Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Grappige uitspraak

gastouderkindje net..ik leg minibolletjes uit de vriezer voor straks bij het eten, ik haal er een paar uit de zak, doe ze in een ander zakje en leg dat op het aanracht en stop de rest terug in de vriezer...zegt oppaskindje: waarom leg je die nu daar neer????? dus ik zeg dan kunnen ze even ontdooien en warm en zacht worden...ja zegt hij : en groter groeien!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eigenwijs

mijn jongste wordt bijna 2 en begint wat 2 woorden zinnetjes te maken.

vanochtend wijst ze naar een vliegtuig in de lucht.
"trein"
ik "nee vliegtuig"
"mama nee da ies trein"

geweldig in 1 keer 5 woorden achter elkaar !!

Irene

Irene

28-06-2011 om 13:00

Drama

Jongste (dochter van 2 en een half) maakt nogal een drama van nou ja van eigenlijk alles. Vanmorgen viel er een stuk kaas van haar brood: krijsen! Dus ik zeg: "je kunt ook gewoon zeggen dat er kaas van je brood valt!". Oudste zoon van 10 voegt er nog aan toe: "ja of je kunt zeggen dat er iets verschrikkelijks is gebeurd". Reactie van dochter: "nou, ik wil gewoon krijsen"
Zucht. Wij zeggen nog: "nou dat doe je dan voortaan maar ergens anders, op de gang ofzo" waarop ze meteen vraagt: "mag dat dan ook boven?"

Sunja

Sunja

01-07-2011 om 22:51

Verstoppen

Ik zeg tegen mijn peuter van net 3: zullen we verstoppen? Hij springt op van enthousiasme, rent naar de wc, gooit er een hele wc-rol in en trekt door. Ja, die wc deed heel goed mee aan dat spelletje door flink te verstoppen!!

Ahh

Onee! Wel heel grappig dat hij die link legde..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kiki

Kiki

02-07-2011 om 09:21

Gisteren de 20 - weken echo

en ik vertel mijn oudste dat we dan weten of hij een broertje of een zusje krijgt.
Hij kijkt me even minachtend aan en zegt beslist: "ik wil geen broertje of een zusje, ik wil een kuikentje"

Uhm ... die had ik nou net niet in de aanbieding.

Die middag vertel ik hem dat hij een broertje erbij krijgt toen was het ook al niet goed want: "maar, maar, maar ... (trillend lipje) ik wilde een zusje" (bibberend stemmetje) ik heb al een broertje

Massi Nissa

Massi Nissa

03-07-2011 om 08:09

Kiki

Er zit meer verschil tussen een kuikentje en een zusje dan tussen een zusje en een broertje. Hij draait nog wel bij . Mijn dochter ging haar broertje pas echt waarderen toen alle meiden in de klas jaloers bleken te zijn op De Baby.
Groetjes
Massi

Kiki

Kiki

03-07-2011 om 09:33

Dat denk ik wel

hoewel hij vanmorgen zelf wel een baby in zijn buik ging nemen, want dan kreeg hij wel een zusje.

Ik denk dat ik maar eens een babypop ga kopen voor hem

Leuk kiki

koop een popje voor hem ! Mijn oudste was 6,5 en speelde al een tijd niet met poppen, totdat het zusje er kwam, toen moesten de poppen en spul weer van zolder. Zo schattig, heb daar een mooie foto van. Dan ligt mandarijntje, pop1, pop2 en ik op bed (ik aan het breien). Knussere momenten zijn er niet !!

Carolien

Carolien

07-07-2011 om 19:42

Taal

Ben met dochter van 3 jaar en 11 maanden in de winkel. Verkoopster zegt in een gesprekje dat ze met dochter heeft: jij bent kleiner als mij. Dochter zegt: dan ik! Verkoopster reageert niet en vervolgens tettert dochter keihard door de winkel: Je zegt het helemaal fout, het is 'dan ik'. Ik wilde het liefst onder de vloer verdwijnen. Wij verbeteren haar en de oudere kinderen natuurlijk ook steeds, maar dit is niet helemaal de bedoeling.
Moeten nog wel vaker iets corrigeren. Vaak horen we bj haar iets in het trant van 'hun doen'. Ook dat verbeteren we dan door te zeggen 'zij doen..', waarop dochter ineens zei: Zijn het meisjes dan?
Groetjes,
Carolien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.