Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
wanhopige mama

wanhopige mama

14-06-2009 om 10:48

Halfbloed huidje, witte jeukende vlekken

mijn dochter v 2 is een kind van een halfbloed surinamer en ikzelf als blanke nederlandse
zij heeft wittige vlekken aan de binnenkant van haar knietjes, ellebogen en in haar nekje die waanzinnig jeuken, ze krabt ze stuk. wat is het en wat kan ik er aan doen. De dermatoloog heeft pas in september een plekje voor haar, maar moet zij dan nu zo lang lijden? de huisarts adviseert vaseline maar dat helpt helemaal niet. bedankt voor de tips vast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huidschimmel?

Is het geen huidschimmel? Ik neem aan dat de huisarts dat al heeft uitgesloten, maar zo niet dan kan je dat behandelen met creme tegen voetschimmel (drogist).

Rafelkap

Rafelkap

14-06-2009 om 16:37

Zwitsal

zou ik sowieso niet gebruiken bij een gevoelige huid! Daar zit echt troep in!
vraag je apotheker eens voor advies voor zalfje en evt. badolie, die verkopen dat ook.

Ef

Ef

14-06-2009 om 18:24

Kind meenemen naar de apotheek

Doe ik met mijn zoon die vaak vlekken en plekjes heeft. Ik laat de plekjes zien en meestal heeft ze dan wel een zalf en soms een badolie.

He verdikke

Nou had ik laatst gelezen over een huidprobleem dat bij kinderen met een donkere huid lichte vlekken veroorzaakt. Maar het was voor zover ik me herinner geen schimmel. Het bleef bij mij hangen omdat een Surinaams jongetje dat bij mijn zoon op de creche zit het op dat moment kennelijk had (ik dacht dat het vitiligo was, maar dat was het dus niet). Alleen weet ik a) niet meer hoe het heet en b) niet of het jeukte. Ik heb dat kind niet zien krabben.

Weet de Surinaamse kant van de familie misschien raad?

Groeten,

Temet

Yvon Meijer

Yvon Meijer

14-06-2009 om 21:18

Vaseline

Alleen vaseline sluit de huid af, wordt niet opgenomen. Als je vaseline/paraffine-zalf (50/50 % ) haalt bij de apotheek (goedkoop) dan wordt het vet wel lekker in de huid opgenomen. Wel vaak smeren dan werkt het goed, is wel erg vette crème dus beetje uitkijken met kleding. Mits dit het probleem is uiteraard; droge/eczeem-achtige plekken. Kan je anders niet je arts vragen een dermatoloog te zoeken ergens anders die eerder tijd heeft? September vind ik wel heel erg ver; de hele zomer nog door! Ik zou toch wat meer stennis gaan schoppen en eisen dat er eerder iemand naar kijkt die er wel wat zinnigs over kan zeggen, hiermee kan je haar toch niet drie maanden laten doorlopen. Zet 'm op en sterkte, Yvon.

marie

marie

14-06-2009 om 22:09

Lanette-creme

Hallo
Probeer anders ook Lanette-creme. Kun je gewoon kopen (eigen merk) bij de Apotheek.
Niet duur en werkt echt heel goed!
succes

Terug naar de huisarts

Hij/zij kan je helpen met een snellere doorverwijzing en kan in de tussentijd wat beters dan vaseline voorschrijven.

Wij kunnen het niet zien dus je kan beter advies inwinnen van iemand die het wel kan zien en er voor geleerd heeft. Ik weet wel dat het eerste advies niet hielp maar vooral met huidproblemen moet je soms meerdere keren terug voordat het opgelost is.

Mariel

Rembrand

Rembrand

15-06-2009 om 08:47

Wachttijdbemiddeling.

Overigens vind ik het compleet belachelijk dat je pas in September terecht kunt bij de dermatoloog ! Hoe moet dan bij mensen met acute problemen ? ( open eczeem, heftige psoriasis etc. ).
Kan je verzekering niets voor je doen en bemiddelen voor wachttijdverkorting ( eventueel in een ander ziekenhuis ).
M.

Jakiro

Jakiro

15-06-2009 om 09:37

Rembrand

Die acute klachten kunnen dus wél snel, waardoor niet spoedeisende dingen wat langer moeten wachten. Meestal kan dat ook wat langer wachten, omdat het dus inderdaad niet acuut is.
Tuurlijk kan je op korte termijn een afspraak maken, dat zou alleen betekenen dat je voor spoedeisende zaken geen plekje open houdt en dat die er dus tussendoor gepropt moeten worden, waardoor het standaard spreekuur ontieglijk uitloopt. De boosheid van patienten is groter als het spreekuur 1,5 uur uitloopt, dan als ze 8 weken moeten wachten.
Jakiro

Gewoon droge huid met eczeem

Klinkt gewoon als een extreem droge huid die gevoelig is voor eczeem. Op een donkere huid tekent zich dat wit af.
Heb je helemaal geen dermatoloog voor nodig, dit is iets wat elke huisarts ook aan kan.
Alleen vaseline sluit de huid teveel af, dus terug naar huisarts en vragen om een goed vettende onderhoudszalf zoals cetamacrogol of lanetta en daar zeker 2x per dag mee smeren, daarnaast voor de eczeemplekjes hydrocortison o.i.d.

Smeer vooral niet met cosmetica die lekker ruikt, dus geen zwitsal etc. Mijn ervaring is dat het met weleda ook niet beter wordt. Dat bevat nl. sesamolie en dat is flink allergeen.

mpronk

mpronk

19-06-2009 om 08:04

Eczeem

wij gebruiken locobair repair.

gewoon bij apotheek of drogist te verkrijgen.
Helpt prima. Mijn dochter heeft zeer droge huid. Ineens komen er droge plekken te vorschijn. Ze krabt dit soms kapot. meestal in de winter of na het zwemmen.

marion

wanhopige mama

wanhopige mama

23-06-2009 om 08:58

Marion, zalf voor eczeem

Ik kan het niet terugvinden op internet. klopt de naam en kennen ze het bij de apotheek? Dan ga ik het halen als jij zegt dat dat goed helpt.

amk

amk

23-06-2009 om 11:16

Locobase repair

volgens mij is het locobase repair en dat helpt idd heel goed.
Ik heb voor mijn dochter 50/50 lanette/vaseline zalf laten maken bij de apotheek. Smeert soms wat lastig maar helpt bij haar heel goed.

Ja, lanette/vaseline

Hier ook 50/50 lanette vaseline, werkt ook heel goed. Vlgs. de dermatoloog is dat een "heel zuivere zalf", geen idee wat-ie ermee bedoelt, maar het klinkt goed
En het is idd Locobase Repair (ken het verder niet).

Terug naar de huisarts?!

Wanhopige mama waarom ga je niet gewoon even terug naar de huisarts?

Ik weet zeker dat alles wat aangeraden wordt goed bedoeld is en misschien ook wel werkt maar wij kunnen je kindje niet zien. Laat de huisarts even kijken en vraag naar iets anders dan vaseline.

Huidproblemen zijn vaak een langer durend iets en het is handig voor je huisarts als hij je dan vaker ziet zodat hij ziet hoe het gaat.

Mariel

Yvon Meijer

Yvon Meijer

24-06-2009 om 21:06

Locobase repair

locobase repair hielp hier niks, en het is duur. Vaseline met paraffine/lanette hielp wel en kost niet veel. Kwestie van uitproberen. Maar zoals al velen, en ik ook al, zeiden, waarom ga je niet terug naar de arts en vraag je om een snellere verwijzing? Ik vind dit iets waar je niet al te lang mee moet doormodderen, je dochter heeft er erg last van toch en de problemen kunnen erger worden als het verkeerd behandeld wordt. Ga er achteraan en laat je niet afschepen.

Ontevreden over locobase repair

Locobase repair is heel duur en het hielp hier totaal geen biet, het eczeem werd alleen maar erger.
Wat hier hielp?
Naar huisarts en allergoloog, en een strikt smeerregime met onderhoudszalf (hier werkte unguentum lanetta beter dan de cremor lanetta of cetamacrogol) en een klasse 2 hormoonzalf voor als het eczeem de kop opstak.

Echt, ga gewoon naar de huisarts en laat er naar kijken. En verder smeren smeren smeren...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.