot het uiterste drijft, hoezeer ik me ook inhoud (op die ene keer na dan) en dat dat zijn negatieve gedrag ook voed.

Op school is hij trouwens een engeltje. Bij opa en oma heeft hij wel hetzelfde gedrag, gelukkig maar anders ging ik nog aan mezelf twijfelen.

Dus wie geeft me een groot vat geduld, ik heb het echt nodig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

16-02-2011 om 20:01

Alsjeblieft!

Hier heb je een container vol geduld: < gggggggggggeeeeeddddddddduuuullllllllllddddddddddddddd>
En hier nog iets noodzakelijks: < adem in, adem uit>
En ook nog: je bent bepaald niet de enige die er wel eens doorheen zit en bij tijd en wijle een gekmakende peuter heeft. Een héle kleine troost.

Poeh hee

Arme Kiki, da's niet mals (en ik weet wat je doormaakt). Mijn zoontje heeft ook zo'n fase. Ik probeer niet met dingen te dreigen die ik niet waar kan maken, maar ook ik heb weleens iets geroepen wat me achteraf he-le-maal niet lekker zat. Nu zeg ik gewoon dat ik er heel verdrietig van word als hij niet meewerkt/luistert/doet wat ik zeg. Werkt natuurlijk ook niet altijd, maar ja, hij moet ook leren wat zijn gedrag met anderen doet. Als hij tegen me schreeuwt "JIJ MOET MET MIJ SPEEEELEEEEN!" (hij is vooralsnog enig kind) zeg ik tegen hem dat ik schreeuwen niet aardig vind, en dat ik niet met hem wil spelen als hij onaardig tegen me doet...

En verder: vroeg naar bed zodat ik een niet te kort lontje heb, en hopen dat 't overgaat

dc

dc

16-02-2011 om 20:14

Nee

Sorry, maar ik heb echt geen geduld over. Laat me weten als je een goede bron vindt, ik betaal er met liefde goud voor!

buzz

buzz

21-02-2011 om 10:59

Haha

toevallig toen ze gisteren sliepen zij ik tegen mijn man, ik trek het niet meer met onze jongste (3 en een half).
Ik ga verlopig maar weer eens een tijdje de toutjes wat strakker aantrekken, nee is nee en blijft nee, te lang zeuren, is op de mat en bij hard huilen om niets, mag dat gerust maar wel boven zodat ik er geen last van heb. Oorzaak en gevolg, als jij veel treop maakt vanwegen een driftbui word er minstens de helfd zelf opgeruimd, en er gebeurd niets anders tot dat gedaan is. Verder om en om zelf spelen en samen spelen. En veel complimentjes als het goed gaat. Dat werkte de vorge periode ook, dus wie weet, vandaag lijkt het te helpen. Tja als het weer beter gaat laat ik de toutjes vanzelf weer wat vieren, en dan word ik door haar vast weer over een aantal weken op het matje geroepen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.