Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Hectische ochtend door dwarse peuter

Poehee, wat kan dat een hoop energie slurpen, een dwarse peuter vroeg in de morgen. Gezellig aangekleed (dat dan weer wel), tot ze zag wat ze aanhad en toen brak de hel los. Terwijl ze nota bene had ingestemd met deze outfit! Er kwam een geluid uit haar wat ik nooit eerder gehoord heb, maar het was duidelijk een aanstel-geluid. Na veel vijven en zessen wilde ze haar kleren aanhouden, maar toen moesten er nog tanden gepoetst. Inmiddels stond het zweet op mn rug, dus dat hebben we maar ff snel gedaan. Godzijdank zaten er geen klitten in haar haar (dat is meestal ook een reden om het op een gillen te zetten). Ze wilde per se witte sokken aan in haar paarse sandalen. Goed meid, je gaat toch "maar" naar opa en oma Regenlaarsjes voor de zekerheid maar ingepakt.
Echt, dat gekrijs op de vroege morgen is echt een trigger voor me om te ontploffen. En het is ook al zo warm in huis. Jajaa, vanmorgen was echt een feestje!
Gelukkig heb ik haar vrolijk bij opa en oma af kunnen zetten, maar ze zat constant te gapen en te drammen, dus ik ben maar heel snel weggegaan, na mijn ouders succes gewenst te hebben
Zo, dat ben ik weer ff kwijt!
Ging het bij jullie wel soepel vandaag?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

29-07-2010 om 11:03

Haha

Zo herkenbaar! Mijn oudste zoon, nu zeven, kon er ook wat van. Als ik dit lees zie ik wel een voordeel van jongens: geen outfit-gezeur en kort(er) haar. Maar verder... Ik kwam vaak op mijn werk en dan had ik zoveel achter de rug!
Ik zei vaak hardop: ok, ik lees samen met een psychiatrisch patiënt, een beetje als mantra, af en toe herhalen.

Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ayla

ayla

29-07-2010 om 13:27

was vanmorgen ook blij toen ik de jongste kwijt was, hielp natuurlijk niet mee dat hij gisteren zijn slaapje heeft overgeslagen, Dan is hij de dag erna echt lastig. Boehoehoe, wil mmamaaaaa, papa weg. Nee mag niet papaaaaaa, mamamaha doennnn. Zat erna met oudste van zes in de auto: mama wat was het vanochtend toch weer vermoiend met aylazoon... met een diepe zucht erachteraan.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-07-2010 om 17:25

Je, vandaag was heel soepel

Ze heeft vanmorgen alleen maar een halve tube tandpasta leeggegeten. De huisarts voorspelde overgeven en buikkrampen, die zijn gelukkig uitgebleven.
Eerder deze week had ze 's ochtends haar halve kamer onder de poep gesmeerd, dat was veel meer werk.
(ik ben nu even naar haar kamer geweest, want ze ging haar pop halen, maar ik hoorde de kraan. Ze had zich volledig uitgekleed en stond met water te spelen, maar eerst heeft ze al haar speelgoed uit de kasten gehaald. Het gaat heel soepel hier...)
Verder heeft ze deze week onze slaapkamer "gepoetst" met haar onderbroekje. Dat was lekker nat, want ze had er net in geplast. Gisteren heeft ze een fles shampoo over haar hoofd uitgegoten. Toen heb ik 'r, met grote broer, in bad gezet, maar terwijl ik wegliep om een schone handdoek te pakken heeft ze ook de fles met badschuim in bad uitgegoten. Ik denk dat de drogist flink aan me gaat verdienen deze week... (en de dierenwinkel, waar ik een hondenriem ga kopen.

ayla

ayla

29-07-2010 om 20:49

Haha

poep smeren, dat heeft de oudste hier ook een paar keer gedaan. Werkelijk wat die allemaal uitvrat, sudocreme smeren, poep smeren, in de bovenkasten kruipen om bij de snoeppot te komen, haren afknippen (meerdere keren), hele wc rol in de wc gooien. en ga nog maar even door. Jongste begint nu ook, als hij iets murmelt over plassen of tanden poetsen dan ren ik al achter hem aan.

Chris35

Chris35

30-07-2010 om 11:23 Topicstarter

Dan valt het dus wel mee

hier godzijdank gesmeer met e.e.a., wel flessen shampo die over pop leegegoten worden om "haren te wassen". Dus er staat een fles goedkoop spul voor de poppen. O, en ze heeft een keer in haar haar geknipt, maar daar was ze erg van geschrokken. Ze haalt niet echt kattekwaad uit, ze is meer dwars met driftbuien erbij enzo.
Vanmorgen was ze overigens een engeltje. Het verbaast me enorm hoe haar buien per dag (per uur soms) verschillen. Het is iedere morgen toch wel van "nou, ben benieuwd hoe de wind vandaag waait." Klinkt wat pessimistisch, maar het gaat vaker niet dan wel soepel. En al sta ik een half uur eerder op, die tijd is ook zo voorbij als madam er geen zin in heeft. Wat is dat toch met die peuters, is dat niet te modificeren

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.