Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Halfhoog stapelbed voor 3 en 1 jarige?

Binnenkort gaan mijn 2 kinderen van 3 en 1 jaar op een kleine kamer slapen. De ruimte is dus beperkt, daarom wil ik eens rondkijken of er halfhoge stapelbedden bestaan?

Ik heb naar een gewoon stapelbed gekeken bij ikea op hun website maar daar staat dat deze bedoeld is voor vanaf zeven jaar. En er zijn natuurlijk de halfhoge hoogslapers van Flexa en zo , maar daar slaapt niemand onder. Zelfmaar iets timmeren? Wie weet raad?

Viridantia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schot voor de boeg

Kun je niet je oudste op een matras op de grond laten slapen en dan een bedje "dwars erop" over het voeteneind heenzetten voor Ukje? Of ben ik een watje dat ik een driejarige in een hoog bed eng vind (wat als-ie midden in de nacht moet plassen, kan-ie dan veilig dat trapje af?)

Ik heb nog nooit een halfhoog stapelbed gezien. Wel een halfhoogslaper waar je dan een matras onder zou kunnen leggen, maar die ligt dan ook op de grond (hoewel er vermoedelijk dan ook wel een ledikantje of peuterbed onder past)

Groeten,

Temet

liora

liora

28-02-2011 om 22:09

Flexa heeft het antwoord

Flexa heeft stapelbedden met veel tussenruimte (niet handig, hoogste bed is dan erg hoog) en ook stapelbed met weinig tussenruimte. Dat zou denk ik best kunnen met een 3-jarige.
Maar mogelijk helemaal een uitkomst is het Flexa juniorbed. Daar kan je namelijk ook een stapelbed van maken!

Liora

Clowntje

Clowntje

28-02-2011 om 22:11

Junior stapelbed

Die zijn niet zo hoog. Onze oudste en middelste slapen daar in. Nu waren ze wel iets ouder toen ze er in gingen ( 4,5 en 2,5).
Bed is iets van 1.40 hoog, 70 breed en 1.50 lang.
Flexa heeft ze en de blank houten meubelhal in Alkmaar. Verder zijn ze redelijk zeldzaam.

Sascha2

Sascha2

28-02-2011 om 23:03

Flexa

Mijn dochter van drie slaapt onder de verhoogde halfhoogslaper van Flexa waar mijn dochter an vier op slaapt. Ideaal, voldoende ruimte en toch makkelijk opmaken.

Valkyre

Valkyre

28-02-2011 om 23:28

Luzan

Wij hebben een superdegelijk stapelbed (niet al te hoog) gekocht bij Luzan, online. Snelle levering. Niet zo goedkoop als Ikea maar vele malen mooier. Voor het onderste bed hebben we voorlopig zo'n plastic rekje wat je onder het matras kunt schuiven. Boven zit een goed stevig rekje. (zoonlief is bijna vier maar niet zo'n klauteraar, dus hij wil niet zelf in en uit het bovenste bed klimmen).

Kijk maar eens op www.tienerkamer.nl
Ja die naam dekt de lading niet echt, maar het bed is echt prachtig

Twijfelaar

Is een twijfelaar anders niets? Dat ze naast elkaar slapen?

Op zich hangt het ook een beetje af van hoe klein een kleine kamer is. Een uk van 1 jaar zou ik denk ik toch nog in een ledikantje laten, en dan een peuterbed voor de 3-jarige erbij?
Of inderdaad matras op de grond. Vallen ze ook niet zo hard als ze uit bed vallen.

Guinevere

Guinevere

01-03-2011 om 09:44

Hoe klein is die kamer?

Ik vraag me af hoe klein die kamer is? Ik zou ook eerder kiezen voor een ledikant en een peuterbed. Dat neemt net zoveel plek in als één normaal bed.
Een kind op een matras op de grond zou ik nooit doen. Lijkt me niet gezond ivm tocht en slechte ventilatie van het matras. Dan nog eerder een peuterbed met het voeteneind onder een halfhoogslaper, en later die halfhoogslaper verhogen tot stapelbed. Eh, dat bestaat toch?

Valkyre

Valkyre

01-03-2011 om 20:02

Oh 1 jaar,

dat had ik niet gezien. Met zo'n extra plastc rekje wat je onder het matras schuift zou dat misschien wel kunnen met dat stapelbed van Luzan. Dan is er nog maar ca 50 cm ruimte tussen trapje en veiligheidsrekje. Maar ik vind 1 ook wel jong voor zo'n groot bed. Zoonlief sliep toen nog gewoon in z'n babyledikant. Met ca 2 jaar (geloof ik) in het peuterbedje, en nu (bijna vier) in het stapelbed. Hij is niet zo'n klimmer, dus slaapt meestal beneden, met extra beveiliging dus. Heel knus onderin, met een orientatielampje en doeken eromheen. Net een huisje.

Hanne.

Hanne.

02-03-2011 om 08:29

13 of 23 maanden

Het maakt nogal uit of we het over een 1 jarige van 13 maanden of een 1 jarige van 23 maanden hebben natuurlijk. Idem voor een 3 jarige van 36 maanden of een van 47 maanden.

Hier gingen de kinderen met 2 jaar over naar een gewoon bed, een kind van 23 maanden in het onderste stapelbed leggen zou ik dus geen probleem vinden.

Met nét 3 jaar in het stapelbed zou ik denk ik niet zo snel doen. Met bijna 4 jaar had het met mijn oudste gekund (deden we op vakanties ook).

viridantia

viridantia

02-03-2011 om 20:03 Topicstarter

Valkyre, wat voor een rekje is dat?

dat plactic rekje dat je eronder schuift?

viridantia

viridantia

02-03-2011 om 20:10 Topicstarter

Ze zijn bijna 1,5 en net 3

dus niet zo heel klein.Ik kan natuurlijk het ledikantje,waar de oudste nu nog in slaapt onder de halfhoogslaper schuiven maar weet niet hoe hoog die halfhoogslapers zijn? O wacht zijn die 1.40m? Dan vind ik dat nog hoog voor driejarige.

marie

marie

02-03-2011 om 20:22

Bedrekje

Hallo
Ik denk dat ze een bedrekje bedoelt - op Marktplaats worden er diverse aangeboden:
Zoiets gebruikten wij voor het bed bij oma en op de boot
http://link.marktplaats.nl/427917947
En anders zoiets?
http://link.marktplaats.nl/427584082
Maar hoe oud zijn je kinderen nu precies?
En waar slapen ze nu?
En waarom moeten ze ineens samen op een kleine kamer slapen?
Via "google" kwam ik ook nog dit tegen:
http://www.kinderkamerparadijs.nl/?id=16&shop=4&product=61&producttitle=peuter-stapelbed-onbehandeld-70x150
Zelf zou ik in dat geval denk ik voor 2 peuterbedden of voor 2 meegroeibedden van Ikea kiezen en dan voor jongste op kleinste stand en voor oudste op middelste stand.
Ik heb trouwens ook wel eens gezien dat het ene kind in een laag bed sliep en het andere kind in een halfhoogslaper, waarbij de bedden in de hoek stonden, met de voeteneinden bovenelkaar - snappen jullie het nog? Zulke kleine kinderen gebruiken immers nog lang niet het hele bed.
Succes

Hier krijgen ze er een

Mijn kids (net 3 en net 1) slapen ook samen ivm ruimtegebrek. We hebben op marktplaats een laag stapelbed gekocht met bus ombouw. Mijn ouders zijn er nu een safaribedbus van aan het maken. Dus een rand erop boven zo geverfd dat het bij de bis hoort. Zodat oudste er met geen mogelijkheid uit kan vallen. Dierenhoofden gemaakt voor de ramen van de bus zodat de jongste er niet door heen kan. En aan de voorkant. Een slang maar dan zo dat het een hekje is die je er in en uit kan doen zodat jongste er niet uit kan. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk werkt. Maar ik weet dat ze er niet uit kunnen vallen. En dat het geheel veilig is. Dus nu kijk ik alleen nog naar hoe geweldig hij wordt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.