Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Help mijn dochtertje is steeds ziek/verkouden

Mijn dochterje word in maart 2 jaar en is de afgelopen 11 maanden af en aan verkouden. We lopen inmiddels bij een kinderarts en die zegt dat het een allergische reactie kan zijn dat zij steeds verkouden/griep krijgt en het zou ook kunnen dat ze gewoon steeds besmet word door een ander. Ze krijgt nu inmiddels 2 verschillende pufjes. 1 is specifiek voor haar strottenhoofd en luchtpijp. Want dat is de plek waar het helemaal mis gaat. Het raakt onstoken en het zweld op. Ze is net 2 weken beter geweest en nu ligt ze weer inmiddels ziek op bed. Overdag is ze steeds aan het hoesten en snachts krijgen we er ook geen oog bij dicht. Alleen maar hoesten en als klapper op de vuurpijl eidigt het met kokhalzen. Inmiddels is ze voor de derde keer aan de antibiotica want ze heeft 1 oor onstoken. Wij zitten er hier helemaal door heen. We weten ons geen raad meer. We voelen ons onzeker en weten zo langzamerhand niet eens meer wat goed is voor je eigen kind. Ik moet morgen gewoon naar mijn werk. morgenvroeg gaat om 6 uur de wekker en weet nu al dat ik blij mag zijn dat ik 3 1/2 slaap krijg. En dan word er gewoon van je verwacht dat je vrolijk bent en opgewekt en scherp bent op je werk. ik ben trouwens nieuw hier dus moet nog even uitvinden hoe het hier allemaal werkt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

11-02-2010 om 22:05

Kaarslicht

Welkom hier!

Wat ontzettend vervelend dat je dochter zo vaak ziek/verkouden is en jullie daardoor veel slaap missen. Heel herkenbaar ook. Onze jongste heeft ons 3 jaar lang 's nachts bezig gehouden en vaak door ziekte/verkoudheid.

Voor je dochter is dit misschien een handig product: http://www.aov.nl/producten/probiotica/biodophilus_poeder_aardbei_l._acidophilusb._bifidum_1_miljard_cfutheelepel/
Heeft er bij onze dochter voor gezorgd dat de weerstand weer even een duwtje de goede richting in kreeg. Want door het vele ziek zijn was de weerstand zo slecht dat ze alsmaar in die spiraal bleef hangen.

Is het voor jullie zelf te regelen om je dochter een keer bij opa/oma te laten logeren? Even de batterijen opladen zou natuurlijk erg fijn zijn.

Tango

Tango

11-02-2010 om 22:27

Kinkhoest?

Wat vervelend dat je dochtertje zo vaak ziek en verkouden is. En erg vermoeiend voor jullie ook.
Is ze onderzocht op kinkhoest. Hier moest ik meteen aan denken toen ik las hoesten en daarna kokhalzen.

dc

dc

11-02-2010 om 23:55

Wat ik zou doen

ik zou echt van alles proberen. Alle planten en bloemen de deur uit, gordijnen weg, met een waterding de tapijten stofzuigen, ander wasmiddel, andere zeep, minder vaak in bad, kijken of ze het 's nachts warm genoeg heeft (in nekje voelen) en indien nodig een deken erboven op, het bed op een andere plek in de kamer zetten, en wat je verder nog kunt verzinnen.

Merk je trouwens een relatie tussen tanden/kiezen krijgen en de ziektes? Mijn kinderen hadden ongeveer standaard een oorontsteking bij het doorkomen van een tand of kies.

Sterkte ermee, en sterkte morgen op werk.

kaarslicht

kaarslicht

12-02-2010 om 13:45 Topicstarter

Dat klinkt eng

Hoe kun je er achter komen dat ze kinkhoest heeft. Heeft jou kindje dat ook gehad?

kaarslicht

kaarslicht

12-02-2010 om 13:51 Topicstarter

Rust snak ik soms erg naar

Ik zal even op de site gaan kijken of het iets voor mijn dochtertje is. Ik heb er alles voor over dat ze eens een beetje aansterkt. Ik weet dat mijn schoonouders heel schappelijk zijn met oppassen. Zij staan dag en nacht voor ons klaar. Ze is ook wel eens vaker op zaterdag avond bij hun geweest zodat papa en mama een avondje lekker uit eten kunnen. en dan haalden we haar op zondag morgen weer op. Dat ik er nu moeite mee om hulp te vragen is omdat het als falen voeld. Ik loop voor mijn verantwoordelijkheid weg.Zo voel ik dat dan. En ik ben bang dat ze daar begint te spoken en dan zou ik me pas lullig voelen. Het is op dat gebied meer mijn probleem want mijn dochtertje vind het daar hartsikke leuk om te slapen.

kaarslicht

kaarslicht

12-02-2010 om 13:58 Topicstarter

Al veel gedaan inmiddels

alle stoffen spulletjes zijn inmiddels van haar kamer. Het enige stof wat er nog is zijn de gordijnen en haar deken plus dekbedovertrek. We hadden een mooie speel mat voor haar in de woonkamer die hebben we ook al naar de stort gebracht. Door het hele huis hebben we gladde vloeren. We volgen het advies van de kinderarts op dat haar slaapkamer 18 a 19 graden moet zijn. Dat is de ideale situatie. Ook dat hebben we nu prima op pijl.
We hebben haar bed naar de andere kant van de kamer verplaats. Verder bij het raam vandaan. Gordijnen hebben we niet. Alleen van die dunne doorzichtige.
Ze is volgens mij nog bezig met kiezen krijgen,zo bie zo de hoektanden moeten nog. Ik heb me voor een tijdje terug wel verbeeld dat ze weer zo aan het kwijlen was. Dat heeft een paar dagen geduurd en toen was dat ook weer over. Ik ga er zeker over nadenken om de planten ook het huis uit te flikkeren.
bedank voor je reactie

Tango

Tango

13-02-2010 om 23:16

Allergie-test

Ik zou toch eerst eens om een allergie-test vragen. Je hebt nu van alles aangepast in je huis wat misschien helemaal niet nodig is. Voordat je nog verder gaat dit eerst uitzoeken.
Wat betreft kinkhoest, mijn dochter heeft ook eens een periode erg gehoest (langdurig) en is toen getest op kinkhoest d.m.v. bloedprikken. Er kwam toen uit dat ze w.s. kinkhoest had, volgens mij al in het laatste stadium. Het ging snel daarna ook beter. Gewoon naar de huisarts dus en als je toch bloed laat prikken, ook meteen testen op allergieen.

kaarslicht

kaarslicht

14-02-2010 om 18:52 Topicstarter

Zou ze zo lang kinkhoest kunnen hebben?

We hebben begrepen van de kinderarts dat het geen zin heeft om haar te testen op allergie. De waarden die daar uitkomen zijn niet eerder betrouwbaar als ze 4 jaar is. Ik begrijp van jou dat je kinkhoest kunt constateren in het bloed?
Dinsdag moeten we weer bij de kinderarts zijn en heb mijn lijst met vragen al klaarliggen.

Bedankt voor de reactie

Tango

Tango

14-02-2010 om 20:25

Kinkhoest

Kinkhoest kan heel lang duren, dus het zou kunnen. Maar ja, ik ben geen arts hoor en ik ging alleen maar af op jouw omschrijving van het hoesten en kokhalzen. Of een allergie pas vanaf 4 jaar te testen is weet ik niet, maar ik zou denken dat je dan nu wel zou kunnen proberen allergie-medicatie te geven en kijken of ze daarop reageert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.