Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
S@s

S@s

12-09-2010 om 13:16

Gezelsschapsspelletjes 3-jarige

Hallo!
Ik ben op zoek naar echt leuke gezelsschapsspelletjes voor een jongetje van 3 en een half jaar.
We hebben al Memory en "Boomgaardje" van Haba.
Welke spelletjes slaan bij jullie peuters erg aan?
Ben benieuwd!
S@s

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

12-09-2010 om 13:33

Kwasten sesamstraat

Ik heb een spel van Sesamstraat met kwasten die je in een verfpot moet stoppen, erg leuk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

12-09-2010 om 14:19

Alle spelletjes

Hier slaan alle spelletjes erg goed aan, vooral degenen die totaal niet geschikt zijn voor 3-jarigen. Maar goed, de lol van onze zoon is er niet minder om als hij Monopoly probeert te spelen, of Doolhof, of Kippevel.
Iets passender: GiGa Giraffe, kleurentorentjes, lotto en Jumbolino. Je zou ook plaatjes-domino kunnen proberen.
Spelregels worden hier helaas totaal niet begrepen, meneer bepaalt zelf hoe het moet...

Vic

Vic

12-09-2010 om 14:34

Verschillend

Mijn oudste kon met 3,5 kwartetten en domino, een klein jaartje later ook scrabblen. Jongste was meer van de spelletjes als dokter bibber en jenga.

Van alles

Favoriet op het moment: mens erger je niet en wie is het.

Verder ook veel memory, bambino loco, domino, bingo, kleurenspelletjes, jenga, verschillende kinderspelletjes (kinder dr bibber, dat rare ezeltje dat opspringt etc).

Ook leuk

Kleurentorentjes!
We hebben het nu al zo vaak gespeeld dat dochter van 4 een leuke variant heeft bedacht: iedere twee torentjes

Nijntje hop

vond mijn dochter leuk. Kwartet is hier nog steeds favoriet ook al is ze 7. Mens erger je niet, ganzenbord daarvan zijn ook wat peutervriendelijke versies van. Mijn neefje vond toendertijd een spelletje leuk met gekleurde balletjes en stokjes, geen idee meer hoe dat heet.

S@s

S@s

13-09-2010 om 19:58

Dank!

Dank voor jullie tips!
Heb al jullie spellen op een lijstje geschreven, kan ik binnenkort iets gaan halen. Ik heb ook meteen weer mooie tips voor 5 december!
S@s

klaverblaadje

klaverblaadje

14-09-2010 om 10:06

Mijn eerste spellendoos

Heb pas Mijn eerste spellendoos aangeschaft voor mijn drie jarige dochter.
Vier heel eenvoudige spelborden. Erg leuk.
Verder doen hier alle Haba spellen het goed, vooral die enevoudige die in die kleine blikjes zitten.

m@ss

m@ss

16-09-2010 om 16:22

de wielen van de bus ook een leuk spel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.