Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Heftige(!) lokale reactie prik

Hallo,
Mijn dochtertje van net 1 jaar heeft vrijdag haar 3e pneumokokken-prik gehad. Een paar uur later zag ik op de prikplek echt een enorme giga-dikke, harde bult. Het leek wel alsof ze niet in de spier hadden geprikt maar dat de vloeistof onder de huid was gespoten? (per ongeluk). Kan dat? Of herkent iemand deze reactie van het lichaam? Het duurt ook erg lang voor de bult weg is. Nu is het inmiddels dinsdagavond en nog steeds een bult, weliswaar veel kleiner, maar toch....Ze hebben haar ook in de arm gespoten (Belgie). Mijn zoontje spoten ze altijd in het bovenbeen (Nederland). Waarom zou dat verschillen per land en heeft iemand ervaring/ herkenning rondom die verschillende prikplekken op het lichaam? Want wellicht is het bovenbeen minder pijnlijk? Ben erg benieuwd....
Thanks...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

09-02-2010 om 21:42

Prikplekken

Geen ervaring met zo'n dikke bult hier. Wel heb ik begrepen dat ze pas in de armen gaan prikken als daar genoeg "vlees op de botten" zit. Het eerste jaar hebben ze mijn kinderen dus in hun benen geprikt, nu in de armen (alsof er nu meer vlees op zit, echt niet).

Kadonaj

Kadonaj

10-02-2010 om 08:42

Bult en plaats

Voor de zogenoemde intramusculaire injectie kun je op drie plaatsen geprikt worden, in het bovenbeen, de bovenarm of de bilspier. Als er een hoeveelheid vloeistof verkeerd geprikt zou worden, zou de bult juist niet hard moeten aanvoelen, maar zacht en schuifbaar, ook neemt de huid vloeistof sneller op, dus het lijkt me dat ze 'gewoon' een overgevoelige reactie heeft gehad op een van de bestanddelen van de vloeistof.

aldus zuster kadonaj

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.