Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
liora

liora

03-01-2011 om 14:47

Heel veel eten

Hoi,

Eten jullie dreumesen soms ook zo ontzettend veel? Jongste had vorige week een licht buikgriepje en at toen drie dagen weinig. Nu haalt hij in maar eet hij echt zo ontzettend veel. Gisteren: drie flessen melk, drie dreumesporties gehakt met mais, een tomaat, halve taco, 1 peer, fles sap, grote portie loops (soort cereal is dat), 1 boterham met pindakaas, hele liga (dus 2 koeken!). Poehee! En dan ook nog 's avonds wakker worden en nog een flesje melk drinken.

Niet te geloven toch!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

03-01-2011 om 16:13

Dat is inderdaad veel

Mijn dreumes drinkt meestal ook drie flesjes melk, en twee bekers limonade, 's ochtends een boterham, tussendoor fruit of een koekje, 's middags een of twee boterhammen en soms nog wat fruit, tussendoor nog een soepstengel of stukje brood ofzo, en 's avonds een of twee opscheplepels warm eten met wat yoghurt of fruit toe.

Wat is bij jou een dreumesportie?

Ik denk trouwens dat die fles melk 's avonds er qua hoeveelheid er makkelijk af kan. Maar ja, hij zal er wel aan gewend zijn

Groeispurt

Mijn zoon is altijd al een veelvraat geweest maar er zijn inderdaad periodes dat hij echt enorm veel at: geval groeispurtje meestal.

Ach zolang het gezond eten is dan maakt het toch niet uit.

liora

liora

03-01-2011 om 19:05

Klopt

Het maakt ook niet uit en hij is ook nog eens slank, voor zover je dat van een dreumes lubt zeggen. Maar soms begrijp ik niet waar het blijft. Oudste was als dreumes en peuter een zeer matige eter, ben het dus niet gewend.

Liora

Guinevere

Guinevere

04-01-2011 om 12:45

Valt nog mee

Ach Liora, toen onze peuter die leeftijd had vrat hij ook tegen de klippen op. Soms at hij 7! boterhammen op een dag! Jammer dat hij er niet harder door ging groeien en spek kreeg hij ook niet op zijn botten. Inmiddels (3,8 jaar) zitten we weer in de fase dat er bijna niets in gaat. Wel eet hij af en toe 5 mandarijnen achter elkaar, maar die zijn niet zo groot natuurlijk.
Lekker laten eten, zolang je tenminste het idee hebt dat hij trek heeft en niet zit te eten om het eten. Ik heb het gevoel dat veel kinderen niet naar hun lijf leren luisteren op eetgebied, omdat ze van hun ouders hun bord leeg moeten eten als ze geen trek hebben of juist niet meer mogen eten als ze wél trek hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.