Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Groeipijn bij kind van 2?

Mijn dochter van 2 (27 mnd) is sinds een week echt niet te hanteren. Bij alles is het nee, nee, krijsen, brullen, wil niet dit, niet dat, toch weer wel, slecht eten, etc. Lijkt op peuterpubergedrag, maar ze roept heel vaak au pijn. Ze doet steeds haar sokken uit en kijkt dan naar haar voetjes. Ze loopt gewoon en ik kan niets geks ontdekken, maar vooral bij haar benen is het vaak au pijn.
Kunnen dit groeipijnen zijn?
Gisteravond voor het slapen gaan hebben we haar maar Sinaspril gegeven, zo van "baat het niet, dan schaadt het niet" en ze heeft de hele nacht geen kik gegeven. Misschien toeval, maar toch.
Kan het idd groeipijn zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

12-12-2008 om 22:05

Huisarts

Het is best handig om even langs de huisarts te gaan. Wij hadden namelijk laatst met onze peuter ook qua gedrag en eten best toestanden en ook 's nachts hard huilen. Ik kwam er maar niet achter wat er was. Bij de huisarts bleek ze een oorontsteking te hebben........

Als je dan toch voor de theorie baat het niet dan schaad het niet gaat dan is een kort bezoekje aan de HA dus handig

Groeipijn heb ik zelf trouwens pas echt gemerkt bij mijn oudste toen ze 4 of 5 was trouwens. Maar dat wil niet zeggen dat een peuter het niet ook kan hebben.

Succes in elk geval.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

14-12-2008 om 22:39

Groeipijn

Groeipijn kan best al op deze leeftijd hoor. Mijn dochter heeft het ook ongeveer vanaf die leeftijd. En nu nog steeds (5 jr). Vaak heeft ze er last van als ze gaat slapen, dus ontspant. In haar benen dus ook, het is bijna altijd haar linkerbeen. Soms wordt ze er 's nachts wakker van. Er is net een draadje in gezondheid geweest waarin iemand goed uitlegde wat het is. Verder moet je haar peuterpuberen los zien van eventuele gezondheidsklachten. Als je het gevoel hebt dat haar wat mankeert dan zou ik naar de dokter gaan. Als hij niks kan vinden dan is dat misschien ook fijn om te weten. Als ik bij mijn dochter twijfelde of ze echt pijn had (inmiddels weet ik precies wanneer het echte pijn is) of dat ze aandacht wou, dan gaf ik haar een vitaminepilletje, een placebo zeg maar. Dan kwam ik er ook wel achter. succes, en nogmaals, als je het niet vertrouwt gewoon even naar de arts. Yvon.

Hier ook

Hier is het ook begonnen met overal au. Au aan zijn ledematen met name. Hij wijst altijd wel iets aan. Hij huilt nu ook 's nachts in zijn slaap. Ik dacht eerst dat hij nog een beetje last had van de griep, maar was het wel griep? Misschien was hij wel koorstig van de groeipijnen? En nu dacht ik, oo zal wel aandacht zijn. Ik zeg au, dan krijg ik aandacht. Maar nu lees ik dit en herken er best veel in. Ik was vandaag zo wie zo van plan om hem even op te meten. Misschien dat er veel (of nog niet) verschil in zit na de laatste meting in oktober/november
Ik zal eens op dat draadje kijken en er zal vast wel wat op internet te vinden zijn over dit onderwerp.

Chris35

Chris35

15-12-2008 om 19:23 Topicstarter

Nu ook koorts

De afgelopen dagen weer veel strijd gehad. Met alles eigenlijk. En ze kan zichzelf ook niet meer vermaken.
Gisteravond vond ik haar erg warm en vanmiddag mat ik haar temp en die bleek 38.8 te zijn. Dus morgen toch maar even naar de huisarts om een oorontsteking te bevestigen cq uit te sluiten. Wat de groeipijn betreft, die sluit ik ook niet geheel uit, maar op internet las ik dat het bij peuters niet vaak voorkomt. Vanavond krijgt ze wel sinaspril, dan weten we iig dat de koorts niet erger zal worden.
Ik laat het nog wel weten wat de HA morgen zegt.

Chris35

Chris35

16-12-2008 om 20:03 Topicstarter

Niet ziek

Vanmiddag naar de huisarts geweest en die constateerde aan een kant wat vocht in het oor en iets rode amandelen maar niets om medicijnen voor te schrijven.
Groeipijn leek hem wat onwaarschijnlijk.
Dus is ze gewoon ff in een verschrikkelijke peuterpuberfase :-///
Moeilijk hoor, om een juiste modus te vinden. Meestal probeer ik er een positieve draai aan te geven maar op een gegeven moment ben ik dat gedraai en gedoe gewoon zo beu! Het gooien met eten is ook weer terug. We hebben de beugel op haar -stokke- kinderstoel weer teruggeplaatst, want ze liet zich gewoon steeds onderuit zakken. Poeh, gaat dit nog erg lang duren?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.