Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
marcella

marcella

16-10-2008 om 16:00

Hangen en zeuren, ben het even zat

Ik ga heel even van me af schrijven hoor..

Ik ben soms mijn zoontje van net 3 zo zat..
Ik ben vaak met hem thuis en hij gaat maar niet alleen spelen. Ook vraagt hij steeds en dan bedoel ik echt om de 5 minuten of hij wat mag eten. Ook al zeg ik duidelijk nee toch blijft hij dit doen.
Soms erger ik me ook aan hem, dan gaat hij niet spelen maar zit maar de deur open en dicht te doen bv.
Ik word er zenuwachtig van.
Mijn oudste zoontje kon zich prima zelf vermaken en was het liefst lekker thuis maar hij hangt alleen maar. Ook zegt hij dingen als 'ik vind mijn speelgoed niet leuk" 'ik vind het hier niet leuk enz"
Hij gaat 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal wat hij wel leuk vindt.

Het is niet zo dat ik niets met hem doe; ik speel vaak met hem in de hoop dat hij alleen verder wil spelen. Ook lees ik vaak voor.

Ik merk dat ik een beetje negatief over hem ben en dat wil ik niet! Ik weet dat het zo snel gaat en voordat je het weet op school zitten maar kom even niet uit deze circel.
Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat betreft eten

Wat betreft eten: als mijn zoontje steeds vraagt om eten zijn er twee mogelijkheden. Of hij heeft trek in wat lekkers (soms mag dat, soms niet), of hij heeft echt honger. Kan natuurlijk ook. Nou vind ik het ook weer niet nodig dat hij honger heeft, dus als dat zo is mag hij een droge (volkoren)boterham. Eet hij die, dan had hij dus kennelijk inderdaad honger, wil hij die niet (denk even het sippe smoeltje en het gedrein erbij 'nee-hee, die wil ik nie-hiet') dan was het hem kennelijk om snoep te doen en moet hij niet zaniken. Zanikt hij toch, dan kap ik hem zoveel mogelijk af. Met wisselend succes, overigens

Verder geen tips, maar er komt vast nog wel wat van andere forummers.

Groeten,

Temet

Eten=moe

Bij mijn zoon staat constant zeuren om eten gelijk aan vermoeidheid. Hij zit zichzelf dan in de weg en weet geen andere oplossing dan maar te zeuren om eten. In de sporadische gevallen dat hij dan iets krijgt eet hij het vaak niet eens op, dus dat zegt mij genoeg.
Geen oplossing voor het hangen en zeuren van je zoon, maar misschien herkenbaar?

Sylvia van den Burg

Sylvia van den Burg

18-10-2008 om 11:23

Herkenning

Hi Marcella,
Alleen maar herkenning! lees maar ook het topic: een dwarse peuterpuber hierboven.
Gr en sterke
Sylvia

Maak een dag indeling

Eventueel met pictogrammen zodat je zoontje weet wat er gaat gebeuren. Hierin laat je ook zien dat er dingen zijn die hij samen met jou doet, maar ook alleenspeeltijd. Want zo'n ontdekkende peuter die overal alles vanaf wil weten kan zeer vermoeiend zijn.
Alleenspeeltijd kan je met een kookwekker aangegeven. Wanneer je dit wilt opbouwen begin je bijv met 10 minuten en dat laat je dan langzaam aan oplopen.
Die dagindeling wil niet zeggen dat je niets meer spontaan kunt doen zoals lekker winkelen, de kinderboerderij, op visite ... noem maar op. Je kan dan gewoon bij thuiskomst een knijper verhangen naar hoe de dag verder weer gaat verlopen.
leuke sites via :http://dagritmekaarten.startkabel.nl/ niet alle links werken, en je moet een beetje zoeken wat er bij een peuter past.
Kan erg handig werken. Maar is zeker niet zaligmakend hoor!! Onze boef verhangt nogal eens de knijper bijvoorbeeld

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.