Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Grappige nieuwe peuter woorden

Ik ben heel erg benieuwd naar welke leuke niet bestaande woorden jullie kinderen hebben ‘verzonnen’. Mijn dochter noemt een olifant een ‘ofafa’. Brand los!  


Mijn dochter had er meerdere. Poepou=lepel, kwakwa=broccoli, atjie=water, tjotjo=spinazie. Mijn zoon noemde de brandweer blatie.

Mijn kleinzoontje: cocojat = chocolade
                            peejesoop = perenstroop
                            majajijn = mandarijn

Kleinzoon toen 2: bomi (boormachine)

En andere kleinzoon: eco eco; wij dachten dat hij eekhoorn bedoelde maar die zagen we niet. totdat er een helikopter overkwam en hij omhoog wees en zei: eco

De tuiters. Dat waren Jip en Janneke (kleuters). Heeft heel wat hoofdbrekens gekost om te begrijpen welk boek mijn 2-jarige voorgelezen wilde hebben.

Mamabos = olifant

Schoenen = loemies 
Sokken = jotten
Tomaat = motaat

Gioia82 schreef op 29-03-2023 om 21:24:

Mamabos = olifant

Die ken ik, dat deed mijn zoon ook! Kwam van het liedje ‘olifantje in het bos, laat je mama toch niet los’ 

pipaas= pindakaas
Looly = yoghurt 

flapje=grapje

Zjaf = giraf
Papaai = papagaai
Oojfa = olifant
Mss kind toch eens meenemen naar een dierentuin

haar krabbelen= haar kammen

Mama koei! (Mama ik heb geknoeid)
Koetela (chocolade)
Neeuws (sneeuw, vaak omdraaiingen)
To (auto)
Oefa (olifant)

Vroeger toen onze zoon klein was waren wij een lang weekend aan de Belgische kust. Wij waren op het strand toen we een auto aan hoorden komen met een bel. Mijn man liep daar met zoon naar toe want wij dachten dat het de ijscoman was. Bleek hij soep te verkopen dus mijn man zei dat is de soepboer. De dagen die erop volgden zei mijn zoon als hij het belletje hoorde: de stoephoer!

Meesje schreef op 30-03-2023 om 06:59:

Zjaf = giraf
Papaai = papagaai
Oojfa = olifant
Mss kind toch eens meenemen naar een dierentuin

Haha, dat zei mijn kleindochtertje ook! 

watertoren schreef op 30-03-2023 om 09:15:

Vroeger toen onze zoon klein was waren wij een lang weekend aan de Belgische kust. Wij waren op het strand toen we een auto aan hoorden komen met een bel. Mijn man liep daar met zoon naar toe want wij dachten dat het de ijscoman was. Bleek hij soep te verkopen dus mijn man zei dat is de soepboer. De dagen die erop volgden zei mijn zoon als hij het belletje hoorde: de stoephoer! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.